Hoi hoi! Ik zou graag tips willen. Duuk heeft inmiddels een soort van ritme wat lijkt op 6-10-14-18-22 uur. Maar aangezien ik 's avonds werk vanaf 16 uur zou ik het fijn vinden als meneertje 's ochtends iets later komt. Nou hoor ik allerlei dingen: slapen vóór 23 uur zou zorgen voor een langere vaste slaap, de laatste 2 à 3 uur voor de nachtslaap geen drukke dingen, rijstebloem door de fles (advies kinderarts) etc. Ik doe alles maar hij slaapt er niet langer van. Dus dacht ik: is het een idee zijn ritme een uur door te schuiven? Opzich slaapt hij wel goed 's nachts... Niet zo lang als andere baby's die de klok rond slapen, maar ach ... Of is het een idee hem overdag wakker te maken na 2 uur slaap. Nu slaapt hij bijna van fles tot fles. Behalve tussen de flessen van 10 en 14 uur. Dan is hij een hele ruk wakker. Maar dat zijn schema er dan zo uitziet: Fles 7 uur Slapen 8-10 uur Fles 11 uur Slapen 12-14 uur Fles 15 uur Slapen 16-18 uur Fles 19 uur Slapen 20-22 uur Fles 23 uur Slapen 00-7 uur of langer??? Ook slaapt Duuk vaster op zijn buik. Hij staat al regelmatig op twee ellebogen voor zich uit te kijken en draait vanaf dag 1 zijn hoofd al keurig links/rechts. Toch durf ik hem s nachts niet op zijn buik te slapen... Je wordt ook wel extra bang gemaakt!!! Nou dat was het wel zo'n beetje... Iemand tips/advies???
Maar zijn ritme ziet er toch prima uit? Ik vind dat hij goed lang slaapt s nachts hij is 3 maand, waarom moet hij nog langer slapen dan, en rijstebloem door de fles is niet bewezen dat dat werkt want het kan weer maag en darmkrampen veroorzaaken, omdat hun maagje overvol zit. En daar kan hij juist korter van slapen. Ook slapen niet veel baby's van 3 maand de klok rond ook mijn 3 kinderen niet en dat zijn goede slapers. Mijn jongste is bijna 3 maand en slaapt 5 uur achter elkaar zij krijgt wel bv. Om 2 uur s nachts krijgt ze de borst daarna om 6 uur en de ochtend komt ze om de 3 uur en de middag om de 2 uur en ik ben super tevreden. Mijn middelste kreeg de fles en hij sliep met 3 maand van 11 TOT 6 en dat is heel normaal. Pas met 5/6 maand ging de late.voeding er af en sliep hij van 8 TOT 8. Geef het wat tijd hij is denk ik nog te jong om langer zonder voeding te doen.
Mijn gedachte is zolang een baby zich snachts nog meld hebben ze het nodig. Ze gaan vanzelf doorslapen als hun lichaam daar aan toe is. Rijstebloem is gewoon extra vulling wat ook als nadeel kan gaan werken ivm een te volle buik..
ts wil vanwege haar werk 's avonds, liever niet om 6 uur de fles geven maar om 7 uur, dat uiteindelijk je vraag toch? je kunt proberen zijn ritme te verschuiven. elke dag een kwartier opschuiven ofzo... maar de ervaring leert, dat kindjes toch doen wat ze zelf willen.... elke keer als ik een ritme denk te herkennen, veranderd ze het weer, haha... succes! kan evt je man de voeding van 6 uur geven???
Ik zou ook geen rijstebloem gebruiken. Maar volgens mij wil je niet per definitie dat hij langer slaapt, maar later wakker word. Begrijp ik dat goed? Je kan idd proberen alle flessen 1uur op te schuiven zodat hij ipv 6 uur om 7 uur komt. Maar je heb ook kans dat het gewoon niet werkt voor hem en dat hij dan ontregelt word en misschien wel vaker komt. En hoor je dat kindjes doorslapen of dat ze van klokje rond slapen zonder voeding? Doorslapen is 5 uur aan een gesloten slapen, dus dat doet hij al.
o ja, over het wakker maken na 2 uur slaap. zou ik niet doen, als hij slaapt heeft hij het nodig! en op de buik slapen.... als hij zelf zijn hoofd op kan tillen en wegdraaien dan lijkt hij mij daar wel sterk genoeg voor: maar volg altijd je gevoel! want als hij diep in slaap is, kan hij dan ook zijn hoofd goed leggen? jij kent je kindje het beste! ik denk altijd: als ze zelf op haar buik/rug kan draaien; dan heeft ze genoeg spierkracht om te gaan liggen zoals ze zelf prettig vindt, anders op de rug!
Tja, ik vind het een prachtig schema hoor ! Mijn zoontje van bijna 6 maanden meldt zich 's nachts nog 1-2 keer. Dus hier zou ik erg tevreden mee zijn. Vanalles hebben we geprobeerd, niks werkt. Accepteren dat het zo is.
Ik geef de laatste fles om 23 uur en de eerste om 8 uur maar daar hebben wij weinig over te vertellen, we boffen gewoon met ons slaapkopje. Later de fles geven geeft geen garantie op langer slapen, als Stijn 23.30 de laatste fles krijgt dan kan ie zo 7 uur wakker worden ipv later. Maar je kan proberen de tijden een kwartier/half uur op te schuiven en kijken wat er gebeurd, wij spelen ook wel eens met die tijden.
Bedankt boor de reacties! Het ging me indd niet om het door slapen! 7 uurtjes vind ik prima! Maar ben zelf vaak pas rond 12eb thuis van mijn werk, dus rond 1 uur in bed. En dan os 6 uur voor mijn gevoel bet te vroeg. Dan kan ik welk weer gaan slapen tot de volgende fles, maar dan is het zo 12 uur voor je aan de dag begint en in 15 uur moet ik alweer in de auto naar de oppas zitten... Das het hele euvel een beetje! Ga het gewoon proberen en wie weet pakt hij het op! En anders niet Rijstebloem krijgt hij trouwens al 3 week op advies van KA omdat hij anders om de 4 uur blijft komen, daardoor 6 voedingen van 180/210 kreeg en de pan uit groeide. Nu dus 5 voedingen van 180/210 en dat gaat prima.