Dreumes 1 jaar niet goed kauwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Mijn zoontje is pas 1 geworden (paar dagen geleden ;)) maar kan nog niet echt goed kauwen.
    Hij heeft bv. ook heel veel moeite met een stukje van een plakje kaas of pannenkoek om maar eens wat te noemen.
    Al zijn snijtandjes zijn door maar nog geen hoektanden of kiezen.

In hoeverre kunnen jullie kindjes al goed kauwen?
    Soms zie ik het hem wel proberen maar dan spuugt hij het al gauw weer uit terwijl hij de smaak niet vies vindt.
    Als ik het dan namelijk fijn maak met de staafmixer eet hij het wel.
    Maar wordt het dan niet té fijn met de staafmixer? Of moet ik er vanuit gaan dat hij pas echt goed kan leren kauwen zodra er kiezen door zijn?

Pfffffffff.........vind dit nu wel even lastig hoor!
    Hoe pakken jullie dit aan?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kauwen kan prima zonder kiezen, ik denk dat je zoontje vooral niet gewend is aan de structuur. Probeer het bv langzaam minder fijn de mixen, en blijf ook stukken aanbieden (dus stukken brood met korst, stukjes komkommer, appel, etc). Kwestie van hem de kans geven er aan te wennen.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik weet niet meer hoe snel onze oudste was, maar denk dat ze wel stukjes at op die leeftijd. Halve druiven en halve mandarijnstukjes gaven we haar vaak. Onze jongste is bijna 10 maanden en zij lijkt er meer moeite mee te hebben. Ze lijkt het nog niet echt door te hebben. Voor kauwen hebben ze in elk geval geen kiezen nodig hoor! Onze oudste kreeg pas erg laat tanden en kiezen.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad hem aan minder gepureerd voedsel laten wennen. Geef je hem af en toe een broodkorst of rijstwafel of iets waar hij op kan 'sabbelen'? Mijn dochter is 8 maanden, heeft twee ondertandjes maar eet alles in stukjes.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Eten niet meer pureren maar prakken en iets te gaar koken zodat de groente wat zachter is. Hier gaat het kauwen goed sinds 7 maanden. Eet eigenlijk ook gewoon de stamppot, macaroni en risotto die wij ook eten. Pureer niks meer. Macaroni kook ik net even iets langer maar er zaterdag nog best harde worteltjes in en ook daar word op gekauwd en gaan goed naar binnen.

Fruit zoals mandarijntjes, kakifruit en banaan geef ik nu oo in stukjes. Ik eet bijna dagelijks tomaat op brood en geef onze knul ook vaak een schijf tomaat en die gaat goed naar binnen. Misschien de stukken iets groter geven zodat hij zelf kan afbijten?

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier een dreumes van 14 maanden die het er moeilijk mee heeft hoor. Ze heeft ook nog maar 4 tandjes en begrijpt ook niet goed hoe ze moet kauwen. Ik blijf wel vaak stukjes aanbieden (bv banaan) maar ze slikt alles gewoon door, totdat de stukken te groot worden en dan verslikt ze zich... Ach ja... ik wacht het wel gewoon af hoor, meer dan blijven aanbieden kan je niet doen. (Je kan natuurlijk wel opletten op de houding en geen tv aan tijdens eten etc. maar daarin zit het probleem bij ons niet, het is echt het niet kauwen).

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Stijn eet zelf bananen en peren en heeft vanmiddag nog heerlijk in een oliebol zitten happen :D ...pureren is al een tijd verleden tijd.

Denk het blijven aanbieden en niet meer pureren maar goed prakken, de één doet dit sneller dan een ander en een ander doet dat weer sneller... komt vast wel goed.

8. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Mijn dochter had nog geen tanden en ik was verbaasd hoeveel ze weg kreeg. ze heeft nu 2 ondertandjes en de twee boventandjes zijn sinds 3 dagen doorgekomen.. nou die kauwt wat af.. ik geef dr nu zelfs korstjes, en die krijgt ze weg..

Ze moeten gewoon wennen aan de structuur.. dus dnek dat je moet stoppen met pureren, en steeds stukjes aanbieden. Lekker zelf laten pakken en eten.. en ontdekken.. in eerste instantie is alles raar.. en dan is het ook niet gek als ze iets uitspugen.. maar op een gegeven moment herkennen ze het wel.

Deel Deze Pagina