Hij lijkt zo vreselijk ontevreden, steeds vermoeide indruk, maar moet zijn zus naar school brengen en halen dus hij kan niet altijd slapen wanneer hij dat wil. Hij slaapt als volgt; 9.00-9.30 uur 13.00-14.30 uur 19.15-5.30 uur (maar wel al met al nog een uur wakker tussendoor) Dus al met al 12 uurtjes. Ik maak hem nooit wakker tussendoor hoor, maar op de een of andere manier slaapt hij zelf niet zo heel lang.
Nee hij slaapt te weinig, baby's van 8 maanden hebben zn 14uur slaap nodig, waarvan 11uur s nachts. Wat hier goed werkte is het 2-3-4 ritme (volg de boeken van Stephanie Lampe, baby in een droomritme). Dit houdt voor jou baby concreet in. 5.30u wakker dan 2 uur wakker en dan om 7.30u slapen Na het ontwaken 3 uur wakker en daarna slapen Na het ontwaken 4 uur wakker en dan slapen voor de nacht Hoop dat je hier wat aan hebt!
Is hij altijd ontevreden met zijn schematje? Het is namelijk wel de sprongetjes tijd dus mis is hij daarom wat vermoeid. S slaapt in totaal iets van 13 uur en dat is voldoende voor haar.
Het kan goed zijn dat hij in een sprong zit, maar over het algemeen komt hij vermoeid over. Ik hoopte dat hij uit zichzelf wat langere rukken zou maken. Hij komt nu bijv na 1,5 uur slapen uit bed en het is niks anders dan jengelen. Maar opnieuw slapen lukt hem ook niet.
Mijn dochter had dat ook, die haalde meestal niet het uur. En nu slaapt ze meer dan toen ze 8 maanden was, zowel snachts als overdag (ze is nu 16 maanden). Ik denk dat ik haar zo zelfs moet wakker maken omdat ze anders vanavond niet kan slapen, ze slaapt nu al ruim 2 uur. Er is dus hoop .
Nou vind het nogal vooruitstrevend 11 uur op een nacht. Mijn dochter van 13 maand maakt 10,5 uur. Overdag dan nog 3. Maar goed 11 uur is niet standaard.
Jazeker. Ik had als baby zelfs bloedarmoede en was daarom altijd moe. mijn zwager had het ook. het is helemaal niet ondenkbaar dat zijn ijzer wat opgekrikt zou moeten worden. Misschien even langs de huisarts maandag? Kan jou het schelen, heb je daar tenminste duidelijkheid over.
Is wel weinig, zeker als hij vermoeid lijkt heeft hij misschien toch wat meer nodig. De ochtend begint vroeg, om 5.30. Kun je niet proberen hem een fles te geven en verder te laten slapen? Wij hebben geen vaste tijden maar het komt ongeveer op het volgende neer: nacht van 20u tot 8.30. 2 uur na wakker worden slapen, slaapt tussen de 45 minuten en 2,5 uur. Smiddags nog één of twee slaapjes. Soms dus overdag 3 korte slaapjes, soms 2 lange of 1 korte/1 lange. Wisselt erg per dag! Een hele enkele keer wordt hij 's ochtend vroeg wakker (half zeven..), dan geef ik hem een fles en slaapt hij nog een paar uur verder. Eet hij genoeg en laat je hem met een volle buik slapen?
Ik denk dat hij oververmoeid is en daarom korte slaapjes heeft. Ik zou hem in de ochtend zo vroeg mogelijk op bed leggen. 4 uur tussen ontwaken en zijn eerste slaapje is bkijkbaar dus te lang waardoor hij daar de rest vd dag last van heeft. Is er een mogelijkheid om je dochter een paar dagen door een ander te laten brengen zodat je zoon wat eerder naar bed kan bijv rond 7.30 uur al. Daarna zou hij rond 12.30 kunnen slapen (dochter overblijven?) En dan weer rond 18.30 uur. Hopelijk als je dit een paar dagen doet, hij dan in de ochtend wat later wakker wordt zodat je het schema kunt maken rond de schooltijden van je dochter.
Nee dat hebben we al zo vaak geprobeerd. Dat lukt niet helaas. Hij ligt nu ook al ruim een uur hyper actief te spelen. Hij oogt nu niet moe, de ochtenden gaan best goed, vooral na een uur of 11 is het gedaan. En ook al slaapt hij dan nog wel even, hij rust er niet van uit.
Dat wil ik wel proberen maar zou hij na zijn eerste slaap het helemaal Door kunnen trekken Tot de middag? Want gister zat ik in de auto, heeft hij dus ook van 9-9.30 geslapen en op de terugweg weer van 11.15-12.00 maar dan komt hij niet in een fijn ritme omdat hij zijn middag slaap niet kan doen. Hij heeft toen van 15.00-15.30 weer geslapen. Dus al met al maar 1,5 uur over de hele dag. Ik denk als ik hem er om half 8 weer in leg dat hij niet Tot half 1 wakker kan zijn.
Hoi! Van welke datum is je kindje? Mijn dochter is namelijk van 11 maart en zit nu in een sprongetje waardoor ze slechter slaapt!
Mijn dochter is een dag jonger en het slapen is hier ook bagger (overdag 1,5 uur, 's avonds en 's nachts erg onrustig) - waarschijnlijk ook een sprongetje inderdaad
Blijf je ook thuis voor de slaapjes? Hier zijn powernaps in de auto funest. Ze wil dan thuis niet meer slapen. Hierdoor ook nu veel aan huis gekluisterd maar het zij zo. Misschien echt een paar dagen tijd nemen en niet weg gaan om een goed ritme te vinden?