Dreumes (13 maanden) krijst als hij zijn zin niet krijgt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dobbelsteen, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Haha dat is wel schattig, dat hij het zo goed weet dat hij zelf nee schudt

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hij staat niet he, hij zit in de kinderstoel haha. Anders is hij ook binnen 1 tel weg hoor.

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Plakken jullie dan ook de mond dicht? Mijn dochter van 3 schreeuwt net zo hard door op de gang, trap of waar dan ook. Mijn dreumes is ook 13 maanden. Ik verlaag mijn toonhoogte zeg nee en daarmee is de kous af. Ik geloof nog niet in een time out op die leeftijd. Afleiden werkt het beste hier. Ook bij mijn oudste driftkikker. Die gaat werkelijk bij alles op de grond liggen en gillen. Erg vermoeiend. Hier een combinatie van afleiden, negeren en vooral niet terug schreeuwen of in discussie gaan.

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Tja.. ik geloof er wel in. Met een kind van 14 maanden kun je nog niet in discussie gaan vind ik. Ik schreeuw niet tegen hem. Ik zeg 3x nee en dan krijgt hij een time out. Afleiden ect ben ik niet van. Hij moet leren wat wel en niet mag. En nee. We plakken dus niet zijn mond dicht, hij weet wanneer hij een time out krijgt, dat hij tever is gegaan..

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Als mijn zoon iets niet mag doen, zeg ik ook 'nee' en leg ik uit waarom het niet mag, maar meestal gaat hij juist krijsen van mijn 'nee'. Dat krijsen negeer ik dan vervolgens.
    Dus ik gebruik eigenlijk alle stappen. Eerst 'nee' zeggen en uitleggen en vervolgens de overdreven reactie negeren ;)

Dobbelsteen vindt dit leuk.
  6. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja probeer dan nog maar eens serieus te blijven ;). Maar ondanks dat hij heel goed weet wat nee is probeert hij het alsnog hoor.. echt al grenzen opzoeken. Sleutelwoord is toch echt volhouden en niet toegeven. De aanhouder wint uiteindelijk! Haha

7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.172
    3.818
    113
    Als ik het zo lees heb je eigenlijk een megabraaf kind joh! Maar snappen ze dan je uitleg al op die leeftijd? Mijn dochter snapt denk ik inmiddels wel wat we met nee bedoelen (maar gaat er dan wel gewoon mee door), de eerste maanden natuurlijk niet. Dus een uitleg lijkt me al helemaal te hoog gegrepen. Ze is natuurlijk ook wel wat jonger, zou leuk zijn als dat later wel werkt. Dat naar achteren werpen herken ik trouwens wel. En dan daarna krijsen omdat je omgevallen bent...

Hoop dat dit inderdaad gaat werken voor je!

8. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Nee van die uitleg snapt hij nu volgens mij nog helemaal niets! Maar ik dacht, als ik daar nu al mee begin dan doe ik dat straks als hij het beter snapt automatisch :)

Vulpen vindt dit leuk.
  9. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Of ze het op die leeftijd al snappen vraag ik meten zeerste af, inzien van oorzaak en gevolg komt namelijk pas veeeeeel later. Dat er reactie komt bij een bepaalde handeling hebben ze wel gauw door, maar apart zetten met 13 maanden zal weinig zin hebben.
    Hier ook een krijsertje, begon rond dezelfde leeftijd. Nooit echt consequent op een bepaalde manier op gereageerd maar nu is hij 20 maanden en eigenlijk wel over. Mijn oudste kreeg breath holding spells. Dat vond ik veel vervelender dan het gekrijs van de jongste. Meestal gaan zulke dingen wel over als ze zicht beter kunnen uiten.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Negeren en niet zijn zin geven. Werkt hier het beste dan is het zo over.

Deel Deze Pagina