Hoi Ik ben nu 30 weken zwanger en heb sinds een week zoo'n pijn aan mijn schaambeen. Vooral als ik een tijdje heb gezeten op de bank, of na het slapen en ik sta op dan doet het zo'n zeer. Kan dan eerst niet normaal lopen. Ook zo tegen het eind van de middag en 's avonds wordt het erger, meer continue en dan kan ik alleen nog een beetje waggelen. ben blij als ik op mn benen blijft staan.. Het is geen druk ofzo, maar echt pijn aan het bot. Woensdag ben ik bij de verloskundige geweest. Ze reageerde nauwelijks op mijn verhaal en zei dat de baby met zijn hoofd op het schaambeen ligt. Verder niks geen tips ofzo. Andere moeders gevraagd, en die keken er ook niet van op. Ja, nu krijg je er last van.. Nou weet ik niet of dit nog 10 weken gaat duren, maar ik vind het niet normaal. Ik ga af en toe echt door de grond van de pijn en word er heel chagerijnig en moe van.. Wat kan dit zijn? Gaat het over en wat kan ik doen om er minder last van te hebben? Alvast heel erg bedankt! Melissa
Hi melissa, Het is inderdaad waar dat veel vrouwen deze klacht ervaren in de zwangerschap het kindje word zwaarder en drukt/duwt tegen je schaambotje. Ik vind het wel verstandig om eens contact op te nemen met een fysiotherapeut (dit kan zonder tussen komst van je verloskundige of huisarts) om te beoordelen of deze pijn niet komt van je bekken want daar kan wat aangedaan worden! misschien kan een bekkenband je uitkomst bieden. Groetjes imke