Dreigmoeders... wat is het ergste dat jij tegen je kind hebt gezegd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Babyopkomst, 21 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    :roflmao: haha oh gelukkig dat andere moeders ook wel eens dreigen.

    Hier zeg ik wel eens: ik laat je staan op school hoor!

    Of als ik bij je moet komen ..... Met een dreigende stem.

    Het werkt wel iig. :roflmao:
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Geeeeen idee :roflmao::roflmao:
    Ik sta ook altijd versteld dat het werkt. Ik moet wel eens de twee oprekken (twee en halfff... Twee en drie kwart....) maar drie is het zelden. Ik denk dat het een keer behoorlijke indruk heeft gemaakt oid, anders kan ik het ook niet verklaren.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Andersom ook? Mijn zoon dreigt een nieuwe moeder te kopen :cry:
     
    Schuurpapier, Tuttebella, MamaMaya en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    "En nu die gordel goed of je vliegt straks door de voorruit op straat!" Arm ging niet goed dus dat werd even hard op de rem (was op een landweggetje waar niemand reedt ;)). Toen hem nooit meer hoeven waarschuwen
     
    Mamavanvier95 en spruitje80 vinden dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier schreeuwt hij geeen drie zeggen geen drie zeggen.
    Maar wat de consequentie bij drie is, weet ik zelf niet eens.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Haha hier zeg ik dat wel van te voren: ‘dan doe ik het’ is het meestal. Behoorlijk frustrerend als je alles zelluf wil doen. :p
    Bijv naar boven gaan en ze wil niet is de consequentie dat ze na ‘drie’ niet meer zelf de trap op mag lopen maar dat ik haar draag. Want ze gaat hoe dan ook naar boven :cool:
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Ja of als ik op moet staan dan krijg je de consequentie. Laat mij niet op hoeven staan hoor (komt nog van het hoog zwanger zijn).
     
  8. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    " als je nu niet ophoud stop ik de auto en dan mag je uitstappen en gaan lopen" had je dr gezicht moeten zien toen ik de auto stoptte. Heel gemeen tegen een kind van 4 maar soms.....
    Het was daarna wel klaar :)

    Vanmiddag zat ze te proppen met eten en ik had al een paar keer gewaarschuwd maaf luistere ho maar! Dus dan geef im kleine stukjes waar ze enorm boos van word.

    Toen ging ze onder de tafel zitten zei ze: " mama ik ben helemaal klaar met jou!!" Haha dat heeft ze ook ergens gehoord zal ik maar zeggen :)
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  9. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    - Ik leg je voor de deur bij de kerk neer (ik woon vlakbij een grote katholieke kerk)
    - Als je mama zo stom vindt breng ik je nu naar oma, dan ga je maar daar wonen

    Haha, slechte moeder soms maar peutergedrag doet dit met me...
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    * bij ruzies op de achterbank: "willen jullie verder lopen naar * vul maar in*, dan stop ik nu de auto en kan je uitstappen.
    Hebben we bij de oudste eenmaal gedaan, gestopt, kind uit auto, zelf weer instappen en deur dicht.... die stond heel snel naast het bestuurderportier en de bovengenoemde vraag volstaat tegenwoordig.
    * dan mag je voorlopig niet meer paardrijden of naar gitaarles
    * bij de uitspraak dan zoek ik wel een andere mama/papa.... zal ik je helpen met je tas in te pakken?

    Bonusdochter (toen 4 jaar oud denk ik) is al eens met tas en al op de stoep gezet door mijn partner. Ze bleef maar roepen en dreigen dat ze het beter had bij mama etc... nou prima, hier is je tas... wegwezen maar. Ook hier was eenmaal gelukkig genoeg.
     
  11. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Haha, mijn dochter wil ook wel eens een andere moeder als ze d,r zin niet krijgt.
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Ruilen? Dat is dan denk ik het makkelijkste
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  13. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Y gaat heel netjes met bestek eten de komende dagen (ze kan enorm knoeien en eet het liefst met haar handen), anders heeft ze de hele kerst een vork in haar rechterhand geplakt. Het rolletje sporttape ligt al klaar!
     
    M_L_M, spruitje80 en maliro vinden dit leuk.
  14. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mn zoontje dreigt zelf steeds met dan maak Ik dit of dat van jullie kapot. Dus wij hebben nu gezegd als je zoiets expres gaat doen gaan wij speelgoed van jou afpakken, te beginnen met je tablet. T werkt tot nog toe goed.
     
  15. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Nou idd die uitspraken van mijn oudste doen ook enorm pijn :(
     
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik moet regelmatig dreigen dat de jongste in zn ondergoed of pyjama naar school gaat, aangezien hij niet wil aankleden. En ik ben in staat m zo echt mee naar buiten te nemen. Ik weet ondertussen wel dat hij zich op t allerlaatste moment wél in twee tellen kan aankleden.

    Bij de oudste is de consequentie van haar gedrag weleens geweest dat een dagje dierentuin niet doorging. En nee, toen ze die grens eenmaal bewust over was gegaan, gingen we ook echt niet.

    Bij het naar bed gaan werkt het om een eindtijd in te stellen: over twintig minuten gaat het licht uit, of jullie nu zijn uitgekleed of niet, tanden hebben gepoetst of niet, een verhaaltje hebben gelezen of niet.

    En niet zozeer dreigen maar wel soms nodig met een risicozoeker: als je onder een auto komt/daar vanaf valt/dat niet van je hoofd haalt, dan hebben we jou niet meer! Dat maakt gelukkig de juiste indruk.
     
  17. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik gooi al het snoep in de prullenbak!

    Ik knip je speen doormidden als je hem niet weg legt

    Pappa pakte wel eens poep stickers af. :eek:
     
  18. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Ik dreig meestal alleen voor de grap.
    Als je je bord niet leeg eet slaap je maar in de kelder, dat soort dingen.

    Hier zijn ze echt niet onder de indruk. We hebben al we eens speelgoed in een vuilniszak op zolder gezet, interesseerde dr helemaal niks :eek:
     
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Ik dreig alleen met dingen die ik waar kan maken. En die gebeuren dan ook.
    Mijn moeder heeft ooit gezegd dat ik dan maar ergens anders moest gaan wonen. Uiteindelijk heb ik toen mijn koffer gepakt en ben ik naar een vriendinnetje gegaan. Mijn kinderen zijn net zo eigenwijs als ik, dus ik ben een beetje voorzichtig.
     
  20. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik heb wel eens gedreigd de politie te bellen toen zoon weer eens weigerde te gaan slapen.
     

Deel Deze Pagina