Slaapdrama dreumes 23 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Pfff. Onze zoon van bijna 2 maakt het ons zwaar. Eigenlijk ging slapen meestal prima. Hij heeft altijd periodes gehad dat hij snachts wakker werd en dan bij ons in bed verder sliep, maar dat was meestal na een aantal dagen weer over. Nu niet. Twee weken geleden begon het met wakker worden rond 3 uur in de nacht. Maar dat werd al snel 12 uur. De laatste dagen wordt hij meerdere keren per avond wakker en schreeuwt de hele tent bij elkaar. Als we erbij blijven gaat hij weer slapen maar na een uur is t weer hetzelfde liedje. En laten huilen.. na een half uur staat hij nog te gillen.. mama daar, mama mee! .. zo zielig. .. wie heeft tips!! Wat moeten we hier mee?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als je erbij gaat zitten, duurt het dan lang voor hij weer slaapt? Als het met 10 minuten of zo bekeken is zou ik er gewoon naast gaan zitten. Vervelend maar het zal wel weer over gaan. Als hij echt overstuur is zou ik niet kiezen voor laten huilen, dat is meer voor als je denkt dat hij een loopje met je neemt. Kan hij zelf een beetje duidelijk maken wat eraan scheelt, nachtmerrie of zo, of bang in het donker?

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Nee ik laat hem sowieso niet langer dan 5 min alleen huilen
    . We blijven er ook vaak bij zitten, het probleem s dat hij ook steeds opnieuw wakker wordt. We zitten er dus niet 1x 10 min bij. Maar wel 10x .. en dan leggen we hem op een gegeven moment maar bij ons in bed als eij gaan slapen. ...
    Wat er is weet ik ook niet. Hij kan helaas nog niet zo goed praten. Zegt alleen maar mama mee, dus hij wil bij mij zijn.

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Onze oudste zit nu ook in die fase. Ik laat haar niet huilen, maar haal haar niet van haar kamer. Dus ik troost haar daar en blijf bij haar tot ze weer slaapt. Ze heeft een groot bed dus ik kruip er gewoon bij.

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ben er nu inmiddels ook alweer een uur mee bezig. Zit nu bij hem om z'n kamertje. Lijkt te slapen maar als ik opsta gaat hij binnen een paar minuten weer huilen

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Rottige fase. Mja, ik geef altijd maar gewoon toe. Laten huilen vind ik echt absoluut geen optie. En die fase gaat altijd weer over, is mijn ervaring tot nu toe. Als ik kijk wat we allemaal al voor fases hebben gehad...

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hier ook één van 23 mnd...
    Mijn zoon heeft een slaapwekker; een konijntje dat heel zachtjes lichtgeeft. Het doel van die wekker (langer uitslapen) lukt hier nog niet. Maar het voordeel van die wekker is dat mijn zoon het konijntje echt als vriendje ziet. Hij vind het enorm gezellig en leuk dat hij niet alleen slaapt (er liggen ook 1000 knuffels in zn bed maar het lampje heeft extra waarde voor hem). En aangezien het lampje heeeeeeel zacht lichtgeeft is dat geruststellend voor hem.
    Misschien heb je er iets aan.
    Succes

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt voor de tip! Onze oudste heeft die in de vorm van een schaapje. Ik denk dat de jongste het echt nog niet begrijpt. Hij heeft ook al een nachtlampje en twee knuffels. Het gaat echt om ons. Vooral mij... Het is een ontzettend mama's kindje. Overdag is hij ook een ontzettende knuffelkont.

9. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Mijn zoon is ook 23 maanden en het inslapen is momenteel een drama. Zowel bij de middagslaap als s'avonds. Eerder nog nooit meegemaakt bij hem, neerleggen, en twee tellen later sliep hij heerlijk.
    Maar sinds een week word hij kwaad dat hij in bed moet. Schreeuwen, razen en dekens en knuffels uit bed gooien.
    Troosten helpt goed, maar zodra ik hem weer in bed leg begint het feest opnieuw.
    Ik ga om de tien minuten naar hem toe, troost hem en stop hem opnieuw in en zeg dat hij lekker mag slapen. Soms duurt het dertig minuten en soms anderhalf uur.
    Ik blijf niet bij hem op de kamer want dat vind hij gewoon té gezellig dan is hij alleen maar aan het keten. Hoop dat deze fase gauw voorbij gaat.

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    ik ben heel benieuwd welke wekker dit is? Mijn dochter heeft nog geen moeite met inslapen (nu 22 mnd dus kan nog komen ;) ) maar word snachts wel vaak wakker de laatste week

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Fijn om herkenning te lezen. Hier moeten we ook lullen als brugman dat ze rustig gaat liggen. Is nu sinds ruim een week. Uiteindelijk werkt het nu als als we even wat langer met dr blijven kletsen en op gegeven moment vertellen wat we nog moeten doen en dat we nog even terugkomen. Dan gaat ze wel liggen en slapen. Anders is het papa/mama zitten. Slapen nee.. Etc. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Vandaag overdag ging het een keertje goed. Ze was ook wel echt moe en ik zei dat ze niet mocht huilen want papa slaapt (nachtdienst gehad) en nu ging ze zonder een kik liggen.

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Het rare hier is dus dat het smiddags gewoon prima gaat. Ik leg hem neer en hij brabbeld nog blij wat en gaat slapen. Maat tussen 19:00 en 7:00 is dat wel anders...

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hadden dit met onze jongste een paar weken nadat ze een jetlag had gehad. Tijdens de jetlag hebben we haar steeds 's nachts moeten troosten. Prima. Als wij haar "meesleuren" naar een andere tijdszone moeten wij ook de consequenties daarvan dragen. Maar na een tijdje leek het wel alsof ze gewend was aan al die aandacht 's nachts. Terwijl ze daarvoor al maanden goed doorsliep, werd ze elke nacht een keer of 3 a 4 wakker en werd het steeds lastiger om haar weer in haar bedje in slaap te laten vallen zonder huilen.

Op een gegeven moment hebben we de knoop doorgehakt en haar toch maar laten huilen. De eerste nacht was een drama, 1,5 uur lang huilen en papa, mama kom nou schreeuwen. Mn hart brak en ik heb al die tijd met tranen in mn ogen gezeten. Toch volgehouden. De tweede nacht duurde het minder dan een half uur en de derde nacht lukte al zoner huilen. Sindsdien gaat ze gewoon weer vrolijk zonder huilen naar haar eigen bed en slaapt de hele nacht door. Ze geeft soms zelf ook aan dat ze wil slapen en ziet haar bedje gelukkig nog steeds als een fijne plek.

Ik snap heel goed dat anderen het niet willen doen, maar ik ben toch heel blij dat wij het hebben gedaan. Het was even doorbijten voor iedereen, maar nu slaapt zij (en wij en haar zus) weer zoveel beter!

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    pfff gaap... het was weer gezellig vannacht. we zitten er over te denken tijdelijk een campingbedje bij ons op de kamer te zetten. dan slaapt hij in ieder geval niet meer bij ons in bed. want met een peuter in bed slapen is zoals ik ooit las hetzelfde als 'in bed liggen met een octopus die zijn autosleutels zoekt' :p ...

laten huilen zonder er heen te gaan vindt ik geen optie. we hebben wel geprobeerd te laten huilen en er elke 5 min even heen. maar na een half uur vindt ik het dan wel genoeg... ik weet het niet.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi allemaal. Helaas wordt onze zoon nog steeds elke avond wakker, maar hij ligt niet meer bij ons in bed. We hebben een campingbedje bij ons neergezet en daar slaapt hij verder als hij wakker wordt... Nog niet ideaal maar wel beter. Nu hopen dat hij binnenkort niet meer wakker wordt snachts...

Deel Deze Pagina