Dreumes 13 maanden slaapt snachts heel erg slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisjee, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo meiden ,

Mijn zoontje heeft over het algemeen snachts heel goed geslapen. Ruim 4 a 5 weken terug kreeg hij de waterpokken en vanaf toen is de ellende begonnen eigenlijk.

Hij gaat rond 19 uur naar bed , is dan ook echt moe. Het inslapen is ook echt geen probleem. Hij slaapt eigenlijk vrijwel gelijk zonder morren. Tussen 22.00 uur en 00.00 uur begint het eigenlijk. Niet huilen maar gillen , krijsen , schreeuwen. Hij is dan echt helemaal in paniek. Niet stil te krijgen eigenlijk.

In de afgelopen nachten gaat het soms iets beter , hij wordt 1 of 2 keer wakker en nadat ik hem een aai over zijn bolletje heb gegeven + zijn speen heb gegeven slaapt hij weer lekker veder. Maar eigenlijk is het meestal gillen , gillen gillen en duurt het echt een paar uur voor dat hij slaapt.

Wij hebben echt van alles geprobeerd , in bed troosten , uit bed troosten , bij ons liggen ( ja uiteindelijk probeer je dat ook want je bent zelf ook gebroken) , slokje water , flesje , matras op de grond in zijn kamer en bij hem liggen , laten huilen , bij hem blijven zitten. Noem eigenlijk alles maar op.

Hij is ook steeds verkouden , tandjes komen weer door , wellicht sprongentje (?) , afentoe koorts... maar ik denk dat het een combi van alles bij elkaar is.

Ik weet alleen echt niet meer wat ik moet doen. Ik ben zo moe en ik kan dit niet nog 4 weken volhouden. We gaan nu de 5de week in , 5 weken met snachts echt heel weinig slaap en alles gaat door.

Vanacht was hij van 00.45 tot 4.10 wakker , dat is toch niet normaal ?

Oh ja we zijn ook nog een keer tussendoor naar de huisarts geweest , die zei dat het een uitwerking kan zijn van de waterpokken. Zijn oortjes etc was allemaal goed.

Overdag is hij weer helemaal zijn zelf. Altijd vrolijk en lachen niks aan het handje.

Wie heeft tips ??

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Geen tips helaas :(

Misschien een sprongetje?
    Mijn dochtertje had de afgelopen weken precies hetzelfde. Goed inslapen maar vanaf 00.00/01.00 veel en vaak wakker. Krijsen/gillen niks was goed. Ze kon ook gerust 3 uur lang wakker zijn. Zware nachten zijn dat. Sinds een paar dagen slaapt ze ineens het klokje weer rond! Al met al heeft het bij ons ook zo'n 4/5 weken geduurd

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik snap heel goed dat je alles probeert om hem weer tevreden te laten slapen, maar toch kan dit het probleem van huilen verergeren. Omdat je op verschillende manieren hebt gereageerd en verschillende methoden voor hem waarschijnlijk te preferen zijn boven anderen (zo wordt hij waarschijnlijk liever uit bed gehaald en bij jullie in bed gelegd of krijgt hij liever een flesje dan adat hij alleen getrootst wordt in het donker op zn kamertje), heb je hem per ongeluk ook een beetje aangemoedigd om te huilen. Immers soms leidt huilen tot een aangenamere oplossing, waarschijnlijk vooral als hij maar door blijft huilen.

Ik wil absoluut niet impliceren dat jij schuld hebt hieraan, maar hoe je reageert kan er gewoon wel een factor in spelen. Vaak begint het huilen op deze leeftijd met het zich even niet lekker voelen (tandjes, griep, waterpokken, etc...), maar hoe je hier dan mee omgaat kan mede bepalen hoe lang het (en op wlke manier) het daarna blijft doorgaan. Ik zou als ik jou was dus vanaf nu wel proberen zoveel mogelijk op dezelfde manier te reageren en dan het liefst op een manier die hem minder motiveert om maar te blijven huilen. Dus bijvoorbeeld hem toch zoveel mogelijk op zn kamertje- al dan niet in je armen- het liefst in het donker troosten. Haal hem dan niet na een uur ofzo alsnog bij jullie in bed, want dan leert hij dat aanhoudelijk blijven huilen een goede uitwerking voor hem kan hebben :). Mocht je hem graag bij je in bed laten slapen, dan zou ik dit vanaf het eerste echt serieuze huiltje doen en dan ook gewoon accepteren dat dit voorlopig de standaard manier is om met zn gehuil om te gaan.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik reageer even snel ik denk dat hij kiesjes krijgt wat ik net snel kon zien in zijn mondje. Toch is dit al weken zo.

Ik reageer vanavond even meer zit nu op mijn telefoon...

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier een meisje van 13 maanden die dit haar hele leven al doet. Vannacht was ze wakker van 21:15 tot 3:45. Ze heeft 5 uur geslapen vannacht.
    Ik ben ook op.
    Ik zou ook 1 manier aanhouden, dat geeft hem duidelijkheid.
    En slaapt hij met een zetpil beter?

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Heb je de ha al naar de oortjes laten kijken? Omdat je schreef dat hij steeds verkouden is en af en toe koorts heeft zou je kindje best een oorontsteking kunnen hebben.

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier eentje van bijna 13 maanden die elke nacht ook 2-3 uur wakker is. Ik leg haar wel meteen terug na troosten maar blijft wakker...oftewel gaaaap bij ons in bed ook geprobeerd en heeft even gewerkt maar nu krijg ik steeds klappen en trekt ze aan mijn haar dus heeft ook geen zin...haha

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oortjes heeft de huisarts inderdaad al naar gekeken. Keeltje etc ook.

Meneer is weer ziek geworden vanacht. Koorts , heel erg hoesten (zo erg dat hij begint te spugen) en snot verkouden. Dit zal er ook wel weer mee te maken hebben.

Gister om 22.30 wakker , uiteindelijk om 00.30 ging die slapen. In zijn eigen bed zijn elke 10 min naar hem toe gegaan om hem gerust te stellen. Eigenlijk was hij maar een half uur echt in paniek (toen ook bij hem gebleven ) en daarna dus om de 10 min even terug gekomen steeds lekker terug gelegd en alleen gezegd ; lieverd je moet nu slapen het is nacht alle kindjes slapen en papa en mama ook. Naja toen sliep die eindelijk en toen om 01.00 uur spuugde die zijn hele bed onder door de hoestbui. Dus bed verschoont , hem verschoont , temp weer gemeten en ja hoor koorts. Uiteindelijk ging die om 3 uur slapen tot 8.20 vanochtend.

Zo blijven we bezig ;)

Deel Deze Pagina