Ik heb de afgelopen 10 maanden 3 miskramen gehad en ben tussendoor en daarna niet meer van de ochtendmisselijkheid afgekomen. Ik word er gek van. Het is niet dagelijks aan de orde, maar wel geregeld genoeg om er flink last van te hebben. Ik vermoed dat het te maken heeft met m'n hormoonhuishouding, want nu, een paar dagen voor NOD, komt het weer in alle hevigheid op. Ik heb er al eens door gedacht dat ik zwanger was, maar dat bleek toch echt niet zo te zijn. Herkennen andere mensen dit? De laatste miskraam is nu exact 3 maanden geleden.
Oei nee, hier ook geen ervaring. Wel altijd heel misselijk tijdens zwangerschappen, maar zodra ik niet meer zwanger ben (hetzij doordat ik bevallen ben, hetzij doordat het misgelopen is), is het eigenlijk bijna meteen beter. Ik hoop dat je er snel vanaf bent! Heb je het al eens besproken met een arts? Door hormoonhuishouding kon ik trouwens nadat het misgelopen was (bbz) wel nog andere kwaaltjes blijven houden (meer acne dan normaal etc.)
Misselijkheid kan ook komen door een toename van progesteron tijdens je cyclus en dat is dan geen ochtendmisselijkheid. Na een miskraam kan het zijn dat je hormoon huishouding verandert of dat je gevoeliger wordt voor bepaalde hormonen. Ik ben zelf vanaf het moment dat ik van de pil afstapte om zwanger te worden altijd misselijk geweest na de eisprong en voor mijn NOD (14 dagen lang). Ik ben erg gevoelig voor progesteron. De maanden dat ik zwanger bleek was ik juist niet misselijk. Er valt helaas niks tegen te doen, gewoon accepteren en verdragen dat je zo op hormonen reageert. Probeer het in ieder geval niet als graadmeter te zien dat je zwanger bent.
Dit klinkt aannemelijk. Ik ben namelijk sowieso gevoeliger geworden voor progesteron. Ik had eerder echt nooit ergens last van, nu heb ik altijd van m'n eisprong tot m'n nod ontzettend zere borsten... :/
Ik heb over een paar weken bloedonderzoek om te kijken of er een aanwijsbare oorzaak is van de miskramen, dan zal ik er eens naar vragen bij de gynaecoloog
Ik had de afgelopen maanden elke keer tussen eisprong en NOD last van enorme misselijkheid, maagzuur en borsten. En toch elke keer weer ongesteld. Juist die keer dat ik zwanger was had ik er geen last van.
De laatste twee keren dat ik zwanger werd, had ik wel last van m'n borsten, maar anders. Dan had ik last van de zijkant, vanuit m'n oksels... Nu is het in de hele borst vanuit de tepels.