Geen vraag, maar een uiting van blijdschap! Onze kleine dreumes van bijna 1,5 gaf vandaag zelf aan dat hij wou slapen. En dan bedoel ik zelf met speen naar bed lopen, terwijl hij zei: papa die Vervolgens is meneer zelf op bed gaan liggen en in slaap gevallen Normaal gesproken uit hij alleen maar dat hij moe is dmv de gebruikelijke signalen en dan leggen wij hem zelf op bed Geen idee of dit bijzonder is, maar dat kan mij ook niet schelen. Hij deed dit voor het eerst en ik was, uiteraard, een enorm trotse mama op dat moment
Lief ...hier zegt ie 'laapie doen, loopt dan naar de trap en zegt de hondjes en papa dagdag'...dan is ie echt moe
Nee hoor, dat is ook heel fijn! Liever zo dan dat het een gevecht is toch? Mijn zoontje (26 maanden) gaat ook met plezier naar bed s'avonds, al een tijdje. Geen stress, hij krijgt nog een slokje bv, dan zijn speentje en knufje, aai en kusje en welterusten! Heerlijk! ps ga er niet van uit dat dit zo blijft Er komen nog tijden dat jij (en ik) weer aan de bak moeten..
Heerlijk he? Hier zegt ze dan;'mama haaltje!' ze wil dan dat ik een verhaaltje voorlees Daarna kruipt ze in bed
Ja echt heerlijk! Vooral omdat hij nu op bepaalde moment heel duidelijk in de 17 maanden sprong zit en dat zijn echt geen fijne momenten. Ik wacht af wanneer ik weer aan de bak mag, want ik weet dat die tijd echt wel komt, maar tot dan ga ik ff genieten haha
Wat schattig! Heb ik nog niet meegemaakt, gelukkig gaat het slapen gaan tegenwoordig (meestal) wel goed bij ons.
Kan niet wachten tot hij het hier ook aan gaat geven! Het slaoen is hier geen strijd maar het is nogal eens lastig te bepalen of hij echt moe is. Ik ga dr vanuit dat als hij 1 slaapje heeft het eindelijk vaste slaaptijden gaan worden....
heerlijk hoor, onze oudste ging dat rond die leeftijd ook doen en is dat blijven doen en vraagt nu nog wel eens op woensdag of vrijdagmiddag of ze alsjeblieft mag slapen
Heerlijk! Onze oudste was als baby en dreumes een vreselijke slaper, ze is pas goed gaan slapen toen ze met 18 maanden stopte met een middagdutje, toen sliep ze ineens door en ging ze om 19u naar bed ipv 23u na veel gedoe. Nu is ze 2,5 en laatst waren manlief en ik na het eten de vaat aan het doen enzo, kwamen in de huiskamer terug en zeiden tegen elkaar: Waar is ze nou? Boven kijken, was ze zelf in bed gekropen! Moesten alleen nog even luier aan en tanden poetsen, maar vonden 't zo lief!
Mijn zoontje is net zo oud en gaat ook regelmatig onderaan de trap staan en wijst dan naar boven om te slapen. Zo schattig. Het zal vast weer een keer anders worden...
@suusjeh Hier ook periodes gehad waarin hij vreselijk sliep (paar keer per nacht wakker worden, laat slapen en wel vroeg wakker, overdag niet te genieten etc) Ik ben ook echt blij dat het nu zo heerlijk makkelijk gaat. Vandaag na het douchen en een fles praktisch gelijk in slaap gevallen, wel tegen mij aan, maar daar maak ik geen drama van. Echt genieten!! Laten we er allemaal maar van genieten, want de peuterpubertijd en de twee is nee tijd staan ook voor de deur. Misschien is het dan wel over met de pret
Hier nooit zelf aangegeven maar een strijd is het ook nooit. Mijn middelste gaat eerst op de bank zitten om even rustig te worden (hij heeft grote broer dus die zijn altijd wel druk) en dan zeg ik 'kom we gaan naar boven' en dat loopt hij lief mee.