Ik heb een zorgverzekering met ruime aanvullende verzekering ivm fysio. Eind vorig jaar heb ik een nieuwe heup gekregen. Ik had daarom voor eind van het jaar een verzekering met ruime dekking van fysio-behandelingen (20 behandelingen) afgesloten, voor het geval ik dat nodig mocht hebben na de operatie. De operatie is goed gegaan en ik bleek helemaal geen fysio nodig te hebben voor mijn herstel. Omdat ik toch wat onzeker was met bepaalde bewegingen en mijn spieren wat verkrampt waren na de operatie heb ik toch ca. 10 behandelingen hiervan gebruikt om mijn herstel te bespoedigen en om mijn conditie en spieren (onder begeleiding) te verbeteren. Zo'n 3 maanden na de operatie merkte ik dat ik vocht ging vasthouden (in beide benen en handen). De huisarts adviseerde mij oedeemtherapie. Dat komt blijkbaar in enkele gevallen nog wel eens voor na een operatie (trauma). Ik heb hier nu mijn overige 10 behandelingen voor gebruikt, maar de klachten zijn nog niet over. Oedeemtherapie valt onder chronische aandoeningen vanaf de 20e behandeling en dan wordt het weer vergoed uit de basisverzekering. Dat ging mij dus niet meer lukken, omdat ik al behandelingen had gebruikt vanwege mijn operatie. Twee keer per week 43 euro voor een behandeling kan ik niet zelf betalen. Aan de andere kant is het ook zonde om een behandeling die net z'n vruchten begint af te werpen, nu een half jaar stil te leggen om te wachten op een nieuw verzekeringsjaar. Ik heb net mijn verzekering gebeld, maar het is niet meer mogelijk mijn aanvullende verzekering tussentijds op te hogen. Zelfs niet met innachtneming van 2 maanden wachttijd. Ik baal als een stekker en weet even geen andere mogelijkheden meer. Heeft iemand nog ideeën of tips voor mij?
Een betalingsregeling treffen met de zorgverlener voor de kosten van de komende 10 behandelingen? Daarna wordt het weer vergoed als ik je verhaal goed begrijp.
Had je na je operatie geen recht op fysio vanuittde basisverzekering? Ik heb na mijn OK (rug) recht gehad op een jaar fysio, pas daarna ging het uit mijn aanvullende verzekerinh
Ik weet niet wanneer je operatie geweest is maar dat is niet mogelijk. Eerste 20 moeten uit aanvullende verzekering of zelf betaald worden voordat je vanuit de basisverzekering vergoeding krijgt van je 21e keer. Voor t.o. je hebt weinig mogelijkheden. Zelf die 10 betalen en dan evt verder vanuit de basis waarbij het wel weer gaat meetellen voor het verplicht eigen risico. Verder kijken of 2x pw echt noodzakelijk is of dat je met 1x bijv ook genoeg hebt. En afhankelijk van waar je je oedeem hebt zijn er evt mogelijkheden met compressiemiddelen. Die zijn vaak vergoed vanuit de verzekering. Ben je bij dezelfde therapeut? Dan zou je kunnen kijken of die 10x nu toch op code na je operatie kan zodat je die 20 al gehad hebt. Maar ik weet niet of ze dat kunnen doen omdat voor oedeemtherapie een ander tarief geldt en je als het goed is ook een langere behandeling krijgt. Succes
Ik heb ook aan de fysio gevraagd of het mogelijk was om bijv. in de tussentijd te zwachtelen. Volgens hem valt dat ook onder fysio-behandelingen, maar kan de thuiszorg dat evt. ook. Hij stelde voor het even met mijn huisarts te bespreken, wellicht dat die dan ook even mee kon denken. Volgende week heb ik een afspraak staan en wil het dan even bespreken. De dame van de zorgverzekering snapte ook wel dat het een lastig probleem was en zonde zou zijn een behandeling te staken en stelde voor een mail te sturen in de hoop dat ze een uitzondering kunnen maken om toch een pakket hoger te verzekeren om nog een paar behandelingen extra te kunnen krijgen. Dus wie weet...