een leed dat pamper verschonen heet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nelly87, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is bijna 21 maanden en het is echt een ramp om zijn pamper te verschonen

met mijn dochters had ik daar totaal geen last van , maar bij me zoontje is het echt een totale ramp hij krijst alles bij elkaar , en wordt echt heel boos , hebben meer kindjes dat van die leeftijd ?

ik heb hem ook al eens op een potje gezet
    met de gedachten misschien wilt hij gewoon geen pamper meer aan
    maar hij snapt het hele potje gebeuren nog niet

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier heeft zoonlief af en toe ook wel eens zo'n bui, komt haast niet voor. Jammer dan voor hem, wat moet dat moet en dan word ie maar boos, ben daar heel makkelijk in.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij zijn luierbroekjes gaan gebruiken, konden we haar ook staand verschonen.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook een drama. Wat nog een beetje helpt is hem iets in zijn handen geven. Een kam, haar lotion, of iets anders wat hij normaal nooit vast houdt.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier de helft van de tijd hetzelfde probleem, meestal lukt het me om hem af te leiden met iets interessants, maar helaas lukt dat niet altijd...

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    We hebben her ook zo'n periode gehad. Lastig hè? Vooralniet aan toegeven. Als we onze zoon eenmaal op de commode hadden liggen, bleef hij de commode liggen tot zijn luier verschoond was. Hoe gekker hiwj het maakte, hoe langer het duurde. Zelf rustig blijven, ook al kook je misschien inwendig. Hij moet leren dat wat moet gebeuren ook gewoon gebeurt. Hij is z'n eigen wil aan het ontdekken en gewoon aan het kijken waar hij invloed op kan uitoefenen (en waarop niet.)

7. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Lucas wordt meestal ongeduldig tijdens het verschonen/aankleden en wil het dan ook wel eens op het krijsen zetten. De oplossing voor ons is het aanzetten van een vrolijk liedje (bijv. Woezel en Pip) en dan vrolijk meezingen. Werkt heel kalmerend en zo maak je er een positieve ervaring van.

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ja maar jouw kindje is bijna 4 maanden. Zou dit ook werken bij een kindje van 21 maanden?

9. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Toen onze dochter zo oud was deed ze dat ook.
    Ze schreeuwde alles aan elkaar. Gieren! alsof ze afgeslacht werd.
    Heeft even geduurd daarna was het weer voorbij. Ik werd trouwens wel erg creatief in verschonen. Kon ze zelfs achterstevoren verschonen :D

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier is dat nu al. Als ik het woord verschonen gebruik, dan is het al feest. Wegkruipen en verstoppen. Eenmaal op de commode is het gillen, schreeuwen, trappen. Maar helaas het moet gebeuren, maar leuk is anders. Ben blij als deze fase weer voorbij is :)

11. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Heb je een plank boven de commode hangen? Daaronder een spiegel plakken (zo'n plakspiegel dus). Dat wil wel eens helpen, zien ze zichzelf!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh ja hoor, heel herkenbaar. Dit heeft ze al heel lang. Voornamelijk het niet willen liggen. Ik weet ondertussen niet beter. En op het kdv, is ze gewoon lekker rustig...:)

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hm... er staat ons nog wat te wachten ben ik bang.
    Ons lieve monstertje is 'slechts' bijna 7 maandjes oud, maar het is nu soms al een drama om te verschonen.
    Ze wil pérsé op haar buik liggen om dingetjes te bekijken en te pakken het liefst en als ik haar terug op haar rug leg draait ze nog 2x harder op haar buik... Soms houdt mijn vriend haar vast en dan verschoon ik haar snel, en dan begint ze te krijsen! Heel zielig;)

14. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu is het voort zo erg dat als ik de pamper maar pakt dan gilt en huilt die :s

maar zie er goede tips tussen zitten dat zal ik eens gaan proberen . en indd hopelijk is deze fase voor ons allemaal zo voorbij hahaha

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Oh oh. Het is al heel lang drama hier, en zo te lezen gaat dat dus nog erger worden. :$

Ach je word er wel creatief van. Enn erg goed in de baby houdgreep! :D

16. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Het is het proberen waard, toch? :)

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik verschoon ook vaak staant. Tijdens het spelen van haar. Ik wil ook graag luierbroekjes kopen. Naja ze is al 21 maanden dus ik denk komt goed uit. Helaas past dat allemaal niet want ze is nog maar 9.5e kilo. Dus ze zitten allemaal veel te groot:(

18. wendyenmax

24 feb 2011
    26
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook een driftkikker van 16 maanden op de commode (verschonen, aankleden allemaal tot meneertjes grote irritatie). Soms ben ik heel geduldig en zing wat (snap niet dat hij niet kan horen dat het super vals is maar oke:D) of ik geef hem iets in zijn handen als afleiding. Maar soms ben ik minder geduldig en komt de baby houtgreep zeer van pas. :D

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Driftkikker hier is 3 weken en zelfs hij krijgt soms voor mekaar om mij flink tegen te werken hihi :D

Verheug me al op latere leeftijd hihi :D

20. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hier ook gehad en soms nog wel eens. Erg he? Je ziet er bijna tegen op om de luier te verschonen! Maar idd niet aan toegeven hoor.
    En ik probeer ook altijd afleiding te hebben zoals iets in de handen geven dat interessant is. En als dat niet werkt, houd ik hem gewoon even vast (hij wurmt helemaal weg anders) tot hij beseft dat hij toch echt een schone luier krijgt.
    Lijkt mij heerlijk als iemand mn natte of vieze broek even lekker verschoont, maar ja haha

Deel Deze Pagina