Telefoon vriend gehackt

Discussie in 'De lounge' gestart door Liekje81, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gisterenavond is de telefoon van mijn vriend gehackt. Die persoon heeft z'n foto's eraf gehaald, die gefotoshopt en op naakte lijven onze hoofden gedaan en dat soort dingen. Vervolgens heeft de hacker ze naar vriend gestuurd en wilde geld. Vriend gaat daar natuurlijk niet op in.
    Helaas heeft de hacker dus ook al het bewijs van de telefoon af kunnen halen, dus de appconversatie en de foto's heeft 'ie niet meer.
    Hij heeft het telefoonnummer gegoogeld en hij komt ook op websites voor met advertenties uit verschillende delen van het land met erotisch getinte advertenties.
    Hij gaat zo natuurlijk naar de politie, maar hoe krijg je zo iemand nou weer uit je telefoon? En is het handig er nu alles af te gooien, z'n FB enzo?
    @iMoeder Jij hebt er misschien wel verstand van? :(

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wauw wist niet dat dit kon zo. Jouw vriend kan die nog wel fatsoenlijk op zn telefoon?

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, volgens mij wel. Heb al gezegd dat als er nog contact is met die gozer, hij screenshots moet maken en naar mij moet sturen.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maar hij weet wie het is dan?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee. Maar die hacker kan nog steeds in z'n telefoon. En die hacker heeft hem dus ge-appt.

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik zou ook direct contact opnemen met je provider strak krijg je allemaal rare kosten, rekeningen etc....

Denk je dat het een bekende is? Of gewoon iemand :confused:

Ik ben schijtert met dat... Had nieuw nummer aangevraagd en nieuwe telefoon gekocht oh en alle wachtwoorden veranderd. Maar nier vanuit die mobiel natuurlijk

Yellowsun en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik zou een nieuw email adres aanmaken op de computer. Al je belangrijke wachtwoorden nu gelijk veranderen. Je bankzaken stopzetten via telefoon. Dit kan online in ieder geval bij ING.
    En inderdaad aangifte doen.

Edit: denk ook aan je DigiD wachtwoord. Kijk of je gegevens overal nog kloppen.

fafa en rijswijkse vinden dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, het is geen bekende. Hij heeft het nummer op Google gezocht en hij komt ook voor op websites met seksueel getinte advertenties. Waarschijnlijk een of andere loser die hoopt zo z'n geld binnen te halen ipv gewoon werken.
    Morgen om 9 uur kan 'ie aangifte doen. Maar ik vraag me nog steeds af hoe je dus nou zo iemand weer uit je foon krijgt.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gaat ie inderdaad ook doen!

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Bizar :eek:! Ik zou idd aangifte doen, maar bovenal mijn telefoon uit zetten en de simkaart eruit halen. Tot ik zeker zou weten weer veilig op die telefoon te kunnen zou ik een stenen tijdperk prepaid modelletje kopen voor niet al te veel geld denk ik.

Wat eng dat dat kan zeg! Hopelijk word het snel opgelost en krijgt die zak hooi van een hacker ook wat hij verdient :mad:! Snap niet waarom er mensen zijn die andere mensen dergelijke dingen aan willen doen. Maargoed ik begrijp zo veel niet in deze wereld. Succes ermee in ieder geval!

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien weet z’n provider ook wat hij nu het beste kan doen? Praktisch gezien dan, dus bv telefoon uit, nieuwe sim-kaart, dat soort dingen.
    En natuurlijk aangifte doen!
    Verschrikkelijk zeg!

Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    'Gelukkig' heeft ie vriend nog meer appjes gestuurd, waar vriend snel screenshots van gemaakt heeft waar het telefoonnummer bij staat. Naar mij gestuurd en ik heb ze gemaild naar mezelf. De vorige appjes kon de hacker zelf wissen, dit keer waren we hem te snel af.
    Maar wat een taal! :eek: Dat vriend een ka....hond is. Dat ie mij in gaat lichten, dat vriend een ouwe viezerik is, en hij alles naar de school van dochter gaat dochter gaat sturen (niet dat die al op school zit) :mad::mad::mad: Echt, wat bezielt zo iemand!

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat dat kan!
    Ik zou een smsje sturen dat deze telefoon nu overgenomen is door de politie, dat hij zich moet melden op het politiebureau met het verzoek schoon ondergoed en een tandenborstel mee te nemen en de boel vervolgens uitzetten en blokkeren idd..

Maar dát het kan... ik wist het niet. Gets!

sleutelbloem vindt dit leuk.
  14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik had er nog nooit van gehoord, vind het echt heftig! En als je bluft dat je weet wie hij is en hem op komt zoeken? Misschien schrikt hij?

Ysabella vindt dit leuk.
  15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg dit is echt heftig en eng! Wie is dat joh?

16. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Maar iemand kan dus random een telefoonnummer opzoeken en deze mobiel dan hacken.
    Ik dacht dat daarvoor fysiek toegang moest zijn tot telefoon of via een link waarop gedrukt is .

Wel eng dat dit dus kan

17. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik zou de toegang tot internet blokkeren. Alle apps/ downloads eraf gooien terug naar fabrieksinstellingen.

Welke telefoon is het? En welke versie van het besturingssysteem zit erop?

18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Waaaaat :eek:
    Ik zou mn telefoon zo de kliko in gooien denk ik. Wist helemaal niet dat dit maar zo kon.

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Anders even het nummer hier plaatsen. Dan houdt hij er zo mee op gok ik:D.

Ontopic: kun je via Messenger contact opnemen met de politie in je regio en om advies vragen wat je kunt doen totdat je aangifte kunt doen. Hoe weet hij trouwens al die persoonlijke dingen van je man?

Ysabella, Riverdale87 en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Totaal geschift figuur o_O! Is er al aangifte gedaan?

Deel Deze Pagina