Mijn zoontje huilt altijd voordat hij in slaap valt. Ik vind dit zo moeilijk... Ik wil zo graag dat hij lekker gaat slapen als ik hem op bed leg, maar hij is altijd zo verdrietig. Herkent iemand dit en heb je tips? Ik zit er vaak zelf met tranen naast, word er zo verdrietig van.
Ja, ik heb echt voor mijn gevoel alles geprobeerd. Eerder naar bed, later naar bed, altijd een vast ritme. Maar niks lijkt te helpen. Hij is net weer aan de borst in slaap gevallen. Heb hem slapend in bed kunnen leggen, maar ik zou zo graag willen dat hij eens rustig in slaap valt. Overdag slaapt hij ook super kort, vandaag maar twee keer een half uurtje. 's Nachts slaapt hij wel 12-14 uur.
Hoe is hij verder overdag? Is hij vrolijk en tevreden, ondanks dat weinige slapen, of is hij wel echt moe? Hoe is zijn gezondheid? Zijn daar bijzonderheden en is hij ooit grondig gecheckt?
Hij is over het algemeen overdag vrolijk en tevreden, maar af en toe wel wat zeurderig. Ik maak me niet echt zorgen over zijn gedrag, maar ik denk wel dat hij overdag wat meer slaap kan gebruiken. Hij wordt overdag ook altijd huilend wakker. Nooit eens lekker vrolijk. Zijn gezondheid is verder helemaal in orde. Hij is lekker mollig en drinkt goed. Denk je ergens aan wat betreft zijn gezondheid?
Nee, niet specifiek, maar kinderen die ergens last van hebben, zijn vaak veel wakker, maar wel duidelijk niet lekker in hun vel dan. Jouw zoontje klinkt prima zo te horen, dus dat geeft niet direct reden om te denken dat hij iets zou mankeren en dan denk ik dat je gewoon een kind hebt dat graag wakker is. Mijn zus had ook zo'n zoontje: overdag vrijwel niet slapen, maar wel tevreden grootste deel van de dag, en 's nachts sliep hij dus binnen de kortste keren door. Als hij dus tevreden is, zou ik het maar zo laten.
Overdag huilt mijn zoontje ( nu 7.5 maanden) ook altijd eerst even. Soms miemelen, niet echt huilen. Meestal zo ongeveer 10-15 min. Dus niet echt krijsen. Hij heeft dit vanaf zijn geboorte. Heeft hij nodig om te kunnen slapen. Als ik er steeds naar toe ga om te troosten, wordt het alleen maar lastiger voor hem om in slaap te vallen. Hij slaapt twee keer 1.5 tot 2 uur, en gaat om 8 uur s avonds naar bed, tot half acht s ochtends. Ik heb hem wel na de geboorte toen hij 4 weken was een paar weken ingebakerd. Toen heeft hij geleerd om zelf in slaap te vallen. Ik leg hem altijd wakker in bed. Nooit als hij in slaap is gevallen op schoot zo over naar bed. Dan wordt hij gegarandeerd wakker. Bij ons hoort dat huilen er dus gewoon bij. ( maar is natuurlijk iet leuk om aan te horen) S avonds gaat hij zo slapen meestal zonder te huilen of zeuren.
Ik brak vandaag echt even, vind het zo erg dat hij zo verdrietig is. Ik denk dat er niks lichamelijks is, want als ik hem optil is hij meteen stil. Hij kan gewoon niet de switch maken van wakker naar slapen. Even laten huilen helpt ook echt niet, dan wordt het alleen maar erger. Het is gewoon altijd een gevecht om in slaap te vallen...
Niet te druk om maken sommige kinderen hebben dat gewoon echt ff nodig om de dag te verwerken Deed t zelf ook tot 2 jaar zei me mams Ze maakte zich pas zorgen als ik t niét deed
En als hij even lekker in bad gaat of je hem even lekker inwrijft met body-lotion? (Op een rustige en warme plek, eventueel in bedje al?)
Ik ga 's avonds altijd met hem in bad. Daarna smeer ik hem lekker in, pyjamaatje aan, in zijn slaapzakje, dan op bed voeden, in bed leggen, even vertellen wat we die dag gedaan hebben, liedje zingen, lamp uit, nog een liedje in het donker zingen (lamp op overloop is nog aan, dus niet pikdonker) en dan loop ik weg.... en dan is het huilen
Wat zou jij dan weg laten? Ik ben denk ik vijf minuten bezig als hij in bed ligt. Dus even nog tegen hem praten en twee liedjes zingen. Het in bad gaan en voeden vind ik zelf wel heel fijn en ik zie ook dat hij ervan geniet.
Jeetje hier is het gewoon fles en bed klaar. Soms in bad vanwege eczeem zo weinig mogelijk Iets minder een optie?
Overdag doe ik dat trouwens allemaal niet. Dan is het gewoon in de slaapzak, in bed, een liedje zingen en dan loop ik weg. Ook dan moet hij altijd heel hard huilen...
Helemaal geen liedje of nog even praten? Als ik hem gewoon op bed leg en weg loop is hij helemaal hysterisch! Het bad is echt het fijnste moment van de dag, daar geniet hij super van, dus dat wil ik er wel inhouden
Elke dag in bad zou ik niet doen. Niet goed voor de huid en om ze nou te wennen aan zo rozig te slapen.... ik zou ook willen dat ie zonder die warmte van het badje zou kunnen slapen. Dus dat zou ik weglaten. 1-2 keer per week lekker een badje, (maar dus eventueel ook op een ander moment van de dag, niet perse voor het slapen gaan). Omdat het insmeren dus blijkbaar ook niet werkt, zou ik dat ook op een ander moment van de dag gaan doen, (als het echt nodig is voor het huidje). Heb je ingebakerd? Zou een puckababy werken om beter te slapen?
En misschien toch even met de huisarts overleggen of een check bij kinderarts of KNO handig is? Om echt zeker te weten dat er niets fysieks speelt? Ben je ooit bij een osteopaat geweest? Misschien dat dat nog kan helpen?