Omhoog kruipen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door priscilla1982, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn dochter is nu een dikke tien maand. Sinds twee weken kan ze een beetje kruipen. Vanaf die tijd kruipt ze ook elke keer in bed omhoog. Ze slaapt namelijk op haar buik en na een tijdje ligt ze helemaal onder de dekens vandaan met haar hoofd tegen de voorkant van het bed. Als wij op bed gaan, leg ik haar zachtjes terug naar beneden, maar een uur later ligt ze weer helemaal onder de dekens vandaan. Hadden jullie kindjes dit ook op die leeftijd?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, en niet alleen op die leeftijd 9mn zoontje is ook pas 9 maanden), maar dit doet hij al vanaf zn geboorte...
    Hi wordt er af en toe ook wakker van en wij dus ook... dan bonst ie per ongeluk er tegen aan en wordt ie wakker. Hij slaapt wel weer terug in gelukkig.
    Ik heb de tip nog niet gevonden. Hij draagt wel een slaapzak zodat ie het niet te koud krijgt.

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hier hebben we ook dat probleem.
    Sinds een paar dagen maak ik haar bedje hoog op, zodat ze in ieder geval onder haar dekentje blijft liggen. Zeker nu het wat kouder wordt vind ik het wel een fijn idee dat ze de hele nacht onder haar dekentje ligt.

Ik moet er trouwens nog wel even bijzeggen dat Indy nu bijna 13 maanden oud is en nog nooit naar onderen is gezakt. Normaal gesproken wordt dit afgeraden, aangezien ze dus onder het dekentje terecht kunnen komen.

Liefs Hummel.

4. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Hier precies hetzelfde en ook geen oplossing helaas!
    Ik lees mee voor de gouden tip ;)

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Ja hier ook een slaapkruiper. Anoeska deed het al toen ze erg jong was. Toen kon ik haar slaapzakje nog een klein stukje onder het matrasje leggen zodat ze niet kon kruipen. Maar na een tijdje is dat zeker niet meer de oplossing. Ik heb nu de dekens uit haar bedje. Ze slaapt in een dikke slaapzak met pyama aan. De dekens zijn eruit omdat ik bang ben dat ze er een keer onder komt.
    Maar nee ik heb niet de gouden oplossing! (helaas)

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    jesse die doet dit ook maar is nog heel klein. ik heb hem een slaapzakje aan gedaan en nu gebeurd het dus niet meer. ik hoop dat dat zo blijft hahaha

7. Ook hier zo'n mannetje die omhoog kruipt. Hij is nu bijna 16 mnd en doet het ook al heel lang, bij hem houdt het ook niet op tot hij bij het hoofdeind is....
    Ik vind hem vaak dubbelgevouwen in de hoek, met zijn benen en billen zeg maar tegen de zijkant van zijn wiegje en zijn rug en hoofd langs het hoofdeind...

En om er dan nog een schepje boven op te doen, hij schudt zijn hoofd om in slaap te komen... Dus snachts worden we wel is wakker van gebons omdat hij dan boven in ligt en bij het schudden met zijn hoofd tegen zijn bedje aankomt...
    Ik vind het heel erg vervelend, maar niets helpt....
    Soms ga ik er dus wel 2 kr snachts uit, gewoonweg om hem weer omlaag te trekken en in te stoppen...

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    matrozenbedje een idee?

even op googlen dan kom je het wel tegen. Ik maak het hier zelf van een 1 persoonslaken (wel even de bovenkant goed vastmaken aan de onder(!)kant van het matras met veiligheidsspelden). Ik doe het om een andere reden, namelijk dat mijn zoontje een hemeltje boven zijn hoofd nodig heeft om in slaap te vallen, maar misshcien is het voor jullie een idee?

9. Zo herkenbaar. Ik ga er tegenwoordig dus ook wel twee a drie keer uit 's nachts. Gelukkig heeft ze wel ene dikke slaapzak aan met een pyama, maar heb altijd het idee dat ze het te koud heeft. Ik hoop nog steeds dat het een fase is.

10. Jompie

Jompie Niet meer actief

Wij gebruiken vanaf een maand of 3 alleen nog maar slaapzakken. Dekens was een dram. Momenteel heeft ze een dikke slaapzak met rompertje aan als het straks kouder wordt krijgt ze er ook nog een pyama onder. Heb terug leggen hebben we opgegeven hooguit als we zelf naar bed gaan dat we haar nog even goed leggen maar verder niet meer. Mevrouw blijft toch in de meest vreemde houdingen en hoeken slapen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva deed dat ook al heel snel en slaapt sinds ze een maand of 4 is met alleen een slaapzak. Een deken had toch geen zin. Ze lag ook regelmatig overdwars of met haar hoofd bij het voeteneind. Ik liet haar altijd maar lekker, ze sliep en slaapt prima. De laatste paar maanden slaapt ze trouwens altijd netjes met haar haar hoofd bij het hoofdeinde. Maar ze is gewoon niet zo draaierig meer en overdwars past niet echt meer ;).
    Als het wat kouder wordt de komende maanden krijgt ze er nu wel een dekentje bij, om alvast te wennen aan een deken in haar nieuwe bed. De afgelopen anderhalf jaar heeft ze dus zonder dekens geslapen dus dat is wel even wennen...

12. Lorelei77

Lorelei77 Lid

21 apr 2008
    46
    0
    0
    Tips zijn ook hier welkom! Mijn ventje ligt nu al met romper lange mouwen, pyjama en winterslaapzak in bed... En dan moet het nog echt koud worden! Een dekentje durf ik niet te gebruiken, maar hoe het van de winter dan wel moet? Verwarming de hele nacht aan? Vind ik ook weer zoiets...

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is het nu al zo koud op zijn kamer dan? Ik zou dan overdag de verwarming aanzetten en 's nachts niet. Hier staat 's nachts altijd het raam op een kier voor de ventilatie. Het koudste dat het nu in Eva's kamer is geweest is 17 graden. Maar dan nog steeds een romper met korte mouwen, nachthemd en een winterslaapzak zonder mouwen. Dan heeft ze het nog niet koud.

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mijn zoon doet dit nu nog... Hij moet perse met zijn hoofd tegen het bed aanliggen...

15. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi lorelei

waarom durf je geen dekentje te gebruiken

spinnekop

16. Lorelei77

Lorelei77 Lid

21 apr 2008
    46
    0
    0
    @Snoopy1979: Op zich is het zo heel erg koud op zijn kamer, laagste tot nu toe 16 graden, dus dat valt mee. Maar knulletje is nogal een koukleum geloof ik, als ik zijn nekje check dan is dat al snel bijna koud. Ik had ook altijd zijn raam op een kier voor ventilatie maar die sluit ik de laatste tijd meestal 's nachts ivm de temp. Hij is ook erg vaak verkouden, dus ben maar een beetje voorzichtig...

@Spinnekop: Ik gebruik geen dekentjes omdat mijn zoon zijn hele bedje 'doorzwemt' en er daardoor een redelijke kans is dat hij met zijn hoofd onder de dekentjes terecht komt. Vandaar dus!

17. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Hier ook dat probleem gehad. Lag elke keer boven zijn dekentjes tegen het hoofdeind van het bed.
    Daarna maar een slaapzakje aangedaan en nu kruipt hij niet meer naar boven en voelt hij lekker warm aan. :)

18. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    En hier nog zo eentje... zat gisteren foto's te kijken en kwam deze tegen (van een maand of 3 geleden).. zo vinden wij ons meiske dagelijks..

Deel Deze Pagina