Dreumes 1,5 jr elke nacht klaarwakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jimmy100, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Graag hoor ik jullie mening /advies over het volgende;

Ons zoontje van 1,5 wordt de afgelopen maanden elke nacht (met paar uitzonderingen) wakker tussen 02:00-04:00. Hij is dan klaarwakker! Hij huilt echter niet. Hij roept ons dan, en zit te spelen en we horen hem af en toe tegen de spijlen van het bedje bonken.

We weten niet wat hier de oorzaak van is. Hij is niet te warm, koud of heeft geen honger (hij eet echt heel goed juist). We hebben wel eens een flesje warme melk gegeven en hij gaat dan wel sneller slapen dan als we niks geven. Maar we willen hem ook niet laten wennen aan elke nacht een fles melk. Verder gaan we er niet heen zolang hij niet huilt. Maar goed, hij is dus elke nacht wel ruim een uur tot anderhalf uur wakker. En wij dus ook, want ik slaap niet in als hij zo loopt te rommelen.

Weten jullie wat de oorzaak kan zijn en hoe moeten we hiermee omgaan? Nu gaan we maar uit van een 'fase' maar deze duurt al ruim 2 maanden. Heel erg is dit 'probleem' ook niet hoor, maar vraag me af of we dit ritme kunnen doorbreken dus tips zijn welkom!

2. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel slaapt hij nog overdag? Als hij nog 2 x slaapt, dan is hij 's nachts misschien niet meer moe genoeg om weer snel in slaap te vallen. Misschien kun je dan het beste over naar 1 slaapje.

Als je al op 1 slaapje per dag zit, dan zal het een fase zijn die vanzelf weer over gaat.

Succes!

3. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hij slaapt al een half jaar 1x per dag dus helaas is dat het niet. Dat slaapje beperken we overigens ook tot 2,5 uur omdat hij anders overdag heel lang slaapt. Tja, het zal vast overgaan maar hoopte er zelf iets aan te kunnen doen :)

4. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft onze dochter ook gehad een tijdje. Zolang ze niet huilt laten wij haar altijd gewoon gaan. Als het heel erg gezellig wordt leggen we haar nog wel eens neer (geen licht, weinig woorden, speentje en slaapmuziekje!). Ze is tot nu toe altijd weer in slaap gevallen.

Mijn motto: Als jij zin in een feestje hebt best, maar ik niet!
    Als je er teveel aandacht aan schenkt wordt het naar mijn idee alleen maar leuker, en aan melk wil ik haar niet laten wennen in de nacht. Als je denkt dat je kindje dorst heeft probeer dan hoogstens een beetje water te geven.

Ze doet het nu dan ook nooit meer.

5. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.

Tja die melk wil ik dus ook niet doen, hij heeft het ook echt niet nodig.
    Wij gaan er dus ook niet heen, maar ik val zelf dus niet in slaap als hij zo aan het rommelen is in zn bedje. Maar aangezien jij het ook hebt gehad zal het wel een fase zijn. Jammer, had gehoopt dat er misschien een oorzaak is waar we niet aan hebben gedacht of iets waardoor we dat ritme kunnen doorbreken, maar het gaat vast vanzelf over.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Onze zoon wordt de laatste tijd regelmatig wakker rond 23:00. Huilt niet, maar je hoort hem dan rommelen, kletsen tegen zn knuffeltje in bed! Meestal valt hij rond 01:00 weer in slaap. Wij halen hem er niet uit, honger is het niet. Overdag eet hij voldoende. Zal wel een fase zijn.

7. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ja raar is dat he, dat ze gewoon wakker worden en dan blijkbaar de slaap niet meer kunnen vatten. Zolang ze niet huilen denk ik ook maar dat het het beste is om er niet heen te gaan en ze zelf te leren inslapen.
    Vast een fase alleen bij ons duurt ie nu al ruim 2 maanden dus best lang! De meeste fases zijn kwestie van dagen / weken.

Succes ook

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons had wel altijd dorst. sinds ze kan praten zegt ze dan 'drinken'. Hier krijgt ze water 's nachts. inmiddels in een antilekbeker die ze zelf kan pakken, scheelt een hoop werk s nachts ;)
    zelf heb ik ook altijd dorst als ik wakker wordt 'snachts dus kan het me voorstellen. en ze slaapt dan gelijk weer verder, in tegenstelling tot wanneer ik geen water geef..

9. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ja ben zelf ook een natnek en heb ook altijd water bij mn bed staan. Ons zoontje kan snachts ook zelf water drinken uit antilekbeker dus de dorst is het bij hem niet. Hij drinkt ook wel hoor, dat zie ik aan de hoeveelheid water in de beker. Maar hij is gewoon echt ruim een uur wakker en rommelt wat, speelt wat, draait en kan gewoon de slaap niet vatten. :(

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oudste heeft dit ook een poos gehad. Uiteindelijk ging het weer over.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Gelukkig hebben we er geen last van. Vind het wel gezellig klinken door de babyfoon. Hele verhalen tegen zn nijntje knuffel. En dan roept eens banon (ballon), baj (bal) pet, nijn en hele riedel onverstaanbare woorden. :D

12. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Haha ja dat is leuk he,ik hoor ook van alles voorbij komen 's nachts hoor.

Goed te lezen in elk geval dat het herkend wordt en dat het toch weer vanzelf over gaat. (had ik ook wel gedacht maar toch)

Deel Deze Pagina