Beste dames, Graag zou ik wat adviezen willen. Ik weet dat ik qua tijden absoluut niet mag klagen, maar... Onze dochter sliep altijd van 19.00 tot 08.00 in een ruk door. Ze werd vrolijk en kletsend wakker. Sinds 2 weken wordt ze om 06.00 huilend wakker, groot verdriet en als ik niet naar haar toe ga, krijst ze echt alles bij elkaar. We hebben al een aantal dingetjes gedaan: * bedje verplaatst * knuffeltje in bed * rolletjes aan het bedeinde (ze stootte steeds haar hoofd) * Haar 4 kiesjes zijn de afgelopen periode doorgekomen dus daar zit het probleem ook niet meer... Haar kamertje is ongeveer 19 graden en ze slaapt in een pyama + slaapzak, we hebben haar temperatuur 'smorgens in de gaten gehouden en deze is prima. Ze slaapt op haar buik. We maken haar kamertje helemaal donker door het rolluik te sluiten. Ik vind het helemaal geen ramp om er om 06.00 uit te gaan hoor, daar gaat het mij niet om, maar ik vind het zo sneu dat ze zo verdrietig wakker wordt en haar slaap totaal niet uit heeft. Het middagslaapje gaat overigens ook niet geweldig, valt huilend in slaap en slaapt soms zo lang, dat we haar wakker moeten maken maar soms ook maar 30 minuten en is daarna zo fit als een hoentje. Hopelijk hebben jullie tips, ervaringen of adviezen... Alvast mijn dank!
Ik hoorde eens van iemand de tip om een flesje warme melk te geven; het zuigen troost en de warme melk maakt slaperig. Maar of het werkt weet ik niet, zelf nooit geprobeerd. Zielig is dat hè, als ze nog zo moe zijn maar niet meer in slaap kunnen komen. Mijn dochter heeft het ook wel eens als ze 's middags niet lang genoeg heeft geslapen, dan zit ik meestal met haar op schoot tv te kijken, dat is dan het enige wat helpt. Trekt je dochter snel bij of is ze dan echt de hele ochtend huilerig? Ik neem aan dat ze niet meer gaat slapen als je haar hebt getroost? Je kunt eens kijken of je haar dan voor een uurtje bij je in bed kunt nemen, maar ik kan me voorstellen dat je daar liever niet aan begint. Het kan dat ze wakker wordt van een nachtmerrie, vaak komt dat in periodes en dan is het plotseling weer verdwenen, dus houd moed! Sterkte in elk geval.
Bedankt voor je reactie. Humeurig is ze dan eigenlijk niet... Maar ze heeft wel een pips gezichtje. Ik leg haar nu idd bij me in bed, ze ligt dan wel stil, maar aangezien mijn man in ploegen werkt is dit niet altijd ideaal. De warme melk gaan we zeker proberen. Nachtmerrie dacht ik ook al aan. Troosten doe ik trouwens niet, zodra je bij haar op de kamer komt is het hek van de dam, kan ze niet hendelen. Thnx voor je tip! We houden zeker moed! Mama gaat lekker op tijd naar bed om er vroeg uit te kunnen hihi