Dreumes 1,5 jr eet geen vlees

Discussie in 'Voeding' gestart door Nikky82, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is bijna 1,5 jaar en spuugt al het vlees wat wij haar aanbieden uit.
    Toen we het eten nog pureerden at ze wel vlees. Nu vinden wij dat niet meer nodig, omdat ze verder ook alles in stukjes eet.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze toch vlees binnen krijgt?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik lees even mee. Grofgeprakt en bijv. Spaghetti met geruld gehakt erin eet hij gewoon mar als je hem een enkel stukje vlees geeft spuugt hij het uit. Denk dat het door de structuur komt....

3. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste heeft ook altijd heel weinig vlees gegeten, nog steeds trouwens. Het was niet dat ze niks at, maar steeds maar een iniminibeetje. Het is gewoon geen vleeskind. Opa en oma zijn vegetarier, niet dat zij zich dat beseft, maar misschien is het via dna doorgegeven haha;)

4. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een meisje wat weinig vlees eet. Yara is inmiddels 3,5 jaar maar eet geen stukje vlees. Wel gehakt en kip als dat door een sausje zit. Maar geen los vlees. Ze eet dan weer wel knakworstjes en worst op brood. Dus soms geef ik haar 's avonds bij de maaltijd een plakje worst dan krijgt ze toch haar dierlijke eiwitten binnen.

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een kind wat bijna geen gebakken vlees eet. Kip, gehaktbal etc: hij moet er niks van hebben. Heeft hier idd ook met de structuur te maken.

Ook hier geef ik zoon bewust 1x per dag worst oid op zn boterham, krijgt hij iig nog vlees binnen. Ok, niet het soort vlees wat ik het liefst zou willen, maar ach. Of idd een plakje worst/ham bij zijn warm eten, dat gaat meestal ook wel goed

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gaat vis wel goed? Dat is meestal wat makkelijker te behappen. En bijv. een kippenpootje 'afkluiven'?

Je zou ook alternatieven kunnen aanbieden (peulvruchten bijv.)

7. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vis gaat wel goed.
    En idd een goed idee om wat vaker vlees op de boterham te doen.

8. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    vis eten we eigenlijk nooit omdat ik dat zelf absoluut niet lekker vind. Af en toe eet ze wel mee met kibbeling maar dat is ook net hoe haar pet staat. Ach ik maak me er niet heel druk om, geef haar gewoon af en toe wat extra worst want dat vindt ze wel lekker.

Deel Deze Pagina