Onze dochter (21 maanden) wordt over precies een week geopereerd ivm scheelzien. Ik ben blij dat dit zo goed is opgepakt door het consultatiebureau en de artsen in het ziekenhuis.... !! Ik heb een tijd lang mijn kop in het zand gestoken als mijn man begon over haar scheelzien (NEEEEEE, dat is NIET zo), maar uiteindelijk kon ik het natuurlijk niet meer ontkennen.... We hebben vandaag en vrijdag nog een afspraak in het ziekenhuis staan, daar zullen we ook wel info krijgen, maar ik ben ook op zoek naar ervaringsverhalen van kinderen die ook al zo jong geopereerd zijn (scheelzien of wat anders). Ben benieuwd hoe dit gegaan is... Kun je zulke jonge kids hier op voorbereiden? Hebben ze last gehad van de narcose? andere tips? IK hoor het graag!
Mijn dochtertje is toen ze 1,5 was geopereerd aan haar ogen (ook scheelzien). De operatie en narcose zijn onwijs meegevallen, ze was ook erg stoer vond ik. ook de napijn is ontzettend meegevallen. Dus de operatie opzich is echt 100% meegevallen, alleen wel een behoorlijk minpunt dat inmiddels de 3e operatie er aan zit te komen ;-( Ogen waren heel mooi rechtgezet maar na 2 maanden trokken ze weer naar binnen en na de 2e operatie was er een over reactie dus moet het weer gecorrigeerd worden. Houd er rekening mee dat het ook meerdere operaties kunnen worden (wij waren hier wel over geïnformeerd) Maar de operatie zelf is dus echt heel erg meegevallen.
bedankt voor je reactie.. Fijn dat de operatie en de narcose meegevallen is... Vervelend dat de oogjes na 2 maanden weer scheel begonnen te trekken.... Ze hebben ons gezegd dat 80% na 1 keer 'klaar' is, dat dus 20 % een tweede operatie nodig heeft... Daarvan 5 % heeft nog een derde operatie nodig.... Dus wij zijn daar idd over voorgelicht.... Ene kant vind ik het wel prima dat ze nog zo klein is, ze heeft geen idee wat haar te wachten staat (ze ging vandaag blij hollend door het ziekenhuis, want de dokter ging naar haar ogen kijken) ....Andere kant... je geeft je kind toch over aan anderen, maar dat gevoel zal ook zo zijn als je kind 10 jaar is....
Zl was jonger toen hij de eerste keer onder narcose ging namelijk 11 maanden. Toen werd zijn neus amadel geknipt en buisjes...paar uur later niks meer aan de hand 4 dagen later werd hij medisch besneden, dit gebeurde met infuus en rugprik en was vooral voor mij behoorlijk heftig omdat een mens onder volledige narcose word beademd kreeg ik dit nog mee. Het duurde bijna 3 kwartier voordat hij weer wakker werd na de operatie brrrr ( dit was een dag opname) 3de keer was weer kno buisjes en amadel die weer was aangegroeid en toen was hij 23 maanden. Hij ging boos de narcose in en kwam er boos weer uit maar ook hier dezelfde dag weer vrolijk aan de wandel en blij met zijn ijsjes hahaha. Heel veel sterkte met de kleine!
zoontje werd met 23 maanden geopereerd (buisjes en amanadelen) ging in paniek de narcose in en kwam er ook in paniek weer uit De rest van die dag ging goed. De dagen erna waren drama. totaal ander kind. schreeuwen huilen etc. Van een bevriende psycholoog kreeg ik het advies om samen met heem het boekje nijntje in het ziekenhuis te lezen en te herlezen. Hij kon namelijk nog niets onder woorden brengen maar zo kon je het er wel met hem over hebben