Joehoe, vannacht heeft mijn meiske doorgeslapen! Heerlijk zeg Nu ben ik alleen beetje bang dat t éénmalig was door de inentingen die ze gister gehad heeft.... Meer kids die 1 x doorsliepen na enten en de nacht? En bleef het daarbij of hadden ze het door? X Chris
Hier ging ze ineens half zitten na de eerste inenting, schrok me dood! Gelukkig hoorde het bij de ontwikkeling, dus het kwam goed. Helaas hier alleen maar extra huilen na een prik en niet meer slapen. Ik merk dat het vaak meer te maken heeft met hun ontwikkeling met wel/niet doorslapen dan met andere dingen. Hier slaapt ze na een jaar nog niet echt door, dus ik wacht rustig af .
Iris slaapt ook altijd meer na haar inentingen, dus het zou kunnen dat het tijdelijk is........ik hoop voor jou dat het toeval is en dat je dochter gewoon doorgaat met het doorslapen (Iris deed dit ook voor het eerst toen ze ruim 2 mnd was)
tja, ik weet dat we t gewoon moeten afwachten. Vond t alleen wel apart, vorige keer na prikjes sliep ze overdag wel meer, maar had t op de nacht geen invloed. En we zaten net te twijfelen of we de laatste avondvoeding gaan vervangen door flesvoeding, om te kijken of ze daar iets beter op kon teren voor de nacht (hadden we dus nog niet gedaan) Ik twijfel nu of ik dat nou moet doen, of nog ff wachten... Waarom komt er ook geen handleiding bij
Dit kan het begin van het doorslapen zijn. Thijs slaapt na inentingen altijd wat meer. Wat betreft het doorslapen, het zou kunnen. Thijs sliep na 1 maand door. Bij hem sliep hij 1 nacht door, 1 nacht weer fles, slapen, fles. Dit wisselde steeds een beetje af, totdat hij niet meer om en om doorsliep maar helemaal. Tot 4,5 maand doorgeslapen en toen 8x per nacht wakker. Hij heeft nu weer 2 nachten doorgeslapen. Hopelijk blijft het zo. Ik duim voor je dat het bij jou ook zo gaat!
Het kindje van een vriendin, ging overdag ineens super slapen toenhij de inentingen gehad had. En dat was blijvend... bizar, maar wel erg prettig..
Jammer genoeg was het toen hier wel eenmalig, maar na een paar maandjes sliep hij weer wel door. af en toe wordt hij nog steeds hongerig wakker, maar na een flesje slaapt hij weer verder.
Nou, na een nacht doorslapen, was ze de 2e nacht om 4.30 wakker, de 3e nacht 5.30 (kunnen rekken met voeden tot 6.30 door haar bij me te nemen) en daarna is t weer hopeloos Helaas had t zo gehoopt want deze nachten beginnen me nu echt op te breken.... We proberen zelfs na de laatste voeding van 23.00 uur een beetje FV te geven in hoop dat ze dan genoeg heeft, maar madam vertikt t om dan nog te drinken. Blijkbaar zit ze vol genoeg van de BV. En helaas heeft ze dan 'snachts ook echt wel weer honger. Ik zit nu te denken om de hele laatste voeding FV te doen, want het schijnt dat ze daar toch vaak wat langer op kunnen. Iemand daar ervaring mee toevallig?
@ chrissie: mijn zoontje ging pas doorslapen toen ik volledig over was op flesvoeding. Van de verhalen om me heen heb ik niet het idee dat het helpt om 1 voeding te vervangen voor flesvoeding. Je kunt het natuurlijk een keer proberen, maar ik geef het weinig kans.
Nou, ik hoop dat ze t wel eerder doet. Ik heb mn zoontje 8,5 mnd BV gegeven en wil dat eigenlijk nu weer halen. Alleen als ze me al die tijd in de nacht blijft komen, pffff, dan ga ik dat niet halen denk ik. Ik heb ook wel eens gehoord dat t kan helpen om overdag wat vaker te voeden, maar ook geen idee of dat zo is....
Kinderen die borstvoeding krijgen gaan vaak ook op een gegeven moment doorslapen hoor Vaker voeden kan helpen als je kleine overdags te weinig voeding krijgt waardoor het dit 's nachts gaat inhalen.
Nou, het valt me niet op dat madam overdag te weinig krijgt Drinkt goed, groeit goed. Maar goed, je bent op goed moment bereid alles te proberen. En ik weet het, ze is nog geen 3 maanden, moet het tijd gunnen.. Maar het idee dat ik over 1.5 week weer moet werken en dan nog elke nacht voeden.... Overdag mijn eigen schade inhalen gaat zo moeilijk, aangezien er ook al zo'n boefje rondloopt Ach, zal er wel mee te maken hebben dat ik er sowieso beetje doorheen zit (zie topic emotioneel wrak )