Dreigmoeders... wat is het ergste dat jij tegen je kind hebt gezegd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Babyopkomst, 21 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Pakt schaar...

    "Kom maar hier met je oren, dan knip ik ze er af want je gebruikt ze toch niet"

    :rolleyes:
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Als..... Dan mag je nooit meer in bad!
    Krijg je geen cadeaus met kerst!
    Als je nu niet meekomt blijf je alleen thuis/laat ik je in de auto!


    Gek genoeg is het dreigen hier meestal andersom:
    Als jullie zo stom doe dan:
    a. wil ik nooit meer met jullie spelen (lekker rustig)
    b. Bel ik de politie (huh?)
    c. ga ik bij de papa en mama van F wonen (F moet altijd haar eten opeten :rolleyes:, dat zal m leren!)
    d. Ga ik jullie schoppen (pardon!? :confused:)
    e. Ben ik er helemaal klaar mee! (Uh ja dat zeg ik ook weleens o_O)
    f. Wil ik jullie nooit meer zien! :(
    g. Gaan jullie maar op de gang zitten! (Lekker met n boek erbij :thumup:)
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Haha ja herkenbaar!
    De jongste zegt wel eens dat hij het huis kapot gaat schoppen... haha succes
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    De oudste doet soms zo dramatisch met haren kammen (lang fijn haar met krullen). Ik zeg haar regelmatig dat als ze haar haar niet wil kammen, we het maar kort moeten laten knippen.
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Haha die oudste van mij maakt er ook altijd een enorm drama van. 1x was ik het zo zat, dat ik naar de la ben gelopen en de schaar heb gepakt. En gedreigd dat ik het er wel af zou knippen:oops:
    Niet gedaan natuurlijk. En nog steeds is het drama, tenzij ze filmpjes mag kijken op de iPad of telefoon. Dan hoor je haar niet.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    - Ik ga je verkopen! Zoek ik wel een ander kindje dat wel lief doet.
    - ik gooi al je speelgoed weg als je nu niet zelf gaat opruimen. Heb toen een vuilniszak gepakt en alles erin gegooid wat op de grond lag. Hoef nu alleen maar de vuilniszak te pakken en ze gaat opruimen.
     
  7. maliro

    maliro Niet meer actief

    Herkenbaar!

    -dan ga je maar zonder schoenen naar school/dan zie je maar dat je op school komt en zelf naar buiten lopen

    - als je nu gaat miepen (bedtijd) krijg je geen verhaaltje

    - dreigen met beeldschermtijd afnemen

    -dreigen dat ik alleen maar groente kook

    -ik heb zoon wel eens buiten de deur gezet. Weigeren te luisteren, spugen, schelden, schoppen, met spullen gooien etc. Boos zijn mag, maar wel op een normale manier. Binnen 3 seconden kon hij weer binnen komen en was het goed.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Owja welke ik ook vaak gebruik is: als je niet je fietsje mee neemt dan pakt een ander kindje hem. En we lopen vervolgens weg. Ze rent dan toch altijd weer terug.
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Oh ja die gebruik ik ook ja. Werkt hier ook altijd.
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Heel soms zegt ze dat ze dat goed vind als een ander kindje hem mee neemt. Maar dat vind mama weer niet dus dan sjouw ik er toch weer mee :p
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    "Als je je speelgoed nu niet opruimt dan doe ik het en gaat het in een vuilniszak." of gewoon kort "zal ik een vuilniszak pakken?"
    Het grappige is: ik heb nog nooit gezegd wat ik vervolgens met die vuilniszak zou doen... gaat die ook echt in de container of stal ik deze gewoon even in de garage? Dat is niet eens nodig, dreigen met de vuilniszak is voldoende. ;)
     
  12. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Dat we nanny mc.phee gaan bellen.. paar maanden terug samen de films zitten kijken. En hij was echt onder de indruk. Het werkt als een malle :D
     
  13. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mij nemen ze niet serieus als ik dreig. Op dit moment zeg ik namelijk dat ik ze ondersteboven in de kerstboom ga hangen.:D

    Als ik echt boos ben, weten ze het wel. Dan hoef ik niet te dreigen;)
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw

    Haha herkenbaar onze meiden hebben ook lang haar (eigen keuze) maar ze mogen niet mopperen met haar vlechten etc want dan wordt het afgeknipt zeg ik altijd.
     
  15. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Ik dreig ook wel eens om ze ondersteboven in bad te stoppen of in een modderplas te hangen. Dat zijn dan grapjes. Maar als het moet, dan kan ik het wel :p
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste werd ook panisch van tellen, geen idee waarom want we hebben de drie dus nooit bereikt bij hem. Hij wist dus helemaal niet wat er bij 3 zou gebeuren. Ik trouwens ook niet ;). Maar dat was toen. Inmiddels heb ik een heel arsenaal aan dingen die gebeuren bij 3. De jongste lacht er hard om. Hij lijkt te veel op mij, vrees ik.

    Maar ik 'dreig' alleen met dingen die ik ook echt kan doen. En het blijft niet bij waarschuwen / dreigen. Ik voer uit. En ook redelijk snel. Hetzelfde geldt voor mijn man. Onze kinderen weten dus heel goed wanneer het menens is. Dus nu kunnen we soms ook wel eens dreigen met dingen die we niet snel echt zouden doen. ("Als deze schoenen ook weer binnen 1,5 maand kapot zijn, krijg je roze gympen. Met glitters.") Aangezien ze weten dat wij doen wat we zeggen, is zo'n waarschuwing dan wel genoeg. Zelfs voor de jongste.

    Ik vind dat echt opvallend. Onze kinderen hebben echt allebei een andere opvoeding nodig. Onze oudste is snel onder de indruk. En vam zichzelf trouwens ook redelijk braaf. Boos worden en stem verheffen zorgt voor hem snel voor paniek. Hij reageert veel beter op een rustige correctie. De jongste... zucht... echt een kleine kopie van mij! Die is niet snel onder de indruk. Dus daar moeten we echt geregeld 'boos' op worden en wat luider tegen praten. (Moeten we nog oppassen dat grote broer daar dan weer niet van schrikt.) Onze jongste krijgt geregeld straf van ons. Dat had de oudste niet nodig. Die ging als peuter zelf bij 'de strafmuur' staan als hij iets had gedaan wat niet mocht. Man en ik wisten niet eens dat we een strafmuur hadden. :roflmao: Bleek een paar jaar later wel handig, jonger broertje is er geregeld door ons naartoe gestuurd.
     
    suus1983, femkes en Fristi2012 vinden dit leuk.
  17. rums

    rums Niet meer actief

    Ik heb mijn oudste recent een verwend secreet genoemd.

    Je moet nu ophouden met het sabbelen op je vingers. Anders krijg je scheve tanden en dan moet je een beugel en dan moet de tandarts eerst kiezen bij je trekken.

    Och nog veel meer...

    Loedermoeder
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.498
    113
    Tegen R. als je niet eet dan moet je naar het ziekenhuis en krijg je net als M. een slangetje in je neus. :oops:
    Of als hij wel eens vraagt, waarom hoeft M. niet te eten en waarom moet ik wel eten? Dan wijs ik hem op de sonde. Vaak begint hij dan binnen 3 seconde snel aan z'n maaltijd.
     
  19. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Uhm, als dreigen iets roepen is wat je niet waar kunt maken, dan doe ik het geloof ik niet. Niet dat alles pedagogisch verantwoord is wat ik zeg, maar het zou zwak voelen om zo maar iets uit te kramen. Doet me ook denken aan mijn opvoeding: als je nu nog eens uit bed komt, slaap je in de schuur.
    Maar goed, dat zegt verder niet dat er bij mij geen consequenties aan bepaald gedrag hangen. Dus: als je nu niet stopt met met het gooien van boeken, leg ik de boeken weg. En meestal is het nodig dat ik dat nog doe ook. Hoe hardleers ben je dan zeg. Ik probeer wel altijd een logische consequentie te bedenken, lijkt me duidelijker voor kinderen. Dus niet; als je nu niet opruimt, krijg je geen snoepje straks. Maar: als je nu niet opruimt, dan doen we het speelgoed maar naar de kringloopwinkel, want je wilt er toch niet goed voor zorgen blijkbaar.
     
    Evanesco en Liekje81 vinden dit leuk.
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Wat doe je dan als ze op een gegeven moment zegt: is goed, doe maar?
     

Deel Deze Pagina