Ha meiden, Ik weet echt niet of ik mee aanstel of dat ik wel toe mag/moet geven aan m'n gevoel. Wat denken jullie? Ik ben vandaag 7 weken en 2 dagen zwanger, natuurlijk zijn we ontzettend gelukkig, maar een roze wolk? Nee, die heb ik nog niet gevonden.. Ik ben al twee weken zoooo moe en ik ben zoooo aan het overgeven..het wordt met de dag erger en ik voel me met de dag beroerder. Het is niet alleen het overgeven en het vermoeide gevoel, maar ik voel me over het algemeen ook beroerd, koortsig gevoel, hoofdpijn, niet kunnen eten en alleen willen slapen. Ik werk op een kinderdagverblijf en eigenlijk gaat dit gewoon niet, ik moet 's morgens echt minimaal 10 keer naar de wc rennen om over te geven en ik ben niet vooruit te branden. Ik probeer gewoon door te gaan, maar dit moet ik daarna bekopen, dan stort ik helemaal in. Normaal ben ik heel actief, ik zit naast m'n werk nog op school en deed daarnaast nog veel vrijwillige dingen, deze en afspraakjes met vrienden heb ik allemaal afgezegt en ik probeer zoveel mogelijk rust te pakken, maar dit helpt nog niet...ik zie zo tegen het werk op..De avonden en in het weekend ben ik gewoon ziek van moeheid..wat moet ik hier nu mee?? Ik ken dit niet van mezelf.. Tot overmaat van ramp heb ik afgelopen week te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, ik zit dus zonder werk vanaf 7 maanden van mijn zwangerschap. Dit komt wel goed, maar brengt wel weer stress met zich mee. Moet ik naar mijn lijf luisteren en rustiger aan doen, of hoort het er gewoon bij en stel ik me aan?? Alvast bedankt!
Ik vind dat je aan de bel mag trekken. Als je de hele tijd blijft spugen kun je uitgedroogd raken. Hou je wel iets binnen of echt niets? Morgen in ieder geval even de huisarts bellen. Om te kijken of je niet (al) uitgedroogd bent. En evt emesafene. Succes meid! Echt niet leuk als je je zo beroerd voelt.
Weet je ik zit met t zelfde, maar ik ben ook zo streng voor mezelf... Als ik jouw verhaal lees dan denk ik: meid pak je rust! T hoort er misschien bij maar dat wil niet zeggen dat je er mee door moet lopen! Er gebeurt zoveel nieuws in je lichaam en daar moet je aan wennen. Dat gaat niet van de een op de andere dag. Ik herken mezelf zo ook niet. Maar ik denk niet dat het goed is voor jouw gezondheid en die van je kindje als je door blijft lopen (idd oppassen voor uitdroging). Iedereen heeft hier wel een mening over, maar iedereen ervaart het anders. Ik zeg ook maar zo... Vroeger werkte mijn moeder ook niet! We mogen nu allemaal heel geƫmancipeerd zijn, maar zwanger zijn valt echt niet mee! Dat neemt ook niet weg dat je niet heel gelukkig bent! Het is gewoon de eerste weken heel zwaar! Ik zeg al, vind het makkelijker om tegen jou te zeggen dan tegen mezelf, want ik zit ook met een enorm schuldgevoel... Maar ik vind werk niet net zo belangrijk als een gezonde zwangerschap en kindje...
@Shanandoah, ik krijg wel iets binnen, maar alleen hele kleine beetjes. Een cracker of beschuitje gaat vaak 's middags wel goed, maar daar blijft het bij. Bedankt voor je berichtje! Ik ga morgen de huisarts bellen...dit kleintje is alles voor me, daar zet ik mijn trots graag voor aan de kant, ik vergeef het mezelf nooit als ik door blijf lopen en het gaat dan mis.. @kleinewonder, bedankt voor je lieve berichtje!! Ik ga voor mezelf zorgen nu, net een enorme huilbui gehad en ml heeft de knoop doorgehakt, dit kleintje is alles voor ons, ons gezin is alles voor ons, niet het werk.. Meis, let jij ook goed op jezelf! Je verwoordt het zo goed, wat jij tegen mij zegt, zeg ik nu tegen jou!! Doe rustig aan en denk aan het kleintje in je buik! X Bedankt meiden!
Je stelt je zeker niet aan en idd de ha bellen. Je al weken zo voelen gaat je echt een keer opbreken, hoeveel rust je ook neemt. Luister naar je lichaam. Dan ben je maar even soft, lekker belangrijk. Als jij vindt dat jij dat nodig hebt moet je het doen. Je hebt nog maanden te gaan en moet uitgerust zijn voor de bevalling. Sterkte!
Ik heb ook enorme klachten gehad van het overgeven. Maar de gyn was er heel duidelijk in, eerst stoppen met werken en rust houden. Pas als het dan blijft aanhouden is medicatie een optie. succes
Zeker aan de bel trekken! Zo veel overgeven is gewoon niet goed voor je en er zijn medicijnen voor die je veilig in je zwangerschap kunt gebruiken (kijk hier maar eens www.zwangerenmisselijk.nl). Kun je nog wel genoeg drinken? @wachtende: wat een raar advies. Uiteraard is rust belangrijk (van drukte om je heen ga je vaak meer overgeven) maar er is medicatie die gewoon veilig is en waar ze echt niet zo moeilijk over hoeven doen.
Ik sluit me helemaal aan bij de andere dames! Dit is niet 'gewoon' ochtendmisselijkheid die met een crackertje overgaat, als je je ziek voelt, moet je je ook zeker ziek melden. Ik heb me tussen 5 en 18 wkn ook echt ziek gevoeld, grieperig, spugen, kotsmisselijk, nauwelijks eten, afvallen, alleen maar in bed willen liggen. Ik leg het mensen altijd uit dat het precies het gevoel van een flinke buikgriep is, alleen dat dag in, dag uit, week in, week uit. Werken was niet mogelijk, iedere inspanning maakte het alleen maar erger. Dus ik zou zeggen: ziek melden, rust pakken, met huisarts overleggen voor medicatie zodat je in ieder geval weer wat binnen houdt (ik ben zelf 2x per week op de weegschaal gaan staan, als je binnen enkele dagen 3 kg afvalt dan weet je dat je echt teveel vocht verliest!) Veel sterkte, hopelijk gaat het snel een beetje beter!
Ik zou zeker aan de bel trekken want zo erg is echt niet normaal! Bel je huisarts of verloskundige op en maak een afspraak want zoveel overgeven kan ertoe leiden dat je uitdroogt en dat is voor jou en je kindje niet goed.
He meid, ken jou uit het september topic maar ik lig ook al 3 weken in bed! Ben zo verschrikkelijk beroerd, gelukkig niet zo vaak overgeven maar loop de hele dag met een prop in me keel, kokhalzen bahbahbah, en vreselijk moe! Dus ik heb me op werk ook maar ziekgemeld want zo kan ik gewoon niet werken, als ik 3 stappen zet staat het zweet op mijn voorhoofd, eten gaat vaak slecht, al heb ik ook dagen dat ik eet als een bouwvakker. Maar voor nu zit ik gewoon even ziek thuis, gewoon hele dag in bed en mezelf de rust gunnen die mijn lichaam vraagt. Jij ook veel succes daarmee want leuk is anders maar wel even het beste voor nu!
Hoi hoi, Bedankt voor alle lieve berichtjes!! Ik heb aan de bel getrokken en wat is dat een opluchting! Het is inderdaad veel erger dan ik dacht, heb meteen medicijnen gekregen en heb een dag aan het infuus met vocht gelegen. Nu al de hele week op bed..nog beroerd, maar wel wat rustiger. Ik pak m'n rust en heb mezelf en die kleine echt op de eerste plek gezet! Bedankt allemaal, ik draai me nog een keertje om vandaag! X
Als ik jou was zou ik me ziek melden. Je contract wordt toch al niet verlengd, dus eigenlijk heb je wat dat betreft niks te verliezen. En ga bij je huisarts langs. Zo ontzettend moe en ziek is niet normaal en ga je ook niet volhouden.
ik was ook aldoor heel erg moe. Nu slik ik gravitamon en gaat het toch stukken beter. Daarvoor alleen foliumzuur. Gravitamon zit ook veel ijzer in namelijk. Welke vitamines slik jij? Eigenlijks moet je proberen om s'ochtends voordat je ook maar je hoofd omhoog doet even wat gegeten hebt. Bijvoorbeeld een glas water met een banaan of een bolletje. Dan een half uur stil blijven liggen en vervolgens rustig aan gaan bewegen.
Dat is wellicht een goed advies voor milde misselijkheid, maar bij ernstige misselijkheid waarbij ook sprake is van uitdroging en de noodzaak van infuusvloeistof een beetje alsof je een pleister aanbied bij een openhartoperatie... Moeheid is eigenlijk heel normaal bij ernstige misselijkheid met overgeven. Overgeven kost veel kracht en je verliest allerlei voedingsstoffen/vitamines en mineralen. Ook door het liggen verslappen je spieren, wat de moeheid wat erger kan maken. Als de misselijkheid minder wordt, kun je dat ook weer opbouwen. Mocht je het binnen kunnen houden, dan is floradix ook een goeie optie om extra ijzer en voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarnaast gewoon eten wat je aanstaat, wat het ook mag zijn (tenzij je trek hebt in rauwe biefstuk )
Ik moest rust houden. Bij me meisje was ik ook vanaf 5 weken zoooooooo misselijk, dat duurde tot 18 weken. En dan heb je ook nog 2 kleintjes onder je die je nodig hebben. Voelde me vaak schuldig, omdat ik geen puf had om iets te doen. Maar ik moest echt rust houden en zo licht mogelijk verteerbaar eten. En alles wat binnen kwam, was maar weer mooi binnen. Zorg dat je je vocht goed binnen krijgt want dat is het allerbelangrijkste! En vertrouw je het niet gewoon aan de bel trekken, want je stelt je echt niet aan!
Gravitamon werd ik juist misselijk van. Bij de eerste nergens last van gehad, maar bij de 2e wel! En inderdaad als je smorgens wakker word, eerst een broodje of banaan, of ontbijtkoek gaan eten, dan een half uurtje blijven liggen, en dan rustig opstaan!