Is mijn kindje te dik ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rikky, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 87 kilo en weegt 14 kilo.

Iedereen zegt tegen mij dat hij zooo stevig is en ik word er een beetje gek van echt elke dag wordt dit wel een keer gezegd zowel door vreemde als door bekende.

En ik probeer hem echt gezond te laten eten en zoveel extraatjes krijgt hij helemaal niet.

Bluhhh

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik hoop dat je 87cm bedoelt?! :D

Zoontje is hier denk ongeveer even lang, maar weegt inderdaad wel wat minder, denk zo'n 12,5kg.
    Ik zou even z'n groeicurve bekijken of evt. een keer langs gaan bij het inloopspreekuur van CB. Je kan dan z'n groeicurve even bekijken.
    Wat belangrijk is, is dat het gewicht en lengte in verhouding zijn. Als gewicht op de +2 lijn is en de lengte op de -2 lijn, dan klopt uiteraard de verhouding niet.
    Zit beiden op de +1 of +2 lijn, dan heb je gewoon een groot kindje en zou ik me verder niet zo druk maken als hij gezond eet.

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Lekker laten lullen! Ik heb 2 zoontjes die te licht zijn (10.7 en 10.9 kg bij 82cm) en 1 zoontje die ook wat steviger is met zijn 12kg en 82cm, terwijl ze hetzelfde eten en die van 12kg was nog wel de lichtste bij de geboorte. Ik zou me er niet al te druk om maken. Een kind wordt al snel als te zwaar bestempeld.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    87 kilo? Ja, veel te dik :p

Als hij gezond eet, niet te veel zoetigheid/suikers binnenkrijgt en voldoende beweegt heb je gewoon een stevig mannetje. Te dik is hij pas als hij dik wordt door een ongezonde leefstijl. Anders is het gewoon zijn bouw.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Het lijkt mij idd niet weinig.
    Mijn zoontje is 10 cm langer bijna met hetzelfde gewicht. En hij is echt niet mager hoor...ook zeker niet dik, gewoon normaal postuur.
    Met 10 cm korter lijkt mij dat best flink ja.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hoe oud is hij dan??

7. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    20 maanden

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Je zou zoals olifantje zegt even naar zijn curve kunnen kijken, maar als hij gewoon gezond eet lijkt het mij niet erg. Hier kreeg ik in het begin elke keer te horen dat ze zo weinig vet had. Al dat commentaar is soms gewoon heel irritant.

9. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is te zwaar volgens zijn curve dat weet ik.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja 14 kilo met 20 maanden is ook echt niet weinig..mijn zoontje is bijna 3,5.

11. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Mijn dochter van 4 jaar is 96 cm en 13.6 kilo.. Voor haar leeftijd wel te licht en te klein, maar vind haar, omdat ze klein is,ook wel stevig lijken. Dus als jouw kindje al 10 cm kleiner is, dan zal hij nog wel iets steviger lijken denk ik ja.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    misschien krijgt hij over een maandje een groeispurt en trekt het weer bij. Was hij altijd al iets zwaarder, ook tijdens zijn eerste jaar? Want dan is dat toch gewoon zijn groeicurve. Bij deze leeftijd kun je lastig iets aan het gewicht te veranderen, gewoon goed normaal eten en drinken geven, veel groente fruit en water, weinig suikerhoudende dingen. Vaak is dit toch ook een lastige eetleeftijd en ben je allang blij dat ze wat eten!

13. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat hij wat te zwaar is hoor bij zijn curve staat 13,3 kilo wat mag.

En ik weet het allemaal wordt er alleen zo schijtziek van heel die opmerkingen en opletten doen wij natuurlijk heel erg !!

Hij was inderdaad altijd al aan de stevige kant en iets voor op de curve met zijn gewicht maar nu helemaal !

Ik word gewoon echt verdrietig van alle opmerkingen.

14. crea1989

crea1989 Actief lid

21 feb 2016
    161
    0
    16
    Ik snap je helemaak hoor! Krijg het bij mijn zoontje ook bijna elke dag te horen. Hij is nu 13 maanden en 12 kilo, dus ook best stevig. Dit is hij eigenlijk al vanaf de geboorte. Hij woog bij de geboorte 10 pond. Ik word er soms ook echt moe van. Dan denk ik, het komt straks vanzelf goed als hij lekker kan lopen. En ik let ook echt wel op wat hij krijgt. Maar ik snap je gevoel!

15. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Komt allemaal goed, mijn dochters zijn ook flink. De oudste was ong het zelfde als jou zoon en is nu met 3 behoorlijk slank aan het worden. Onze jongste is 12,5 maand en 14 kilo bij 76 cm. Das pas vol. En nee die krijgt ook niks ongezond of suikerrijk. Wel nog steeds borstvoeding. Zelfs op ons cb vinden ze het niet gek. Ze is vanaf het begin af aan groot geweest, en ik voed waarschijnlijk slagroom. De afgelopen 2 maanden staat ze al bijna stil in gewicht. Ik maak me er niet druk om. Het is mijn lekkere bolle pop!

16. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Als je de groeicurve erbij pakt (https://www.tno.nl/media/4754/njcx1.pdf) is hij inderdaad wat aan de zware kant voor zijn lengte (+1,5). Zou je hier evt. hulp bij willen, van bijv. een diëtiste? Het is bekend dat kinderen die op jonge leeftijd aan de forse kant zijn, een grotere kans hebben dat later ook te zijn. Zelf was ik een mollige baby en later een mollig meisje en vervolgens een mollige vrouw (BMI 27,5), en ik dacht ook dat ik prima at / dronk. Na een paar consulten bij de diëtiste bleek dat de vork toch iets anders in de steel zat dan ik dacht ;) Nu BMI 23,5 met alleen wat kleine aanpassingen aan mijn eetgedrag - soms zie je het zelf even niet, maar zijn er toch echt dingen die 'beter' kunnen.. (en misschien ook wel niet, maar dan weet je dat maar!)

17. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Meid laat lekker gaan.
    Ik hoor al vanaf dat mijn zoontje 1 maand is ohhhh wat is ie groot :$
    Hij eet gezond, speelt en rent veel buiten dus ja hij is wat groter dan een gemiddeld kindje.
    Nu is hij met zijn 22 maanden 93cm en 15kg.
    Ik snap zeker dat het niet altijd leuk is om te horen maar vaak bedoelen mensen het niet negatief.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ik herken je gevoel. Mijn oudste woog met 22 maanden (schrik niet) 19 kilo! en ja, hij was dus echt te dik. Hij snoepte nooit, dronk alleen water en thee en at verder gezond. Hij is nu 8,5 en weegt 27 kilo bij een lengte van 1.32. Prima in verhouding, heel erg gespierd en zeker niet dik, hij heeft zelfs bijna een sixpackje haha.
    Als je echt gezond eet, maak je niet te druk, trek je niks aan van anderen, straks gaat hij bewegen en schiet hij waarschijnlijk de lengte in, is er niets meer van terug te zien.

19. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Mijn zoontje is 76 cm en 9,7 kilo bij 9 maanden. Iedereen zegt wat een dikkerdje, maar volgens de curve zit hij gemiddeld met gewicht en +1,5 qua lengte, dus prima. Niet te druk maken wat anderen zeggen, jij weet het beste of hij gezond eet enz!

20. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Mijn zoontje is bijna 20 maand en 87cm en bijna 14 kilo. Is denk ik gewoon zijn bouw, krijgt alleen water en 1x melk en 1x per dag gezonde snack en verder niets meer dan hij mag dus aan eten ligt het hier ook niet.

Deel Deze Pagina