Baby wordt steeds aangeraakt op straat..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ga vaak op stap met de kinderwagen bijvoorbeeld naar de stad of de supermarkt. En dan als ik ergens stilsta komt er vaak wel iemand even gluren en gaat me ze vinger langs de wang van Sylvano.
    Vreselijk vindt ik dat! Vooral als het gewoon 'vieze' mensen zijn.
    Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier geen last van maar ik zou er echt wat van zeggen!! :x getver zeg, straks hebben ze de handen niet gewassen ofzo

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb er ook paar x wat van gezegd en kook dan ook van binnen!
    Schoonmoeder zei dat ik me niet zo aan moest stellen?

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Boos kijken al voordat mensen naar je toe lopen :D werkt hier prima, als ik er geen behoefte aan heb.

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Wat zijn 'vieze' mensen?
    Ik heb er niet zo'n probleem mee als mensen een keer over mijn dochtertjes wang strijken of haar handje. Zie het zelfs liever dan mensen die je wandelwagen gewoon omver lopen en bijna op je kind vallen, omdat ze te beroerd zijn even te vragen of ze er langs/door mogen.
    Beetje vriendelijkheid naar elkaar toe is toch niet zo erg?

6. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Je mag er wel naar kijken maar aankomen niet!
    Kijken doe je met de ogen en niet met de vingers.
    Denk dat het ook een ergernis van mij gaat worden!
    Had er zelfs al last van toen stiefdochter nog in de wandelwagen zat. Vaak gaat het ook gewoon zo snel dat je niet eens de kans krijgt om er iets van te zeggen. Net wat G89 zegt: Boos kijken schrikt af :D

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Mensen met zweren aan de mond en koortslippen.
    Mensen (buurvrouw) die onder de schilfers zit nou sorry dat vindt ik vieze mensen..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb er zelf nooit zo'n probleem mee gehad. Maar goed, een vriendin van me wel, die deed gewoon zo'n muggennetje over de wagen heen, al was het geeneens muggentijd, bleven ze er ook wel vanaf.

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha, dus als je een koortslip hebt ben je een vies mens? Lekker kortzichtig!
    Ik snap dat je niet wilt dat ze dan aan je kind zitten helemaal als het vreemde zijn. Gewoon iets van zeggen dus.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Nooit last van gehad, ik had in de supermarkt enzo altijd de Dooky ervoor. Dan had mijn dochter niet zo'n last van alle indrukken, en van graaiende mensen. En ik had altijd een zinnetje klaar mijn hoofd voor als iemand dat wel zo proberen: ' kijken doe je met je ...'

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk hoor. Ik begin al te koken als een vreemde in de kinderwagen kijkt en te dichtbij komt, laat staan als ze aan me kindje zitten. Dit is trouwens ook heel normaal. Je hoort je kindje te beschermen en daardoor krijg je die gevoelens.

Mensen horen gewoon van je kindje af te blijven!!!

12. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hmm, ik heb dat nooit zo'n probleem gevonden. Ben niet zo snel vies van iets. Je kindje zal hoe dan ook in contact gaan komen met vreemde bacteriën en baby's zijn nou eenmaal schattig. Als ik een pas geboren baby zie heb ik ook de neiging het te aaien (Doe het zelf nooit ongevraagd maar snap de impuls). 's Avonds even lekker badderen en baby is weer lekker fris.

13. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Wat onbeschoft om zomaar een kindje aan te raken. Hier komen ook veel mensen naar Lucas kijken als ik buiten of in de supermarkt ben en zelfs dat vind ik soms irritant.. Zes keer per dag het zelfde gesprek voeren gaat ook vervelen. Als iemand je kindje ongevraagd aanraakt kan je daar gewoon iets van zeggen hoor.

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dit heeft hier nog nooit iemand gedaan. Is toch ook best wel raar... Ineens in de kinderwagen graaien?!? Gewoon wat van zeggen!

15. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dit!!!
    Het lijkt wel of de mensen in de rij staan om je kindje aan te raken..
    Als je het liever ni hebt miss dan gewoon doorlopen of zo de kinderwagen neerzetten zodat er niemand bij kan alleen jij ....

Maar denk dat het ook wel tussen de oren zit

16. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Precies dit. Bij mij gebeurt het ook niet zo vaak. Die enkele keer dat het gebeurde heeft ze tot nu toe goed overleefd.

17. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik vind het ook niet kunnen, waarom moeten mensen zo nodig aan een vreemd kind zitten? maakt mij niet uit of ze schoon of vies zijn, onbekenden moeten gewoon van mijn kind afblijven. gebeurd gelukkig niet vaak, maar ik zeg er wel wat van! krijg je ook nog rare blikken :$.

18. MiSe

MiSe Niet meer actief

Het typeert wel de maatschappij waarin we leven vind ik. snap je gevoel echt wel hoor, heb ik ook wel eens gehad, maar eigenlijk is het toch gewoon aardig bedoeld?

19. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik irriteer me er ook gruwelijk aan dat iedereen maar aan haar moet zitten!!

Laatst was er een dame die het ook dee.. "koetie koetie" en dan met r vinger over r wang aaien...

Mijn dochter stak r tong uit naar die vrouw.. echt super :) en ik zei meteen tegen mijn dochter "groot gelijk hoor, zou ik ook doen"
    Whahhaa het gezicht van die vrouw :)

Overigens me dochter is net een half jaar geweest :)

20. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zo, wat een reacties hier! Nee, ik heb er niet zoveel problemen mee als mensen mijn kinderen aanraken (of naar ze kijken ;) ) Het gebeurt ook echt zelden, moet ik zeggen. Wel regelmatig oudere mensen die een gesprekje beginnen, maar ik ben trots op mijn kindjes en heb het graag over ze. En of het vies is? Ach, als ze wat groter worden maken ze wel viezere dingen mee...

Deel Deze Pagina