Bezorgd: ziek door tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wenteboekhorst, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wenteboekhorst

Feb 6, 2012
    27
    0
    0
    Mijn zoontje van 10 maanden heeft vannacht flink overgegeven. Vandaag oogt hij niet ziek. Hij eet normaal, is actief (maar is normaal wel drukker) en heeft geen koorts.
    Wel is hij heel erg jengelig en mopperig en veel moe.

Ik ben altijd heel erg bezorgd als het om hem gaat. Zeker nu ik niet weet wat er aan de hand is, kan ik me heel erg druk maken.
    Zou het kunnen komen door doorkomende tandjes? Ze komen nu zo snel achter elkaar door en daar heeft hij wel last van. Hij zit zowat de hele dag met zijn hand in zijn mond en hij zevert echt heel veel.

Wat zouden jullie doen/denken in zo'n situatie? Ben ik overbezorgd? Heeft iemand het ooit meegemaakt dat een kind moet overgeven door doorkomende tandjes?

Ik ben al de hele dag zo aan het piekeren en mezelf steeds gek aan het maken dat ik hier de onbezorgdheid maar gewoon even uit.

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    681
    113
    Overgeven heb ik nog nooit gehoord bij tandjes. Had tie misschien iets verkeerds gegeten gisteren? Mijn dochter heeft het ook wel eens gehad dat ze midden in de nacht wakker was geworden en moest overgeven maar was de dag erna wel gelijk ziek en heb toen nog meer overgegeven. Zij had gewoon een virus te pakken.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier het eerste jaar zeker 8 keer overgegeven zonder reden(in mijn ogen)

ik vind het zielig voor hem, maar hij leek er weinig last van te hebben. Net als bij jou zoontje. Dus ik zou me geen zorgen maken! Schieten jullie beide niks mee op :)

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zou me ook geen zorgen maken. Pas als alles erop wijst dat je je zorgen moet maken, zou ik het doen....
    Niet jengelig, vrolijk etc? Klinkt als een tevreden baby.
    Soms hebben ze ook gewoon teveel in hun buikje, daar had mijn zoontje soms last van. Dan kwam het er ook weer uit en was er niks aan de hand ;)

5. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,034
    113
    Nederland
    Hier was ze afgelopen week 6 dagen ziek door doorkomende tanden.
    Huilen, koorts, hangerig, diarree, niet eten wel veeeeeel drinken, uitslag
    En niet slapen..

ik heb nix gedaan behalve paracetamol, dentiox en veel knuffelen. Gewoon je gevoel volgen

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Nou hier precies hetzelfde!!
    Zoontje heeft net behoorlijk overgegeven. Wel hogere temp. maar niet noemenswaardig (38,2).
    Jengelen van moeheid. Maar oogt verder niet ziek.
    Drinkt en heeft net ook weer gegeten.

Oh en voelt nu alweer minder warm.

7. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    hier ook...krijgt tandjes...nu voor 2e week dunne luiers, hij krijgt een kies door..
    Is verder ook wat jengelig...drinkt ook veeel meer dan anders, eet wat minder..(warm eten idd geval)verder charmodent in huis gehaald wat beter helpt dan dentinox hier.. en verder geef ik zetpillen..soms ook als hij geen koorts heeft..maar hij oogt gewoon niet fit..dus dat maakt de dag dan wat 'draagelijker':D

Share This Page