sorry weer een aantal vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamaatjevan5, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi vlosjes

ik heb weer een aantal vraagjes

ben gisteren bij de arts geweest en heeft met een echo gekeken daar zag hij nog steeds bloed en vertelde mij gelijk dat ik een stuk van ongeveer 4 centimeter moederkoek mis ook zit er iets voor zeg maar de uitgang en de arst zei als dat niet weggaat word het een keizersnede ook heeft hij het nu weer over een vroeggeboorte gehad

omdat ik gisteren dus eigenlijk erg geschrokken was heb ik dus bepaalde vragen niet gesteld

maar hoe zit het nou met die moederkoek maakt dat uit dat ik daar een stuk van mis en wat doet dat met de baby?

wat kan er voor de uitgang liggen en hoe kan hij nu al weten dat het dan een keizersnede word, of houd hij er gewoon rekening mee?

ook heeft de arts het over een vroeggeboorte gehad maar waar moet ik dan rekening meehouden veel te vroeg of zeg maar rond 38 weken of is dat iets dat we gewoon moeten afwachten en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet te vroeg beval

een hoop vraagjes maar ik weet het gewoon even niet meer ben zwanger van de 5e maar voelt als de eerste :(

groetjes en bedankt nathalie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ze zeggen vaak hoe meer kinderen hoe onzekerder je word in de zwangerschap, is helemaal niet erg hoor.
    Ik vind het knap dat de arts kan zien dat de placenta een stukje mist. Ik denk dat je placenta geen ronde vorm heeft,dit komt vaker voor. Waarschijnlijk ligt er een gedeelte van de placenta voor je baarmoedermond, dit kan bloedverlies veroorzaken. vaak zie je dat door het groeien van de baarmoeder de placenta mee omhoog word getrokken en ver genoeg van de baarmoedermond verwijderd word. Is dit neit het geval en blijft de placenta voor de baarmoedermond liggen dan mag je niet vaginaal bevallen en zal er eenkeizersnede worden gepland. Door het bloed verlies kan je baarmoeder geprikkeld worden waardoor je vroegtijdig kan gaan bevallen. Vroegtijdig betekent voor de 37 weken. Maar laat je niet gek maken hoor, geniet en zorg dat je voldoende rust neemt!

Imke

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi immie

harstikke bedankt voor je antwoord ik ben gelijk een stuk gerustgestelder vond het inderdaad ook raar dat hij kon zien dat ik een stuk moederkoek mis

bedankt groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina