Eind maart wordt onze dochter 1 jaar en hebben we uiteraard mensen uitgenodigd om dit gezellig met ons te vieren. We hebben alleen wel een selectie gemaakt van mensen die 'mogen' komen. Het klinkt zo lullig, maar wij zijn bang dat het te druk wordt. Mijn vraag is: hebben jullie rekening gehouden met het aantal mensen voor zoon/dochter zijn/haar eerste verjaardag?? Ik voel me, nu het feestje er bijna is, toch best lullig.... Ben erg benieuwd naar ervaringen
wij hadden echt maar een kleine selectie mensen die mochten komen op de eerste verjaardag, onze kleine kon namelijk echt helemaal niet tegen onwijze drukte, dus prima. gewoon alleen directe familie en een paar goede vrienden. bij de tweede verjaardag hebben we veel meer mensen en kindjes uitgenodigd, dit was toen super geslaagd. gewoon kijken wat bij jezelf en jullie kleintje past. Er zijn ook genoeg mensen die hele zalen afhuren, grote taarten maken en met de hele familie en vrienden 50 of meer mensen een kinder verjaardag vieren, prima als dat bij jullie past, maar dat was voor ons ook niets.
Wij hebben het heel klein gehouden en alleen de mensen die ze vaak ziet dwz: onze ouders, onze oma's en onze broer en zus met aanhang. Ze heeft een pracht feestje gehad. Ze kende iedereen goed dus dat merkte je echt dat ze het fijn vond. We hebben ook een begin en eind tijd gehanteert en het verliep uitstekend. Gefeliciteerd alvast en heel veel plezier!!
Hier ook een klein feest met alleen directe familie. Niet te lang, van de koffie tot de lunch. Ik heb haar na het eten ook gewoon naar bed gebracht zoals altijd, terwijl er nog visite Was dus. Met 1 jaar hebben ze toch nog geen flauw benul van hun verjaardag, dus als je dochter zoals veel kleintjes niet dol Is op drukte, hou het dan vooral klein.
Wij hebben zo'n 30 mensen uitgenodigd. Opa's, oma's, ooms, tantes, neefjes, nichtjes en goeie vrienden van ons met kinderen. We hebben het 's morgens en 's middags gevierd en hierdoor was het leuk verdeeld, vond het prima te doen zo en ons zoontje vond ook alles wel prima en gezellig.
Met opa's oma's ooms tantes ouders zitten wij al op 70 personen.. Daarom gaan we het dit X in 2 dagen doen.
Ja wij hebben de eerste tijd redelijk rustig aan gedaan met visite op de verjaardagen van de meiden. Alleen naaste familie eigenlijk. Mijn ervaring is dat zulke jonge kindjes (in ieder geval de mijne en ook in mijn omgeving) best onrustig kunnen worden van een volle bak en al helemaal als ze zelf jarig zijn. Dat is al best wel spannend natuurlijk. (al weet ik dat niet alle kinderen er onrustig van worden hoor.) Maar daar hebben wij toen voor gekozen.
Nee, als wij naar verjaardagen gaan is t ook soms extreem druk. Maar bij ons komen er een deel op de dag zelf en een deel in t weekend. We wonen vrij klein ook
Nee eigenlijk hebben we gewoon iedereen uitgenodigd die we anders ook uitnodigen. Ongeveer 50 mensen. Wel vieren we het maar een paar uurtjes. We vieren het meestal van 1-5 ongeveer,
Nou ja, dat wel maar dat is meer omdat het niet anders is haha. Wij hebben alleen beide onze ouders en ieder een zus. Dat is de hele naaste familie. Daarom nodig ik ook altijd mijn vriendinnen met kinderen uit. Daarnaast heb ik één vriendin zonder kinderen maar die zelf altijd wil komen (ik heb gezegd dat het echt niet hoeft als ze het niet ziet zitten maar ze wil het echt haha) en dat was het. Dus het is een select groepje Als wij zelf onze verjaardagen vieren kunnen er wel 30-50 man zijn omdat wij veel kinderloze vrienden hebben. Maar die zitten echt niet te wachten op een verjaardag van mijn kind. En als ik ook nog mijn familie (als in neefjes en nichtjes en ooms en tantes) uitnodig, wat ik bijv. voor een kraamfeest, speciaal feest (30 of 40, huwelijk, housewarming) wel doe dan zit ik zo op 100. Maar dat doe ik dus allemaal niet
Wij nodigen gewoon iedereen uit. Het is maar 1 dag en ondanks alle drukte vind ik het zelf gewoon leuk als mensen komen. Ik zou het best wel raar vinden als mensen die dichtbij staan ons niet zouden uitnodigen. Maar wij zijn sowieso niet zo moeilijk, de kinderen gaan ook gewoon overal mee naartoe. Tenzij er savonds iets is, dan zorgen we wel dat we optijd naar huis gaan.
Wij hebben het heel klein gehouden. Wijzelf, de grootouders (Oma's zijn ook de meters), mijn broer, man zijn zus en zijn oma. (Redelijk) rustig, gezellig en dochtertje kende iedereen. En het was niet té druk. Heeft van 15u (Na haar dutje) tot 18u geduurd. Toen was ze stikop
Tja, het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe groot je familie is. Hier hebben we de opa's en oma's, ooms en tantes en alle neefjes en nichtjes uitgenodigd en toen zaten we op zo'n 20 man, inclusief wij zelf. Wij hebben het 's middags gehouden na haar middagslaapje, zodat ze niet alle drukte voor het slapen gaan had.
Wat een aantallen lees ik hier zeg! Wij hadden afgelopen zondag 3 mensen, morgen 2 kinderen en hun moeder en zaterdag nog 2 mensen. Dat is het... Heerljk vind ik het, zo rustig.
Wij hadden alleen de opa's en oma's en de ooms en tantes. En ik vond het De Hel. Kind was super eenkennig vanaf 8 mnd en huilde de héle dag. Hij vond het afschuwelijk en ik vond het zooooo rot dat hij juist op zíjn dag zo verdrietig was en dan moet je ook nog gezellig doen voor de visite. Mocht ik nog een vierde krijgen, dan vier ik die eerste verjaardag gewoon lekker alleen met ons eigen gezin.
Hier de eerste verjaardagen klein gehouden. Ik heb gekeken naar het belang van onze kinderen en hen maak ik echt niet gelukkig met veel bezoek! Er kwam vooral directe familie. Onze eigen vrienden heb ik, tenzij ze kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd hebben, niet uitgenodigd.
Wij nodigen de opa's en oma's Tantes en ooms uit en dan nog nog 3 nichtjes en een neefje! Vind dat druk zat voor de 1e verjaardag
Ons dochtertje was gisteren jarig en we hebben ook een aantal mensen uitgenodigd waarvan we weten dat ze echt voor haar komen. (In onze situatie kunnen we weinig mensen vertrouwen) We hebben tegen de visite gezegd tussen 2uur en 4 uur is haar feestje omdat ze op tijd naar bed gaat en smiddags ook der dutje hard nodig heeft. Iedereen begreep ons en het was een feestje om nooit meer te vergeten!
Wij vonden dat het vooral een verjaardag voor ons kind moest zijn, voor ons betekent dat dat ze het fijn moet hebben in een omgeving met mensen die ze kent. Opa's oma's en haar ooms en Tantes (en bijbehorende kindjes). En wat was het leuk en wat voelde ze zich op haar gemak tussen de mensen die zij kent en haar liefhebben! Ze was echt het stralende middelpunt!
Wij hebben met haar eeste verjaardag alleen mensen uitgenodigd die ze goed kent. Haar opa's en oma's, ooms en tantes, neefjes en nichtjes en wat vriendinnen+kids die ze echt regelmatig ziet. Totaal rond de 25 personnen denk ik. Het is háár dag, waarom mensen uitnodigen die ze helemaal niet goed kent? We hebben ivm haar middagslaapje de verjaardag van 10-12 uur en van 15-17 uur gevierd. Toevallig kwam het ook zo uit dat de ene helft 's ochtends kwam en de andere helft eind van de middag. Was een leuke dag en om 18.30 lag mevrouw in bed om vervolgens tot 9.00 uit te slapen de volgende dag