Lieve mama's, Wij zijn 3 dagen terug van vakantie en op vakantie sliep onze zoon op een matrass. Omdat hij zo uit zijn bed kon en het onbekend was voor hem ging ik meestal enkel naast hem liggen en wachten tot hij sliep zodra hij sliep ging ik de kamer weer uit. Voor de vakantie kon ik hem na zijn fles gewoon in bed leggen en dan ging hij gewoon zelf slapen. Dit is altijd zo gegaan. Nu we terug zijn van vakantie is het zo hard krijsen. Hij gaat echt heel hard schreeuwen en huilen. Ik weet gewoon niet meer wat ik met hem aan moet. Zodra wij hem oppakken of naast zijn bedje staan is hij gelijk weer stil. Ik weet me geen raad wat zou er toch zijn? Ik heb geprobeerd laten huilen maar me hart breekt hier echt van ik vind het zo zielig ik moet er dan ook van huilen als ik hem zo hoor. Vandaag heeft ie na ong 20min huilen en krijsen opgegeven en is toen in slaap gevallen wel liep ik af en toe naar binnen bij hem om te zeggen dat mama er gewoon was. Nog meer mamas met dit probleem?☹️☹️
Geen directe ervaring mee alleen toen ze super jong was, dat was 3 dagen afbouwende ellende en toen was t goed, wel toen ze ouder was ervaring met weigeren te slapen op de camping. Ik zou t morgenavond even aankijken, allicht na 1 goede nacht volhouden dat t morgen al makkelijker gaat. Alles is in fases en je kleine vindt t heerlijk als je dicht bij m bent, eigenlijk kan je geen groter compliment krijgen. Die van ons viert feest al ik naast dr kom liggen, kan slapen dan echt vergeten maar als ze ziek of ellendig is ben ik bij dr en "slaap" ik op een matras naast haar ledikant en wordt ik in de ochtend gebombardeerd met knuffies en spenen. Ik kan dan ook probleemloos na een paar nachten ineens matras weghalen of matras laten liggen en niet bij haar slapen en dat wordt hier eigenlijk geaccepteerd zonder moeite. Dus allicht is dat nog een idee als je geen verbetering ziet. Heeft net wat meer afstand maar toch nabij en dan probeer je stukje bij beetje steeds meer uit de buurt te gaan. Zijn kleinere stapjes wellicht dat dat wel werkt.
Nu ook gewoon weer even naast z'n bedje gaan zitten tot hij slaapt? Moeten we hier bij onze dochter soms ook doen. Pas na een vakantie, waarbij we ook steeds naast haar moesten liggen en afgelopen week heeft ze in het ziekenhuis gelegen. Daar ging ik ook op het opklapbed naast haar bedje liggen zodat ze me kon zien en dan in slaap viel. Moet ik dan thuis ook nog even een paar avonden doen en daarna kunnen we het afbouwen of kan ze gewoon weer zelf in slaap vallen.