Dresscode: Tenue de Ville?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo mensen,

wij hebben een uitnodiging gehad waarbij bij de dresscode tenue de ville staat.Kan iemand me vertellen wat dit precies betekent en heeft iemand hier wat voorbeeldjes van?
    En waar kan ik dit soort kleren het beste vinden?(please niet te duur, het is maar voor een éénmalige gelegenheid. ;) )

Ik ben iemand die meestal in Jeans en lekker vet decolleté(of hoe je het schrijft) loopt, ik denk niet dat ik daar ver mee ga komen. :)

Alvast bedankt! ;)

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou, dat stukje heb ik net ook gevonden toen ik het in m'n hoofdje kreeg om misschien maar eens te gaan googlen. :)
    (nee, ben niet blond. ;) )
    Dankjewel Vera ;)

Nou fijn dan, een mantelpakje of een geklede jurk...ben ik echt het type voor...*grijns*
    Waar kan ik het best voor dat soort dingen kijken?En wat voor schoenen moeten eronder?Kan ik het bijvoorbeeld met ballerina's combineren?Ik heb alleen maar laarzen en ballerina's, op pumps kan ik niet lopen. :) (plus dat ik het ook een beetje van de zotte vind om ook nog speciaal pumps voor die ene keer te kopen)

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Volgens mij kom je met iets in deze richting een eind:

Jurk net iets boven, op of net onder de knie, nette kousen, hakjes en bescheiden sieraden (tenminste, geen hysterische Otazu ofzo :D)

Is van de H&M, kost € 30

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    En daar kunnen nette laarzen met hak onder.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Now you're talking! :)

Ik ga maar eens voor een soort broekpak kijken dan, meer mijn stijl en kunnen lekker m'n laarzen onder. :p

Ook handig voor toekomstige sollicitatie's. :)

Gelukkig is het uitverkoop. :)

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ow, en bedankt he! :D

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Graag gedaan, en veel plezier!

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ow Valhalla, ik zie je berichtje nu pas!

Vind het jurkje wel mooi, maar ook niet echt iets wat ik met m'n laarzen aan kan doen denk ik...maar ik ga iig bij de h&m kijken, dankjewel!

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

a.s. zondag heb ik ook een feest met als voorschrift ´tenue de ville´. Maar ik ben 30 wk zwanger dus helaas was ik wel verplicht om iets voor 1 x te kopen. Ach, ´helaas´ is wat overdreven, want het is ook weer een goed excuus voor een nieuw jurkje. Heb een zwart zwangerschapsjurkje waarbij ik er gelukkig niet in uitzie als een gepofte aardappel. Simpel, beetje chique en tot op de knie. Ik heb er eigenlijk hele mooie hakken onder, maar dat ga ik niet trekken (feest duurt lang) dus ik zal er een soort lage laklaarsjes onder dragen. Niet heel charmant, maar anders word ik gek. Mijn buik zal de aandacht hopelijk afleiden... Overigens vind ik het op dit soort feesten altijd erg leuk om te kijken naar wat iedereen aan heeft.
    En een ´vet decollete´ kan niet, maar een ´beschaafd decollete´ kan wel hoor. Hier in ieder geval wel! ;)

veel plezier op je feest!
    Amber

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    amber> heerlijk toch even shoppen voor iets nieuws :D

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Amber; jij ook veel plezier! Het klinkt heel leuk wat je aan gaat doen!

@Roshi: tja...elk excuus om te shoppen... :)

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hihi... echt wel...

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lucia, dit is ´m!

Alleen heb ik de variant waarbij het onderste gedeelte niet glimt maar van dezelfde stof als het bovenstukje is. (glimmend en dikke buik is niet altijd goede combi). En ik zal er een kort getailleerd vestje op dragen, zodat ik geen blote armen heb.

laat je zien wat jij gekocht hebt ? ;)

groetjes
    Amber

Deel Deze Pagina