Dreumes (12mnd) slaapt niet door! SLaaptraining?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miesje83, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn met 12m bij alledrie gestopt met drinken geven tussen 19 en ochtend. Bij M betekende dat 1 nacht lang huilen (zij werd alleen maar hysterisch van het na 5 min terugkomen), ik denk 40 min, genoeg was om haar een jaar lang iedere nacht te laten doorslapen.

Bij T betekende dat een week of 3 er een paar keer uit voor wat troosten, jengelen slapen.

Bij S ook een week of drie. Troosten, driftig, troosten, driftig etc. Maar hij is ook heel driftig ;).

Kern van het verhaal is denk ik dat je een keuze moet maken voor een manier doe bij jullie past en dat dan ook even volhouden.

Het schadelijke effect van huilen gaat om structureel heel lang em gedurende ee lange periode laten huilen. Niet een paar nachten een beperkte tijd ;)

2. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik vind dat eigenlijk geen doorslapen bij een kind van 1 jaar oud.
    Geen idee of dat ergens officieel vast is gelegd hoor, het is meer gevoelsmatig. Bij een kind van 3 maanden zou ik het bijvoorbeeld wel doorslapen vinden. Ik vind doorslapen vanaf bedtijd tot de volgende ochtend. Min de keren dat je even een speentje moet geven.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dan weet ik het ook niet... :(

4. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik persoonlijk ben niet zo van de slaaptrainingen en laten huilen (vooral bij hele jonge kinderen). Mijn zoontje sliep tot 20 maanden niet door. Tot anderhalf jaar meerdere keren per nacht wakker. Liet hem even drinken en dan ging hij weer slapen. Het is heel vermoeiend maar ik heb het maar geaccepteerd. Op een gegeven moment werd hij nog maar 1 keer wakker en daarna sliep hij (met 20 maanden dus pas) door. Komt vanzelf goed.

5. Miesje83

Miesje83 Actief lid

11 okt 2011
    260
    112
    43
    Nogmaals dank voor alle reacties! Zoveel mensen, zoveel meningen blijkt, goed om te lezen want juist zo kunnen we onze eigen weg vinden!

Wonderlijk genoeg gaat het behoorlijk goed. We hebben nu afgesproken dat wanneer ons meisje wakker wordt, we bij haar gaan zitten. We troosten haar in bed waardoor ze weet dat we bij haar zijn maar niet afhankelijk is van het in slaap wiegen. Deze techniek lijkt nu al wat aan te slaan want ze gaat steeds sneller lief liggen en ook aaien over haar ruggetje helpt. Zo willen we haar aanleren om zelf terug in te slapen. Deze techniek past beter bij ons dan haar 'alleen' laten huilen (ook al was het maar 5 min). Ik denk dat er vanzelf meer nachten komen als vannacht waarin ze diep en rustig kan slapen wanneer we deze techniek consequent blijven toepassen. En ik geloof ook dat het vele oppakken en wiegen soms meer onrust gaf, dan rust. En ook het weer van de afgelopen weken zal haar parten hebben gespeeld.

Gisternacht: slapen van 19.00-7.00 met een flesje om 2:30, na flesje 5 min huilen om in te slapen (met ons langs het bedje). :)
    Daarnaast hebben we sinds gisteravond pap toegevoegd aan haar fles van 19.00 om zeker te zijn dat honger niet de boosdoener is.
    Vannacht: slapen van 19.30-6.00 (!!) Moeite met inslapen, half uurtje huilen (niet meer overstuur meer jengelen met ons langs het bedje). Gedurende de nacht geen fles hoeven geven, zelfs geen speentje!! :D

Ow en nog antwoord op enkele vragen:
    Ze slaapt goed overdag! Wanneer we haar bij vermoeidheidssignalen op bed leggen, slaapt ze heerlijk. Meestal 2 slaapjes a 1,5 uur maar ook steeds vaker 1 slaapje van 2,5 a 4 uur! We spelen hierbij in op haar behoeften.
    Ze eet ook goed, zowel brood, fruit, als avondeten. Ze drinkt overdag onbeperkt water en thee.

De eerdere situatie met zeer regelmatig lang troosten/wiegen en sussen brak ons op. Ik ben helemaal met sommige mama's eens dat het heus op en neer zal gaan en natuurlijk zullen er nachten komen waarin het (weer) minder gaat! Dat mag ook want ze is nog wel even klein.. Toch werd het meisje vrolijk wakker vanmorgen, voor ons een bevestiging dat een goede nachtrust haar ook goed doet! DANK!

Deel Deze Pagina