Niet kunnen slapen...

Discussion in 'De lounge' started by Jebb, Dec 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Pff..
    Of het nou onze dochter is, een feestje bij de buren, onweer of vuurwerk... mijn man slaapt er vaak doorheen. Omdat ik nu hoogzwanger ben verwacht ik ook van hem dat hij zeker als het om onze dochter gaat ook een keer eruit gaat om te troosten..

Maar..
    Zodra hij dus wakker is (waardoor dan ook..) slaapt hij gewoon niet meer. Of het nou 1 uur, 2 uur of 5 uur is... ik heb er dan al weer spijt van dat ik hem wakker maakte, want ik val zo weer in slaap...
    Behalve dus als ik weet en merk dat hij niet slaapt. Zoals vannacht. Om 1 uur heb ik hem eruit laten gaan om dochter te troosten. Ik ben ieder half uur (of uur) wakker geweest door zijn gedraai, gegaap, geklooi op zn telefoon, wcbezoek enz.

Ik kan dan beter zorgen dat hij s nachts door slaapt. Maar tis eigenlijk absurd. Er moet toch iets zijn dat hij ook gewoon weer (lekker) kan slapen...
    Hij is overigens net weer wezen plassen en ik ben dus dit onmenselijke tijdstip weer klaarwakker. Val waarschijnlijk over half uur weer lekker in slaap en dan gaat hij eruit om te werken. Zucht....

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou hem dan zelf niet meer wakker maken.

Want of jij nu wakker word en alles doet.
    Of je maakt hem wakker en hij houdt jou vervolgens wakker.
    Wakker ben je toch. Dan zou ik mn man goed laten slapen vooral omdat hij moet werken ook.

3. Roanchie

Roanchie Actief lid

Apr 24, 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Heel frustrerent.
    Ik heb het zelf ook regelmatig, me vriend vertikt het om wakker te worden en blijft liggen en ik kibk meestal nog 2 uur naar het plafon. Word er altjjd heel boos om en dan kan ik daar niet om slapen.
    Maar dit klinkt wel heftiger, al trukjes gedaan om weer in slaap te komen? Eventjeel even langs de dokter voor extra advies?

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Dit. Mijn man heeft precies het zelfde.
    Ik sta nog half slapend op en valt dan ook weer direct in slaap. Ik heb het nooit een probleem gevonden.

5. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik herken het van mezelf: als ik eenmaal wakker ben, kom ik met geen mogelijkheid in slaap. Bij de eerste liep ik dus meer dan op mijn tandvlees, bij de tweede ging en gaat mijn man er 's nachts uit en slaap ik met oordoppen in. Hij valt namelijk wel weer in slaap. Ik zou echt niet weten wat je daaraan kunt doen, zou het liever zelf ook willen kunnen, maar heb geen idee of en hoe je dat kunt aanleren.

6. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Dit dus, mij lukt dat ook niet meer helaas.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Hier precies het tegenovergestelde ik val niet meer in slaap maar hij wel.sterker nog hij kan zich soms niet meer herinneren dat hij eruit is geweest!

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Dit, zou je man er zeker niet op een werkdag uit laten gaan met de kennis dat hij er na niet meer slaapt (en daardoor jijzelf ook niet)

Maar hier heb ik periodes last gehad, wat ik deed was er gewoon uit. Dus naar beneden, thee drinken, tv kijken/ boekje lezen , gewoon in huis rommelen en dan na 1 of 2 uurtjes werd ik wel weer zo moe, dat ik terug naar bed ging en vrij snel sliep.

Dus dat zou hij ook kunnen proberen, gewoon ff wat langer opstaan.

En anders gescheiden slapen als je hem eruit stuurt. Dan kan in ieder geval jij nog een goede nacht maken.

9. Jebb

Jebb Niet meer actief

Klein gelukje.. mijn man is eigen baas...
    Ik wordt nu net wakker. En heb dus nog heerlijk geslapen.. en mijn man is bij mn dochter in bed gekropen en die slapen allebei nog! Hahaha.
    Ach.. moet ie vanmiddag uurtje langer werken.

Maar ik zal inderdaad eens jij de h.a. advies vragen hoe hij 's nachts weer in slaap kan komen.. want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie zn tijden verlegd.

Ik ga er ook het meest uit.. maar nu ik hoogzwanger ben (en ook al tig keer per nacht moet plassen) wil ik ook wel eens blijven liggen!

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik heb er zelf last van. Ben ook altijd al een moeilijke slaper geweest. Mijn man daarentegen gaat half slapende er uit, voordat ik wakker ben en slaapt direct weer door. Hij gaat er dus eigenlijk altijd uit.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Herkenbaar. Ik maak vanaf de geboorte bem niet meer wakker. Hij komt ook niet meer in slaap en gaat ook zo woelen, neussnuiten, kuchen etc dat ik er gek van van word. Ik kan toch niet verder slapen tot hij weer in bed ligt. Het is zelfs zo dat ik mij er aan irriteer als hij toch wakker word :p

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier net andersom. Vriend valt gelijk weer in slaap als hij uit bed is geweest midden in de nacht. Ik lig drie uren wakker als ik eruit ga s nachts. Dus ik ga er eigenlijk nooit uit. :)

Share This Page