Welke rugdrager aanschaffen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap dat ik zelf ook moet gaan passen, maar vaak merk te tijdens het echte gebruik van zo'n ding pas wat je mist, wat niet handig is, of juist wel...

Welke rugdrager hebben jullie en wat zijn de plus- en minpunten van dat merk?

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.... voor later als wij een rugdrager willen aanschaffen..

Heb je trouwens al gekeken bij bergwandel forums? Daar hebben ze het wel eens over rugdragers....

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had hier een Manduca. Beviel qua dragen prima!
    Alleen is mijn man erg breed en gebruikten wij 'm beide en moesten we 'm steeds verstellen.
    We hadden het model van 2010 en vond 'm lastig in mn eentje om te krijgen.
    Die nu verkocht en ga straks voor een Bondolino.

4. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Wij hebben de nieuwe Stokke! Dochter vind het helemaal geweldig en ze zit ook mooi met de knietjes hoger dan de kont.

Tis wat duurder maar kan ook van geboorte gebruikt worden wat ons handig leek voor evt. Volgende.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een Vaude rugdrager, dat is meer een trekkersding. Zit ook een vak om spullen in op te bergen in. Heel fijn ding, maar behoorlijk zwaar, zeker als je kindje al wat ouder/zwaarder is ;). Maar je kind kan er tot vrij oud in.

Daarnaast een Beco babycarrier, dat is een superding. Makkelijk meenemen, vanaf heel miniklein te gebruiken en T zou er ook nog inkunnen (met 93 cm en bijna 13 kilo).

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mmm, zat idd meer aan een Vaude of Deuter te denken.
    De dragers die jullie noemen zijn meer voor een korte wandeling, of begrijp ik dat verkeerd?
    Er zit geen hoofdsteun bij, dus je ukkie kan er niet in slaap in vallen oid. Verder zou het idd fijn zijn wat spullen mee te kunnen nemen, maar misschien is dat onzin en kan mijn man (of ik) die in een eigen rugzak doen?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Met een manduca of andere ergonomische drager kun je zeker ook lange wandelingen maken, zitten vaak prettiger dan zo'n systeemrugdrager (kom even niet op het woord). Zelf vind ik rugdragen ideaal met een mei tai, mijn man of ik (afhankelijk van wie kindje draagt) draagt dan idd een rugzak met wat spullen.
    Vaak heb je slaapkapjes erbij en dan kan je kindje prima slapen hoor.

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben met veel plezier de Deuter KidComfort II. Deze kwam vorig jaar bij en test door buitensportblad Op Pad ook als beste uit de bus. Mijn man heeft bij de koop verschillende dragers geprobeerd en deze zat het lekkerst. De oudste heeft er tot 3,5 jaar gebruik van gemaakt en nu heeft de jongste volop plezier in haar zitje. Er zit standaard een zonnescherm bij. Uk kan hoofd op het voorste deel leggen, wij hebben er een kussentje voor gemaakt dat het slapen nog beter ging.

Deel Deze Pagina