Hallo dames, M’n zoontje van net 6 maanden, heeft al vrij snel na de geboorte last van onregelmatige stoelgang. Soms dagen niet, soms heel veel, soms weinig.. Maar het schijnt er bij te horen bij flesvoeding. Hij krijgt Nutrilon AR icm met normale Nutrilon, het was eerst 5 AR en 1 schepje van de normale. Heb het nu al terug gebracht naar 3 om 3. Maar hij heeft dus nu vaak eerst harde keuteltjes (zijn ook donker) en later op de dag volgt er meer vloeibare poep. Hij krijgt verschillende fruit en groente. Zit nu op 4 flessen van 180+6. Maar hebben jullie nog tips wat ik kan veranderen of doen om de ontlasting voor hem makkelijker te krijgen? Is het echt zo dat dit te maken zal hebben met de jbpm? Ik vind het zo zielig voor hem, maar zo door de dag heen heb ik niet het idee dat hij er veel last van heeft.
Ik gaf toen ze die leeftijd hadden, gepureerde pruimen (gemengd met 1 of 2 gepureerde dadels). Verdeelde het in kleine bakjes, om ze in te vriezen. Waren snel weer ontdooid als het nodig was. Ging als een trein
Ik denk dat dit er gewoon bij hoort? Darmen moeten wennen aan nieuwe voeding. Zo lang hij een paar keer per week poept lijkt me dit prima! Maar mocht je het toch vervelend vinden, inderdaad wat pruimenmoes proberen als fruithapje?
Hier het advies gekregen om vaker pruim en peer te geven en banaan te vermijden. Een warm bad wil ook wel helpen bij ongemak.. dat maakt de buik soepeler.. vooral als er eens iets klem zit..