Onze dochter (13 maanden) is geen doorslaapster en maken wij ook absoluut geen probleem van. Als zij 's nachts wakker wordt, maken we een beetje melk en valt ze vanzelf weer in slaap. Maar nu vragen we ons toch af, hoe gaan we dit haar ooit 'afleren'? Hoe doen jullie het als jullie dreumes wakker wordt? Laten huilen vind ik persoonlijk erg moeilijk en ben ik ook geen voorstander van. Ieder zijn ding, maar ben erg benieuwd hoe jullie het aanpakken?
Wij hebben er ook nooit een probleem van gemaakt en ZL heeft nog best lang (lees tot 2,5) ‘s nachts een flesje verdunde melk gehad.... als we dat niet deden waren we uren zoet en hadden we de volgende dag een stik chagrijnig kind. Met een flesje sliep hij binnen 15min weer.... hier is het vanzelf over gegaan! Opeens sliep hij van 19:00 tot 7:30 door... en als hij een keer wakker word geven we hem een bekertje water of melk maar dit komt echt nog maar incidenteel voor.... Misschien ook verdunnen? Of steeds minder in de fles doen.... of net als wij go with the flow
Wat doet ze als ze geen melk krijgt? Onze jongste was tot een jaar of 4 een slechte slaper en kreeg als ze wakker werd een slokje water.
Weet je waarom/waardoor ze wakker wordt? Onze dochter heeft een hele periode gehad dat ze wakker werd door het dromen. We kalmeerde haar en gaven haar dan paar slokjes water en na 15 min ging ze weer slapen. Nu wordt ze nog wel eens wakker en huilt dan max een min of 5 en gaat dan weer slapen. Wij gaan inmiddels niet meer naar haar toe tenzij ze echt overstuur is.
Hier de regel eerst een paar minuten af te wachten. Vaak is t een kort wakker momentje en zoekt ze al klaaghuilend dr speen maar vindt m vaak zelf en dan is t weer klaar. Zoniet, dan komen we langs en geven dr speen in t donker en gaan gelijk weg en geven dr een paar minuten de tijd om dr draai weer te vinden, ze is nogal een muppet waar t om 'lekker plekkie' gaat en heeft ongeveer 10 minuten nodig met bijverwante geluiden (mopperen, kraaien of kletsen als ze langs een knuffie komt, of ze gaat spontaan springen in dr bed). Werkt dat ook niet en is t geen pijn/angsthuil dan komt er een aangelengde 150 fles. Ze krijgt normaliter nog 1 fv (drinkt maar spaarzaam reguliere koemelk van 1 specifiek merk) maar het is zo incidenteel dat ze in de nacht een fles nodig heeft dat die aangelengde me echt geen bal kan schelen, ze zal t wel nodig hebben denk ik dan ze is ook zo druk met van alles en nog wat.
in de nacht ik ze vrijwel niet te troosten zonder melk... Dus ze blijft huilen/jengelen. We wachten meestal wel max. 5 minuten voordat we er naartoe gaan omdat ze soms ook vanzelf weer in slaap valt.
Nee, helaas geen idee. Vaak als ik binnenkom ligt ze te huilen met haar ogen dicht en lijkt ze niet helemaal wakker. Dus dromen kan... Maar honger misschien ook omdat ze overdag een slechte eter is.
Mijn zoontje van 16 maanden heeft hetzelfde. Ook al een hele lange tijd. Wij geven er gewoon maar aantoe en geven melk omdat we anders heel lang bezig zijn inderdaad en nu zo klaar. Hij heeft ook geen speen. Gaat voor ze volwassen zijn vanzelf een keer over hou ik mezelf maar voor. We hebben ook water geprobeerd te geven ivm de tanden maar dat was helaas ook geen succes. Geen tips dus maar wel hetzelfde verhaal.
Krijgt ze ook nog een flesje voor het slapen gaan? Wanneer ze overdag slecht eet, kan het inderdaad honger zijn. Al was bij die periode bij ons ook een periode van nachtangsten en dromen...
Ik herken t wel, maar hier was t minimaal 6 keer per nacht op een gegeven moment. Van alles geprobeerd, water, troosten in bed, naast bed etc. Maar niks hielp. Met 1,5 jaar wilde hij ook niet meer naar bed waardoor dat ook 2 uur drama werd om vervolgens 6 keer wakker te worden. Toen waren we zo moe en t zo zat dat we hem hebben laten huilen. Ik vond t vreselijk en heb meegeholpen maar na 2 nachten was t over. Sindsdien slaapt hij door, zolang hij niet ziek is of een nachtmerrie heeft. En dan troosten we hem natuurlijk gelijk. T duurde echter heel lang voor ik er aan toe was. Met 13 maanden vond k hem ook nog te klein en was t meestal ook een fles en Allemaal weer slapen. Zolang t werkt voor iedereen zou ik t accepteren,je merkt vanzelf de verandering, of t lost zich vanzelf op! Hoe vaak moet je eruit snachts?
Lastig hoor.en als je de fles niet geeft voor t naar bed gaan maar als jullie naar bed gaan, een goede volle fles?
Ja, meestal piepte mijn zoontje even maar dronk z'n fles vlug leeg en sliep daarna weer door. Ene tijdje hielp dit goed,dan maakte hij wel 6 of 7 uurtjes en wij dus ook. Ook toen hij later wel verschoond moest worden voor die fles ivm doorlekken ging t goed, na die fles kon ik mijn zo in bed leggen .
Als ze overdag een slechte eter is en je gaat dit compenseren door s nachts melk te geven dan blijf je in dt cirkeltje. En ook om de tanden zou ikzeker geen melk meet geven s nachts.