Hallo dames, Hebben jullie nog tips? Onze dame was een uitstekende eter. Lustte eigenlijk alles en at goed. Ze zit dan ook royaal in de babyspekjes . Ik schat dat ze nu rond de 11.3/11.5 kg zit en rond 78 cm. Sinds 2 weken begint ze kieskeurig te worden. En dan met name het brood. Dit is haar schema Ochtend: broodje + thee/melk 150-200 ml Tussendoor: fruit 1,5 / 2 stuks en drinken verdunde diksap 150-200 ml Lunch.: brood + melk 100 ml Tussendoor: van alles, meestal iets van klein koekje/snoeptomaatjes/beetje fruit/rozijntjes+ Verdund diksap Avondeten: pot mee flink bord + water. Fruit en avondeten gaat nog super, maar brood doet ze heel moeilijk. Ze kreeg voorheen vaak jam pf appelstroop en dit vond ze heerlijk. Dit weigert ze nu helemaal en neemt geen 1 hap. Als je haar niks anders aanbiedt eet ze dus niks. Lijkt het ook niet te missen maar valt rond 10 uur wel als een gek op het fruit aan haha. Kaas: kreeg ze ook maar haalt ze er af en brood laat ze liggen. Enige wat mevrouw wil is pindakaas/pasta/vruchtenhagel/smeerkaas, dan eet ze overigens alleen dr stukjes zonde korst en de rest blijft liggen. Dit kreeg ze eerst als uitzondering en dit lijkt me niet echt gezond maar ik twijfel nu of ik dit vaker moet geven of gewoon appelstroop etc moeten blijven aanbieden. En als ze niks wil dan niks laten eten Ik ga morgen nog even proberen wat fruit op brood: iets van banaan of geprakte aardbeitjes. Wat zouden jullie doen?
Gewoon aanbieden en laten gaan denk ik. Ze hebben "door" dat ze ook kunnen weigeren of nee schudden. Hier ook gehad met de 15 maanden. Is vanzelf weer in orde gekomen. Nu af en toe nog hoor, dan blieft ze geen smeerkaas op brood. Jammer dan. Volgend moment weer een kans. Ik ga geen alternatief aanbieden want ik ben "bang" dat ze dan op n gegeven moment net zo lang weigert totdat ze iets krijgt waar ze op dat moment trek in heeft. Dus daar begin ik niet aan. Dl is niet dik of stevig, is 81 cm en 10.5 kg (bijna 20 maanden) maar eet genoeg. Als ze echt honger heeft staat ze bij de keukenkast. Bij dorst duwt ze de beker in m'n handen (hint hint )
Ik lees graag mee..... Dochter is 16 maand en heeft dit nu ook ongeveer 1,5 maand, alleen juist niet met brood maar met fruit en warme maaltijd. Fruit eet ze momenteel dus nauwelijks, kan het niet dwingen, maar ze krijgt op dat moment dus ook gewoon niets anders. Op een ander moment krijgt ze een potje olvarit fruit ter compensatie aangezien ze dat wel wil. Het gaat haar echt om vers fruit, ze wil het niet in stukjes en ook niet gemalen. Warme maaltijd ook, ze lustte altijd alles, maar nu bijna niets. Brood daarentegen eet ze prima. Vind het zelf erg lastig, aangezien ze alles lustte, maar dwingen bereik je volgens mij het tegendeel mee. En aangezien ze nog goed groeit, ongeveer 85 cm en 12,6 kg met 16 maanden, hoop ik nog altijd maar dat het een fase is
Dwingen werkt idd niet. Gewoon aan blijven bieden, geen alternatief geven, want dan heeft ze ook geen reden om het wel te gaan eten en de positieve dingen benadrukken en het gezellig houden aan twfel.
Ik lees ook even mee. Hier geen problemen met brood en fruit maar juist met de warme maaltijd. Als het iets anders is als doperwtjes, brocolli, boontjes of worteltjes dan houd meneer het voor gezien. Ik maak me geen zorgen, want hij is royaal in gewicht en lengte, maar irritant is het wel. Zou het misschien komen doordat hij het zelf wil pakken en in zijn mond stoppen? Misschien is dat bij je dochter ook wel het geval...
Hier werd brood altijd een 'probleem' als er tanden of kiezen door kwamen... Dan kreeg ze wat vaker pap oid. Zodra de tanden/kiezen door waren at ze weer heerlijk haar boterham!