Ik vraag me af wanneer jullie 2e kind geboren werd. Mijn eerste kwam spontaan in week 36. Is de kans groter dat de 2e ook eerder komt of dat deze wel tot 40 weken blijf zitten? Vorige keer was ik helemaal niet voorbereid omdat ik dacht dat het nog 4-6 weken zou duren. Maar als ik al klaar ben met alles in week 34 bijvoorbeeld dan duren de laatste weken zo lang
Wilde precies dezelfde vraag stellen. Hier is N. ook met 36 weken geboren en ben benieuwd hoe dat nu met de tweede zit.
De eerste werd met 32+1 geboren en de tweede met 39+1 (de der ook trouwens). Maar ik denk dat het afhankelijk is van de redenen van de vroeggeboorte. Bij mij was het hellp en dat komt bij latere zwangerschappen meestal verder op in de zwangerschap.
1e werd gehaald bij 35+1 wegens acute foetale nood. Hij was ook dysmatuur. Mijn 2e was ook erg klein, placenta functioneerde niet optimaal, weinig vruchtwater, hoge druk in placenta, etc. Er werd mij verteld rekening te houden met haar overlijden of een vroeggeboorte. Mijn meiske bleef de artsen verwonderen, uiteindelijk ben ik met 38 weken ingeleid, dit werd met 38+1 alsnog een spoedkeizersnede. En nu is mijn wondermeisje alweer bijna 20 maanden! Nog steeds klein voor dr leeftijd (-2 lijn) maar een heerlijk vrolijk kind!
Oudste dochter kwam op precies 36 weken Jongste dochter 41+1 Zoon 41+1 Ik zat bij nr 2 ook te wachten, er toch soort van uitgaande dat zij ook vroeg zou komen. Het waren 5 heeeeeele lange weken. Bij zoon ging ik dus maar uit van weer over de datum En inderdaad,dat gebeurde ook.
Isabel - gehaald met precies 35weken! Veerle & Vincent - geboren met 36+2 weken! Noud* - geboren met 24+6 weken (door stress & wrns loslating van placenta) Isabel werd gehaald wegens een Groeiachterstand... we hebben het toen 3 weken kunnen uitstellen , ze zou gehaald worden met 32 weken zwangerschap.... bij onze tweeling waren we heel erg bang dat ze onder de 30 weken geboren zouden worden... maar ze hadden bedacht tot 36+2 weken te blijven zitten! Noud* ons kleine ventje die door stress en waarnschijnlijk loslating van placenta niet langer dan 24+6 weken heeft blijven zitten , hij is spontaan geboren!!
Mijn eerste kwam spontaan in week 36. mijn 2e werd geboren in week 39. zat vanaf week 36 echt te wachten omdat ik dat weer verwachtte, toen duurde het wat langer hihi.
Eerste kwam met 37 weken ik had een zeer hoge bloeddruk wel spontaan. De tweede met 38,5 spontaan. Toen nr 3 we moesten heeeeeel lang wachten voor mijn gevoel meneer diende zich aan met 40,6 dus het zegt op zich niets elke zwangerschap en bevalling is weer anders.
TS wat een vreemde opmerking in een prematurengedeelte, ik lees door de zinnen heen dat je zou willen dat het eerder komt?
Hier precies hetzelfde! Mijn eerste dochter kwam met 29.6 en mijn tweede met proluton met 37.5 (kreeg de laatste spuit met 36.4 dus precies een week en een dag hierna)
Mijn eerste kwam met 35 weken. Oorzaak een half loslatende placenta. Hij was dys/prematuur: 1875 gram en 44 cm. Mijn 2e kwam met 39 weken, 3300 gram en 50 cm.
Ik ken 2 mensen die proluton hebben gebruikt. Hun eerste werden geboren bij de een bij 31 weken en bij de ander bij 32,5 weken. Bij de tweede zwangerschap (waarvan 1 een tweeling) en allebei proluton gebruikt, zijn ze allebei bevallen voorbij de 38 weken! Ikzelf heb wel een prematuur maar dat was alleen de laatste en door hele duidelijke oorzaak dus daar kan ik hier verder niet over meepraten. Gezien de geschiedenis had ik gehoopt dat ik bij 37 weken zou worden ingeleid, maar de gyn wilde dat pas bij 38 weken. Nooit gedacht dat hij bij 32 weken al zou komen. Ik was enerzijds opgelucht dat hij de vijandige omgeving van mijn baarmoeder uit was (al is er nooit een oorzaak gevonden voor L* haar dood, ze is wél in mijn baarmoeder dood gegaan), anderzijds was dit natuurlijk niet waar ik op had gehoopt, wat we hadden gewenst. Laat dat duidelijk zijn.Maar zodra er sprake was van foetale nood had ik wel echt zoiets: "ERUIT, NU!" Dus,je kunt in die zin wel "hopen" op vroeggeboorte @onskleintje. Al denk ik niet dat TS dat zo heeft bedoeld hoor. Ik lees het meer als haar vraag met een grapje afmaken. Zo zit ikzelf ook in elkaar. Ik hou het ook graag luchtig.
Megacarls wat heftig dat jouw kindje niet bij jullie mocht blijven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan met 37 wrken ingeleid wil worden. Er is hier een andere moeder, amy, die ook een dochter verloor al in de baarmoeder, en die vanwege haar verleden wel eerder ingeleid zou worden. Ik meen zelfs voor de 37 weken... Zo zie je maar weer dat elke gyn anders kan beslissen. Is het wel allemaal goed gekomen met jouw derde kindje dat zo vroeg kwam?
??? Misschien lees ik er dan overheen maar lees er niet in dat ze wilt dat haar kindje eventueel eerder komt?
ze schrijft Dan duren de laatste weken zo lang. Laat maar ik ben waarsch hooggevoelig voor dit soort dingen.
tijdens mijn 2de zwangerschap kreeg ik ook proluton, maar helaas hielp dat niet voldoende, ze werden ook met 27 weken geboren.