1,5 jaar, speen snachts doorgebeten, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    #1 GDuif, 7 sep 2018
    Laatst bewerkt: 7 sep 2018
    Onze dochter van 1,5 jaar heeft vannacht haar speen door en kapot gebeten. Ik zag het vanochtend toen er een halve speen aan haar speendoekje zat. Wat ze eraf gebeten had lag los bij ons in bed. We hadden haar om 4.45 u bij ons genomen omdat ze wakker werd en ziekig is ( vrij hoge koorts, achterste kiezen komen door).

Ze heeft altijd drie spenen aan een doekje in bed liggen. Ze gebruikt de spenen in principe alleen in bed, alleen als ze ziek is ( wat dus zo is de afgelopen dagen) heeft ze hem ook zo af en toe overdag.

Waarschijnlijk heeft ze er zo hard op gebeten omdat ze ontzettend last heeft van die achterste kiezen. Haar hele tandvlees ( ook bij voortanden) is ook dik en opgezet. Maar ik vind dat doorbijten zo eng dat ik het liefst per direct de spenen weg haal bij haar. Maar ik vind dat nu zo zielig omdat ze nu niet lekker is en het in haar mondje te doen is en de speen dan rust geeft. Maar vergeef het mezelf natuurlijk nooit als er iets ergs gebeurd.

Ik neig dus naar nu even doorzetten. Wat vinden jullie? En hebben jullie tips en ervaringen?

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Er bestaat ook kauwspeelgoed waar ze wel veilig op kan bijten. Misschien kan het helpen zoiets aan te bieden

https://www.senso-care.nl/oplossingen/kauwsieraden/los.html

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Mijn zoontje gebruikt 18+ maanden spenen. Hij krijgt ook kiezen en ik zag het al gebeuren dat hij ze doorbijt. De 18 maanden spenen zijn dikker en sterker. Ze kunt zelfs 24+ spenen proberen, die zijn zowat massief volgens mij. Als de kiezen door zijn kun je gewoon weer terug naar de gewone spenen.
    De spenen zijn wel groter natuurlijk dus misschien vindt ze ze niet lekker.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Difrax heeft een fullfilled (massief dus) speen. Die accepteert mijn dochter ook prima. En nu ik dit lees gaan die andere dus de vuilbak in, ik ga shoppen in mn pauze... iek!!!

5. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    En die kunnen ze dus niet doorbijten? Ga toch ook maar halen. Ik vind een paar nachten gedoe niet erg, maar ze is nu al ziek en wij nu al best moe vanwege de slechte nachten van de afgelopen dagen.

6. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hem hem gehaald. Ze ligt er nu mee op bed maar moet steeds kokhalzen als ze hem in heeft en ze huilt nu dus ook. Even doorzetten nu. Die andere spenen durf ik echt niet meer te geven.

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Eerlijk gezegd zou ik nu echt geen andere geven. Ze is al niet lekker en nog te jong om het te begrijpen waarom jij dat doet. Een speen is niet in 3 tellen door gebeten, ook niet als ze er flink op kauwen. Ik zou dus gewoon dezelfde soort geven, die nog helemaal heel is natuurlijk, en deze na elk slaapje even controleren.

GDuif vindt dit leuk.
  8. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Bleek ook geen succes, ze werd niet stil. En ze is nu ook al ziek. Dus een oude speen goed geinspecteerd en gegeven. Maar ze was al zo overstuur dat ik maar samen met haar op ons bed heb geslapen. Tenminste, zij sliep en ik lag ernaast. Wel steeds huilen, ze heeft echt veel pijn in haar mondje. Ik snap dat ontstoken tandvlees ook niet. Zal zo eens topic openen.

Mammielove vindt dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Geloof dat kokosvet wel aardig helpt maar leg dat maar aan een ukkie uit. Smaak is niet denderend namelijk. Als ze kamillethee kan waarderen kan je die nog proberen, verzacht en is mild antiseptisch.

Edit: qua maat ontloopt het zn voorgangers niet echt, ik zag nauwelijks verschil tussen de vorige maat speen. Maar hangt wel vanaf wat je als voorganger had uiteraard. Wij zaten standaard op de natural van difrax en tussen deze en de vorige maat zat amper verschil.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Qua grootte van de speen is er geen verschil, maar wel qua stevigheid. Hoe ouder ze worden, hoe stugger de speen is, zodat de kans op doorbijten dus kleiner wordt.

@Vero0504 zou haar ook gewoon paracetamol geven als ze zoveel pijn heeft hoor, slaapt ze wellicht ook wat beter mee.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou geen speen meer geven.
    Maar hier gaat ie er sowieso met 1,5 jaar uit.

Deel Deze Pagina