En ik kan er geen peil op trekken wanneer het nou gebeurt. Als we thuis zijn slaapt hij overdag heel veel (een uur of vier, zes) en als hij op het KDV is slaapt hij meestal minder, twee tot drie uur. Ik dacht eerst dat hij thuis overdag misschien te veel slaap krijgt en dat ik hem wakker zou kunnen maken maar de ene keer wordt hij wakker als hij overdag veel geslapen heeft en de andere keer als hij overdag weinig geslapen heeft. Vannacht rond half vier werd hij weer wakker en hij bleef aan het huilen. We hadden hem al uit bed gehaald, bij ons gelegd maar hij ging vervelend doen dus dan leggen we hem altijd terug en normaal gesproken gaat hij dan weer slapen. Maar hij bleef gillen dus ten einde raad heb ik een fles van 60 ml voor hem gemaakt. Snikkend heeft hij hem opgedronken, zo zielig. Daarna heeft hij nog lekker een paar uur bij ons geslapen (ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem zo snikkend alleen te laten liggen). Zou het kunnen zijn dat hij steeds wakker wordt van de honger? Hij eet over het algemeen elke dag wel hetzelfde: 's Ochtends pap, dat is nu nadat het pak pap leeg was veranderd in één boterham. Rond half tien één tot drie stuks fruit, net wat hij opeet. Als hij dan uit bed komt eet hij meestal twee boterhammen. Soms heeft hij niet zoveel honger en eet hij minder maar hij wil nooit meer. Daarna krijgt hij een flesje van 90 ml. Als hij wakker is krijgt hij in de middag een koekje of iets dergelijks, en zoveel diksap/roosvicee als hij wil. Voor het avondeten eet hij met ons mee of krijgt hij een potje voor 12 maanden (ligt eraan wat we eten). Meestal eet hij alles op en zit dan zo vol dat hij zijn toetje niet meer op krijgt. Voor het slapen gaan krijgt hij een fles van 90cc. We denken eraan om die laatste fles nu wat op te hogen omdat hij 's ochtends geen pap meer krijgt en hij nu dus meer melk mag. Maar meestal drinkt hij zijn flessen niet eens helemaal leeg, hij vindt er niet zoveel aan geloof ik. Mis ik iets, zou ik hem meer kunnen aanbieden?
zou idd honger kunnen zijn,hier was het zo dat voor het slapen gaan een fles van 200ml,en s,nachts ook nog eens 200ml,anders was hij niet stil te krijgen. (en nu nog weleens,terwijl hij wel goed eet)
Geef mij maar een hand! ik ben er net vanaf! indd een sprongetje! alleen wij gaven Esmée geen fles. gewoon na beneden spelen of eventjes in bed spelen. na een paar uur (2 uurtjes ong) viel ze als een blok in slaap. Succes!
Heel herkenbaar, wij hebben die fase hier nu ook. Afgelopen weekend een uitschieter dat ik van 1 tot 6 's nachts met mijn dochter bezig was. Ze wilde alleen maar op schoot zitten en uiteindelijk wel weer haar bedje in en ze is al knuffelend met mijn hand in slaap gevallen. Het is de laatste twee weken op en af geweest. Een paar dagen ging het weer goed en dan weer een paar dagen steeds mijn bed uit. De afgelopen nachten slaapt ze weer door, hopelijk blijft dat zo. Ik heb haar overigens geen voeding gegeven, dat was het bij haar niet.
Oh vreselijk dus waarschijnlijk moet ik het gewoon uitzitten. Pfff ik vind het enorm zwaar als ik 's nachts mijn bed uit moet. Ik ben 14 weken zwanger... Mijn man gaat ook regelmatig hoor maar op de één of andere manier wordt de kleine jongen bij mij rustiger. Wij geven meestal ook geen drinken of eten hoor maar gisteren was ik ten einde raad, meneer blééf gillen.
Hier ook gehad rond die tijd en t duurde heel lang...Nu sinds een week slaapt hij opeens weer door.. Geen idee wat het was, het is in ieder geval weer over.. Misschien hoort het een beetje bij de leeftijd?
Ow, hier ook echt. Drama. Hier weigert hij ook avondeten ineens en overdag enorm drammerig, huilerig en aanhankelijk. Ik heb van geen enkel sprongetje echt "last" gehad maar deze slaat wel alles. Alhoewel ik zelf ook ziek ben dus kan ook wel wat minder hebben op het moment. Ook ineens om 6u of zo wakker ipv half 9 en idd dan ook echt honger aangezien hij geen avondeten neemt. Hopelijk is het snel weer voorbij! Ben je al een beetje fit aan het worden?
Hier ook een sprong! Wij geven wel extra eten hoor! Heeft ze duidelijk nodig en het kan geen kwaad toch? Je moet inderdaad goed oppassen dat hij niet alleen huilt omdat ie bij jullie in bed wil. Onze meid heeft daar soms ook een handje van, en idd als ze gaat keten in ons bed, gaat ze line recta weer terug naar haar eigen bed. Maar de afgelopen 2 nachten was het hier duidelijk honger en na een flesje viel ze eindelijk in slaap.
Oh dat gedag overdag is ook zo herkenbaar! Slecht eten en heel aanhankelijk en drammerig. Opeens had ze toen 2 extra tandjes en toen ging het weer beter. Nu dus juist weer goed eten en zelfs daar niet genoeg aan hebben, want honger 's nachts.
sproooong tussen 13 en 14 mnd! ook ineens huilen of wakker worden... hier hielp het gewoon bij hem te blijven of gelijk tegen me aan te houden en hem in mn armen te laten slapen... hij leek ook weer ene btj "bang " ...tandjes/kiezen zitten hier nog steeds in de weg, maar slapen doet ie gelukkgi alweer 2 mnd normaal
Hier ook een paar lastige fases achter de rug. Nachtmerries, ziek, kiesjes. Soms ook uren wakker. Liet zich niet meer door papa troosten. Soms na voeden wel weer slaap, alsof er dan een knop omging ofzo. Ik zou je niet zo'n zorgen maken over een flesje 's nachts op de ergste nachten, denk ook aan jezelf, als de "fase" weer over is, bouw je die ook makkelijk weer af. (Is mijn ervaring) Wij zijn er nu weer vanaf: ze valt weer super goed zelf in slaap, en accepteert dat ik haar alleen maar even troost 's nachts en ze weer door moet slapen - al kost het haar soms een uur! Ze is net alleen heel ziek (geweest) met 40 gr, keel-, hoofdpijn, en dubbele oog- en idem oorontsteking, hoesten en dichte neus, pfoei zo erg had ik het nog niet gezien Dus ze mag van mij spoken EN drinken nu hoor, dag en nacht! Succes!
Bij mijn oudste was dat ook zo af en toe. Hij werd rustig en slaperig van een flesje, dus als hij die op had, ging hij meteen weer slapen. Heb dan liever een extra flesje, dan uren troosten en pogingen doen om hem in slaap te krijgen. En heb niks af hoeven bouwen, hij sliep ineens weer door.
Eten weigeren hadden wij alleen bij het krijgen van tandjes gelukkig. Hier eet hij als een bootwerker . Ik ben zelf ook ziek, ziek zwak en zwanger haha. Voel me echt een uitgewrongen dweil maar dat wordt vast wel beter binnenkort. Jij veel beterschap! Ik heb geen problemen met een extra flesje in de nacht hoor! Dat is alleen niet ons eerste redmiddel omdat hij daar eigenlijk nooit om vraagt. Meestal als hij wakker wordt wil hij gewoon even knuffelen of hij wil bij ons verder slapen. Dat laatste vind ik geen probleem zolang het geen gewoonte wordt. Hij kan nog niet praten dus ik denk dat hij dan misschien eng gedroomd heeft, of gewoon behoefte aan een warme papa en mama? Dat kan hij krijgen hoor! Ik kan me levendig voorstellen dat het erg eenzaam is als je alleen in bed moet liggen terwijl je graag gezelschap hebt. Maar zoals ik al zei, niet elke nacht want dan gaat mama eraan onderdoor . Keten is hier ook meteen terug! We hebben vannacht weer een keer lekker mogen slapen gelukkig .