Geslacht vertellen, waarom wel/niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mmmrolmops, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Wij willen graag weten of we een jongen of meisje krijgen. Punt van discussie is alleen, ik wil het voor onszelf houden, vriend niet. De vorige keer wou ik het eigenlijk helemaal niet weten, dus de compromis was toen dat we het alleen voor onszelf hielden. Wel bleef het de hele zwangerschap terugkomen dat hij het er niet mee eens was.

Nu is het wel zo dat ik een zoontje van 4, als de baby komt 5, heb. Nou zat ik er aan te denken dat het misschien toch een voordeel heeft tegenover hem om het wel te vertellen. Hij kan zich dan instellen op een broertje/zusje en voorkomt misschien gedoe op het moment supreme.

Wat is jullie ervaring hiermee?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben het bij beide zwangerschappen gewoon verteld. Ik was zo trots dat iedereen het gewoon mocht weten.
    Ik snap ook niet wat de meerwaarde is om het geheim te houden. Als een ander een kind krijgt is het voor mij niet specialer om het geslacht wel of niet te weten maar wanneer je het hoort meer van oh oke leuk!
    Dus voor het verrassingseffect hoef je het denk ik niet geheim te houden.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Ja wij hebben het ook aan iedereen verteld. Ik denk altijd als je het weet waarom zou je dan geheim houden voor de rest? Maar misschien ligt dat aan mij 😅.

4. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Wij hadden hetzelfde, vond het juist erg leuk om het met iedereen te delen.
    Ons zoontje is nu ook vijf en ik vond het juist ook erg fijn dat hij het wist.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij hebben het wel met iedereen gedeeld omdat ik het toch niet geheim kan houden, omdat ik het juist leuk vond met anderen te delen, omdat het fijner is qua cadeaus en omdat ik de lol er niet van inzie om het geheim te houden.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier ook met iedereen gedeelt, zo kunnen we 2x een verrassing hebben. Een keer geslacht en een keer geboorte! Vond het jammer om die 2 te combineren :)

En ook wel leuk, kan nu lekker met vriendinnen winkelen zonder alles in neutraal te kopen (wat niet helemaal mijn smaak ik meestal)

7. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Wat panda vliegen zegt! Is veel leuker als je met vriendin bent shoppen en wat er anders ook gebeurd. Je verspreekt je.. Ik zeg altijd ze en zij. Dan zou ik alles door elkaar moeten gebruiken terwijl ik in mijn hoofd alleen met meisjes dingen bezig ben

Vind het er naartoe leven ook erg leuk samen met vriendinnen! Die zijn dan toch ook meer in de babymood haha

8. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bij de andere kids wel ik kan zoiets niet voor me houden haha

Nu willen we het niet weten dus dan kunnen we ons ook niet verspreken en weet niemand het tot de bevalling hihi

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben het wel verteld. Is veel makkelijker met winkelen en vond het ook gewoon leuk. Snap nooit zo goed waarom je dat geheim zou willen houden.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik snap ook niet waarom je het geheim wil houden,het kunnen maar 2 geslachten zijn... het is of een jongen.... of een meisje..... that's it.... niet meer niet minder,

ja tuurlijk is het speciaal een kind krijgen is gewoon simpelweg heel bijzonder, het is een wonder, en het is prachtig en ergens heel diep van binnen kan ik me ook best voorstellen dat als je er zelf tijdens de geboorte achter komt welk geslacht het heeft het heel speciaal is.... maar welke meer waarde heeft dit voor de mensen om je heen ?

mijn nicht is zwanger en eerlijk... het maakt mij echt niet uit of zij nu een jongen of meisje krijgt.... ik word daar niet warm of koud van,door het zelf wel te weten en het zo goed mogelijk geheim houd maakt ze het alleen zich zelf moeilijk ( vind ik ;) ) oppassen met wat je koopt, want de mevrouw achter de kassa zou maarzo de moeder van kunnen kennen en dan vertellen dat ze een roze fles kocht... ( bij wijze van ;) ) oppassen met wat je zegt wanneer je het zegt en tegen wie je het zegt,als je samen gaat shoppen alleen maar neutraal kunnen shoppen, vrienden of vriendinnen niet boven laten als je de kamer al wel in geslachts kleur zou willen doen, bij eventuele andere kinderen geen oppas thuis laten want de kleine zou maar een gauw naar boven sneaken naar de baby kamer terwijl de oppas de kleine weer uit die kamer moet lokken omdat ze zelf de kamer niet in mag omdat dat het geslacht kan verraden en dan heeft de oppas het weer gedaan ;) nee ik zie echt geen voordelen aan het geheim houden van het geslacht, wel aan het geheim houden voor jezelf omdat je zelf wel warm of koud van word..... en het je zelf een speciaal gevoel geeft, maar het zelf weten en de rest niet.... nee geen meerwaarde voor mij. als het kindje maar gezond ter wereld mag komen

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier hebben we het bij de vorige twee wel gedeeld, en bij dit meisje (100% zeker over 3 weken ;)) zullen we dat weer doen. Ik zie alleen maar voordelen.

Toch kreeg ik van een kennis van mijn moeder bij de eerste wel te horen: "Waarom zou je DAT nou willen weten??" Nou, waarom NIET? ;)

12. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Wij hebben het verteld, aan de ene kant omdat je je dan niet kan verspreken, aan de andere kant omdat het een ander toch niets uitmaakt.
    Het komt me vaak genoeg voor dat dezelfde mensen het 10x vragen. En dat gewoon niet onthouden. Soms zeg ik dan juist het andere geslacht, om te kijken of het ze weer te binnen schiet. Meestal niet :p

Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat je het niet verteld, juist om ook iets voor jezelf te houden. Vooral bij de eerste zwangerschap was mijn moeder er nog meer mee bezig dan ik.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Bij de oudste wisten wij het geslacht maar hebben het onze omgeving niet verteld. Tweede keer hebben we het wel verteld. Zag eigenlijk niet meer zo in waarom we het de eerste keer niet gedeeld hadden 😅

14. Betsy

Betsy Niet meer actief

Of je weet het geslacht zelf ook niet en kunt het dus ook aan niemand vertellen. Of je weet het geslacht wel, en doet daar niet geheimzinnig over.
    De optie die er tussen zit, weten wat je krijgt maar dat geheimhouden heb ik nooit begrepen. Vind dat vooral een gedoe.

15. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zie het nut niet van het voor mij houden. Ook niet wat namen betreft. Bij de namen kiezen hielp het juist de namen vinden waarbij het mij niet interesseerde als het bij iemand niet helemaal in de smaak viel.

Wat betreft anderen die het voor zich houden (moeten ze verder zelf weten) heb ik hele leuke dingen voorbij zien komen die ik niet kon halen en heb ik uiteindelijk suffe unisex spullen gekocht.

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier wel voor ons zelf gehouden.
    Waarom? Omdat we dat leuk vonden :D
    Hier totaal geen moeite mee gehad. En qua aankopen keek ik ook echt niet om me heen hoor😂

Wij vonden het dus leuk om pas na de bevalling te zeggen wat het is geworden.
    Men kan toch ook na de bevalling cadeautjes kopen?
    Ze kunnen toch niet gelijk op de stoep staan :D

Ik kan me voorstellen dat anderen het wel delen , maar wij vonden dit leuker

17. Logan

Logan Niet meer actief

Wij hebben het ook als verrassing gehouden. Altijd hebben we openheid gegeven over ons traject en daardoor wist iedereen meteen dat ik zwanger was. Eigen keus, en helemaal prima maar we wilden ook iets voor onszelf en dat was het geslacht. Geen idee of we dat bij een volgende kindje weer zullen doen maar ik vond het wel wat hebben. Iedereen was nieuwsgierig en ging raden en zoeken naar hints. Hartstikke leuk :D
    Ik snap niet waarom men daar zo'n moeite mee heeft. Kleren kopen we toch zelf en eventuele andere cadeaus hoefde echt niet gelijk dezelfde dag te komen. De meeste mensen kwamen niet eens in de kraamweek ;)
    Ieder zijn ding toch?

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kan me wel voorstellen dat het leuk is, het onder jezelf houden of ervoor kiezen dat je het niet wil weten. Maar ik zou het wel willen weten en dan me vast een keer verspreken en ik ben ook niet zo goed verrassingen te bewaren ;)

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Bij de eerste wisten we het zelf niet, bij de 2e wisten we het wel en hebben we het voor ons gehouden. Nu weten we het ook en hebben we het ook aan iedereen verteld. Alle drie de opties gehad dus:D

20. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Wij hebben het voor onszelf gehouden, alledrie de keren. Blijkbaar zijn we daarmee in de minderheid, zo te lezen hier.
    Dat het voor anderen geen meerwaarde heeft, maakt mij niks uit. Dan heeft het toch ook geen meerwaarde om het wel te vertellen? Wij vonden het fijn em speciaal dat wij het alleen wisten. Evenals de namen van onze kinderen. Dat laat je toch ook niet weten aan je omgeving?
    Voor het shoppen of het krijgen van cadeautjes, dat was voor ons ook geen argument.
    Onze familie en andere dierbaren vonden het ook leuk en spannend, dat ze niet wisten of we n jongen of meisje zouden krijgen.

Deel Deze Pagina