Sinds vandaag heb ik nutriton in overleg met cb gehaald voor in de peptivoeding vanwege veel spugen. We hebben de Dr brown fles uit speen 1 leek niks te komen dus speen 2 gepakt duurde echt ontzettend lang ruim halfuur over ca 20cc.. Gelezen dat difrax speen er ook op past speen S lukte niet speen M veeels te snel ook de 123 speen gehaald maar leek ook geen succes. Ik ben even helemaal ten einde raad..
Hier altijd difrax s fles met m speen gebruikt. 120+4 en dan 1 zo'n schepje nutriton erin. Niet in de opgeloste melk doen dan krijg je klontjes. Maar in het melktorentje erbij doen goed schudden en dan pas in het warme water.
Ik denk dat de melk niet langs het ventiel van de dr Browns fles komt, tenminste dat probleem hadden wij, zijn ook overgestapt naar difrax toen (was bij de oudste). Verder inderdaad de nutriton en melkpoeder van tevoren mengen, dan voor ongeveer 1/3-1/2 deel kokend water toevoegen, dan goed roeren en dan verder aanvullen met koud water. Door eerst kokend water toe te voegen zorg je ervoor dat alle poeders goed oplossen. En dan de fles dus roeren en niet schudden.
Volg je al wel de leefregels op voor reflux? Anders heeft jbpm ook minder nut. Daarnaast is indikken stap 2, en soms overbodig. De leefregels staan in mijn weblog, ie handtekening. Daarnaast kan indikken wel icm de d'r browns fles, maar is het afhankelijk van hoeveel je pakt. Begin vooral zo rustig mogelijk en niet wat op de verpakking staat wat mag. Als een half schepje voldoende is, waarom dan bij 2 schepjes pakken? Daarnaast is de manier van maken soms ook bepalend. Ik mengde de jbpm namelijk al door het poeder van de flesvoeding en dan pas door het water. Dit werkte hier beter dan een andere manier.
Mijn zoontje gebruikt al een paar maanden pure Johannes brood pitmeel in combinatie met de dr Brown fles. Hij begon ermee met speen 2 en nu speen 3. Gaat allebei goed langs t ventiel. Alleen bij de pap fles halen we het ventiel eruit. Wellicht dat pure jbpm beter werkt voor jullie. Het is ook stukken goedkoper. Een potje kost 6 euro en ik doe er 2 maanden mee. En natuurlijk geen overige toevoegingen. Wij doen dit idd al in het poeder torentje erbij zodat het meteen mee mengt met de voeding.
Bedankt nog voor de reacties heb inmiddels de manier gevonden door in de speen het gastje ietsje groter te maken met een satéprikker. Nu gaat het gelukkig goed. Ik gaf overigens 1 schepje op 90cc. En het was alleen veel spugen niet veel pijn of huilen.
Ik koop het bij de eko plaza. Een potje kost 6 euro en ik gebruik ongeveer een kwart thee lepel per flesje
Bij een winkel als de tuinen of eko plaza. Ik vond de pure veel fijner, veel minder nodig en zoontje had echt minder krampen.
Blij dat t gelukt is. Hier ging t goed met flow 2 en 1 schep op 100ml, maar goed zij trok ook een antivacuumfles van avent de eerste keer vol vaccuum (was een noodgreep midden in de nacht bv met de hand kolven, kleine pittbull had krampaanvallen tijdens t drinken dus na de 7e keer aanhappen en loslaten was ik er klaar mee). Probeer anders met voeden, als je geen voorkeurshouding hebt een beetje rekening te houden met de maagopening. Ik hield mn dochter altijd met dr hoofd naar links en iets gekanteld, wel vrij rechtop tegen me aan, dan ging die melk met hulp van zwaartekracht wat sneller uit de maag dat scheelde behoorlijk met spugen.
Ik vond de pure jbpm echt helemaal niets. Je hebt de oplossing al gevonden, maar anders kan je de nutriton nog aanpassen op de speen wel ongewenst maar het is zo'n geklooi altijd