Dreumes 13 maanden wil geen middagdutje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama32, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama32

    mama32 Bekend lid

    14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Dochterlief slaapt het 's nachts redelijk goed door. Meestal van een uur of zeven/acht tot zes/acht uur de ochtend erna. Overdag is ze vrolijk, totdat ze op een punt komt dat ze moe wordt. Ik leg haar dan in bedje, maar de laatste 3 dagen weigert ze gewoon te slapen. Ze valt of helemaal niet in slaap en zet m op t krijsen, wat doorgaat totdat ik haar oppak, of ze slaapt maximaal 30 minuten... Heeft iemand hier ervaring mee?? En evt tips zodat ze toch overdag nog een slaapje doet? Alvast bedankt

    Groetjes van de mama van mila
     
  2. mama32

    mama32 Bekend lid

    14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Up!
     
  3. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Slaapt ze nog maar 1x of 2x?
    Ik zou toch gewoon vol blijven houden en haar iedere dag rond hetzelfde tijdstip op bed leggen, zodat je er een ritme in houdt.
    Mijn dochtertje ging altijd 2x slapen (rond 10:00 en rond 14:30) maar op een gegeven moment kreeg ik haar om 14:30 niet meer naar bed.
    Toen overgegaan naar 1x slapen en dat hielp goed.
    Ik zou haar gewoon maar even laten gaan, ook al is dat nog zo moeilijk. En eventueel om het kwartier even gaan kijken of ze bv haar speen/knuffel nog heeft,...niks zeggen en dan gewoon weer weggaan. Zo "leert" ze weer opnieuw in slaap te komen.
    Ik hoop dat je wat aan mn tip hebt...
     
  4. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    mijn dochter heeft ook af en toe zon fase, ze is nu bijna 2 en we zijn er net weervanaf, ik blijf haar gewoon naar bed brengen smiddags, en meestal slaapt ze (tijdens zon fase) toch nog even en als ze het echt volhoud haal ik haar er weer uit, dan blijft ze maar op.

    maar de volgende dag probeer ik het zo weer ;) ik weet gewoon dat ze het nog nodig heeft en als de fase weer over is slaapt ze altijd weer als een roosje smiddags!

    zou dus gewoon vol blijven houden, ze gaat vanzelf weer lekker slapen!
     
  5. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

    Esmée is ook bijna 13 mnd en doet dit ook! ze gaat iedere ochtend tussen 10 en 11 na bed en eerst smiddags rond 1 / 2 uur ook. Dat wilt ze nu niet.. ze krijst ook alles bij elkaar. Wij laten haar niet huilen / schreeuwen omdat ze misschien op dat moment niet moe genoeg is.

    Ik heb haar 3 dgn 's ochtends niet op bed gelegd, en toen sliep ze van 1 tot 3 / half 4. dit gaat veel beter. dus wij zijn over op 1 slaapje! ze slaapt dan 's nachts ook nog van 7 tot8..
     

Deel Deze Pagina