Merel heeft dit ook gehad tot ze ruim 1,5 jaar oud was. Ze werd dan elke nacht wel een keer wakker. Late huilen hebben we nooit gedaan. Altijd even uit bed getild en dan bij ons op de schouder tot ze weer rustig was. Dit werkte hier het beste en ze is er nooit aan gewend/verwend. En even reageren op voorgaande....inderdaad kun je je kind toch 's nachts (overdag ook niet natuurlijk) niet aan zijn lot overlaten! Mijn mening is dat je kleine je op zulke momenten nodig heeft. Al die nieuwe dingen (lopen, praten, andere indrukken, ) verwerken ze in hun slaap en als ze dan wakker worden (meestal bang, geschrokken, naar gedroomd, soms in paniek) hebben ze toch even iemand nodig die ze gerust stelt. Dat is je taak als ouder lijkt mij. En dat je dan zelf even minder slaapt....tja, das balen, maar nou eenmaal niet anders.
Hier hebben we ook een paar keer zo'n fase gehad 's nachts. Valt me hier op dat het vaak vanaf 1 jaar begint. Mijn zoontje was 15 maanden en toen heb ik 3 weken erg weinig geslapen. Heb vaak naast zijn bed gezeten omdat hij niet stopte met huilen. Uiteindelijk is dit weer over gegaan. Denk dat het bij de leeftijd hoort. Daarna hebben we nog een paar keer van die nachten gehad, maar nooit meer zo erg als toen.
Senna heeft in haar leventje (19 maanden nu) nog maar een x of 5 helemaal doorgeslapen. Laten huilen werkt bij haar totaal niet dus ik heb enorm veel nachten met haar naast ons in bed geslapen. Langzaamaan gaat het steeds beter. Vannacht werd ze wel 3x wakker, maar dan is het een kwestie van een speentje erin, aai over haar bol en dan tukt ze weer verder. Ik denk dat het bij ieder kind weer anders werkt. Laten huilen of niet.... ik ben er hier geen voorstander van omdat het bij Senna dus niet werkt.
Hier helpt het ook goed als papa gaat ipv mama. En GEEN melk meer geven snachts en hem er niet uithalen. Uiteraard als hij echt over de zeik gaat (en niet alleen van het aandacht trekken) kun je wel naar hem toe gaan, maar hem eruit halen is echt killing..... Misschien een muziekknuffeltje ofzo aan zn bedje maken, dat ie iets heeft om snachts mee te "spelen"?? Als ie gaat kotsen is ie inderdaad wel hysterisch, maar het schijnt dat ze dat ook express kunnen doen. Ik zou ook eens bellen met je consultatiebureau. succes!
Even voor alle duidelijkheid, ik snap dat gebroken nachten en slaaptekort erbij hoort. Dit speelt namelijk al 10 maanden. En als ik het lichamelijk nog aan kon dan was ik wel doorgegaan. Maar ik heb ondertussen overal last van en krijg sinds kort ook zware hoofdpijnaanvallen. Spanningshoofdpijn volgens de huisarts. Hij heeft me doorverwezen naar een therapeut maar die zegt ook, zolang het probleem niet opgelost wordt kan ik weinig voor je doen. Het consultatiebureau zegt ook laten huilen. (zelfs campingbedje in een kamer zo ver mogelijk van jouw bed zetten en mocht hij gaan kotsen dan evengoed niet naar toe gaan) Dit is natuurlijk echt van de zotten! En zover zou ik echt nooit gaan! Maar goed ik kon gisternacht echt niet meer dus heb hem toch maar laten huilen. Gecontroleerd dan wel. Zat rechtop in bed te luisteren maar het ging best goed. Gisternacht duurde het 1 uur, vannacht 1 kwartier!!! Ik vind het verschrikkelijk maar ik zie mijn ventje er echt van opknappen. Hij wordt 'smorgens heerlijk rustig en uitgeslapen wakker en begroet me met een smile van oor tot oor. En dat terwijl hij altijd ook in de ochtend altijd huilend wakker werd. Ik heb hem ook een tijd lang steeds even geprobeerd te troosten en dan weer neerleggen (of in bed laten liggen) maar zodra ik weg ging begon hij weer te huilen. Erbij blijven heb ik ook geprobeerd maar dan blijft hij ook gewoon huilen. Voor mij werkt laten huilen dus wel maar ik snap evengoed dat niet iedereen dit wil. Ik wou het ook niet maar zag geen andere oplossing. Zou het fijn vinden als iedereen z'n negatieve houding over mijn actie voor zich houdt, ik heb me nu wel genoeg verdedigd en ik zie gewoon dat dit het beste is voor mijn kindje, bovendien krijgt hij er ook nog een leukere en uitgeslapen moeder voor terug. Groetjes mamma van Kian
Hier ook een zoon die met periodes superslecht slaapt en heel vaak wakker word 's nachts. Of niet willen gaan slapen 's avonds. Het enige wat bij hem werkt is om hem te laten huilen en net als ik hier meer heb gelezen houd hij het heel lang vol!! 1 a 1.5uur. Maar vorige week is hij ziek geweest (overgeven) en sindsdien ben ik elke keer naar hem toe gegaan om te kijken of het bed nog schoon was en hem te troosten. Hij ging toen wel elke keer lekker slapen maar ik mocht er zo'n 10x per nacht uit. Nu is hij weer beter maar het huilen blijft. Als ik naar hem toe ga moet en zal hij uit zijn bed pff. Ik zit dus meestal vanaf 4uur met hem op. In ons bed verder slapen werkt ook niet als hij niet ziek is helaas. Hij gaat lekker keten. Hoe hard het ook is, ik wil hem dus gewoon maar weer laten huilen want ik weet dat er verder niks aan de hand is, maar het is zo moeilijk.... Doet me echt verdriet maarja. Hoe doen jullie dat trouwens met de buren? Het is hier best gehorig en vind dat erg vervelend voor hun als we Youri 's nachts een uur moeten laten huilen?
Precies mammavankian. Als het voor jou werkt hem te laten huilen en dat hij dan op een gegeven moment rustig wordt moet je het gewoon doorzetten. Hier is het ook raark hoor. Alleen dan niet snachts.Soms wel eens overdag. Ook als meneertje eruit is en een heel hoop aandacht heeft gehad en het dan even tijd is om alleen te spelen. This dat hij nog niet kan stampvoeten anders had hij dat gedaan. Hij gaat dan ook huilen net zolang totdat ik weer kom. Heb het nu een aantal keer volgehouden om hem te laten huilen en dat werkte ook .Dan stopte hij. En vaker lijkt het langer als dat hij daadwerkelijk huilt. heel veel succes
Hallo Meiden, Wat herkenbaar zeg...ons meisje sliep ook al door met 6 weken en tot haar eerste jaar echt heel goed geslapen, maar prompt na haar eerste verjaardag (nu 14 maanden) slaapt ze geen nacht meer door. Dus inderdaad in de eerste week van wakker worden flesjes beginnen te geven (het is een slechte eter dus we dachten toen gewoon dat ze honger had). Maar na een flinke verkoudheid zijn we overgestapt op roosvicee. Wat natuurlijk erg slecht is voor haar tandjes, dus ik wil hier vanaf, maar water wil ze niet. Maar goed, nu ben ik wel zo ver dat als ze geen water wil, ze ook geen dorst zal hebben. Nu is ze net 2 dagen ziek geweest, dus dan is het wat anders, maar ze is nu echt gewend om rond 11, rond 3 en rond 6 wakker te worden...en zeker nu ik weer zwanger ben heb ik mijn slaap hard nodig. Hoe doen jullie het met laten huilen, gaan jullie dan helemaal niet heen, of bij het eerste huiltje even kijken en dan laten?? Ik geloof ook echt dat wij eraan moeten geloven! Groet Snoozie
Hier is het vannacht niet gelukt om hem te laten huilen... Hij is een paar keer wakker geweest, rond 2uur. Toen ging hij wel weer gewoon slapen gelukkig. Maar om half 4 was het weer drama. Uiteindelijk zijn we maar om half 6 opgestaan, tussendoor heeft hij een beetje geslapen en liggen gillen. Maar het lukte me niet om hem te laten liggen totdat hij stil was....
Hier precies het zelfde. Meneertje slaapt vanaf 3 maanden heerlijk door tot 7 uur half 8. Vanaf zijn 1e verjaardag is hij elke nacht om 01.00 wakker en ook wij zijn zo zwak om hem dan maar snel een klein flesje te geven om daarna snel weer te kunnen slapen. Wij willen ook van dat flesje af.....misschien moeten we hem ook maar eens laten huilen maar heb daar z'n moeite mee
Het lijkt dus ook wel een beetje aan de leeftijd te liggen. Maar goed, hier ging het vannacht wel weer vrij goed. Was nu een halfuurtje. Gisternacht een kwartiertje maar kon me al niet voorstellen dat vannacht dan al nog korter zou zijn. Duurt nog wel een paar nachten denk ik maar nu ik zie hoe mijn zoontje nou heerlijk uitgeslapen wakker wordt (ondanks het huilen) dan weet ik waarvoor ik het doe. Hij heeft hier echt baat bij en dat maakt het voor mij weer makkelijker vol te houden. Ik zeg niet dat het voor iedereen zal werken maar ik heb het dus geprobeerd en mij valt het alles mee. Ik ga trouwens wel eerst even kijken of er echt niets aan de hand is en dan ga ik weer en laat ik hem dus huilen. En wat betreft de buren. Ja, voorheen werd hij ook minimaal 2 keer wakker huilend. Dan gaf ik hem wel wat drinken en was hij dus vrij snel weer stil maar ik denk dat mijn buren dat ook horen en dus wel blij zijn als dat over is. En dan is het gewoon even er doorheen moeten. Ik heb ze niet ingelicht maar 1 van de buurkinderen is vroeger een huilbaby geweest en ze zijn dus wel wat gewend.
Weer niet gelukt hij was om 23.00 huilend wakker flesje gegeven, drinkt hij helemaal op. En toen om 4.30 weer huilen, heb het 10 min aangekeken , en had toen een overstuur kind...heb het uiteindelijk maar bij mij in bed genomen, toen sliep ie binnen 10 minuten... Help wat moet ik nou?
Hallo Meiden, Nou, hier 1 pittige nacht gehad. We zijn gelijk overgestapt op water en hebben samen goed doorgesproken hoe we het zouden aanpakken voordat we zelf naar bed gingen. In je slaap wil je nog wel eens voor de 'makkelijke' weg kiezen. Maar nu een consequente aanpak gedaan. Mevrouw werd om half 4 wakker om het op een gillen te zetten. Ik heb haar een paar slokjes water gegeven, keek me boos aan toen ze merkte dat het water was. Toen heb ik haar weer neergelegd. Bij het weglopen stond ze al weer op om hard te huilen. zo heeft ze een uur lang, steeds met tussenposen gehuild. De stilte werden gelukkig steeds langer en ik wist dat er niets aan de hand was. En prompt de volgende nacht (vanacht dus) heeft ze weer helemaal doorgeslapen!!! We zullen er heus nog niet helemaal zijn, maar ik heb er wel weer veel meer vertrouwen in! Groet Snoozie
Snoozie, wat supergoed zeg! Super dat jullie hebben volgehouden en je ziet meteen resultaat... Hopelijk blijft het goed gaan, kunnen jullie even bijtanken Gister hebben we sinterklaas gevierd bij familie met als gevolg dat Youri pas 21.30-22.00uur in bed lag. Vannacht om half 3 was hij alweer wakker. Gelukkig kon ik hem snel troosten, hij had ook zijn neus dicht zitten, en sliep hij erna gewoon verder. Toen was hij om 6uur wakker. Op zich een supertijd maar hij heeft maar 8uurtjes geslapen en dat is veel te weinig voor hem. Is ook te merken vandaag maarja.
He meiden, Hij heeft vannacht doorgeslapen!!! En hij werd ook nog eens pas om half 9 wakker! Wat een luxe is dit zeg. Hij heeft trouwens de laatste paar dagen ook overdag veel meer geslapen. En zo heerlijk vrolijk dat ie is! Was hij altijd al hoor maar ik merk evengoed wel verschil. Hij is gewoon veel meer uitgeslapen. Snoozie, wat goed dat je volgehouden hebt! Zo was de eerste nacht hier ook en de tweede nacht was inderdaad al veel beter. Hij was de derde nacht wel weer wat langer aan het huilen dus wie weet hoe het vannacht bij jullie gaat? Maar het gaat in ieder geval de goede kant denk ik. Groetjes mamma van Kian
Hier vannacht ook tot 6 uur doorgeslapen, heb hem toen een papfles gegeven schone luier en weer in bed gelegd....tot 8.30 geslapen.... hopelijk gaan we nu de goede kant op....