Dreumes 13 tandjes en luieruitslag help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chrissie1990, 30 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Hi dames ,

Zit er hier echt even doorheen. De twee boven voor tanden van mijn dochter komen door. Eentje kan ik al zien en bij de ander zie ik een knobbel dus die zal ook wel door komen. Misschien dat mijn dochter nog andere tanden/kiezen krijgt. Maar dat kan ik niet zien. Tot nu toe had ze alleen twee onder voor tandjes en toen die door kwamen had ze er geen last van.

Maar ze heeft wel zoveel last van. Door de tandjes krijgt ze veel zure poepluiers op een dag, waardoor haar billen vuurrood, schraal en geïrriteerd zijn, dat doet naast de tandjes natuurlijk ook erg pijn. En ze is erg snel huilerig, hangerig en geïrriteerd. Wat logisch is. Daarnaast ben ik 27 weken zwanger dus dat maakt het extra pittig.

Ik gebruik dentinox en zetpil 240mg. Ik heb alleen niet echt het idee dat het echt werk.

Voor de billetjes gebruik ik bepanthen en verschoon ik erg vaak de luier en maak ik het iedere keer voorzichtig maar goed schoon. Maar door de zure poep word het er niet beter op. Gelukkig heeft ze geen koorts en eet en drinkt ze goed.

Maar de slaapt er zo onrustig van en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ben ook zo moe.

Heeft iemand nog tips en ervaringen voor mij.

2. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Voor de billetjes zou ik een billenzalf met zink aanraden. Dit bied ook een beschermlaagje tegen de zure poep, (wel een heel dun laagje anders werkt het averechts) En probeer af en toe eventjes de luier af te laten. Al is het maar 10min met verschonen, luchten is namelijk heel belangrijk bij het genezingsproces. En billendoekjes zonder parfum of andere toegevoegde stoffen. Het beste is om met alleen water te wassen, anders kan het gigantisch branden. Waterwipes zijn ook een optie als je niet met gaasjes en water aan de gang wilt. En na afloop goed droog deppen met een hydrofiel.

Ik heb geen ervaring met deze zetpillen, maar ik weet wel dat zetpillen vaak het poepen stimuleren. En dan maakt het niet uit wat voor stof erin zit, mijn zoontje gaat ook altijd poepen van een paracetamol zetpil. Geef je die nu preventief of echt pas als je pijn ziet?

3. Chrissie1990

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Hi die geef ik als ik zie dat ze pijn heeft en voor het slapen gaan in de avond. Ik probeer het niet teveel te geven.

Ik ga vandaag eens proberen te laten luchten. Ik gebruik al doekjes zonder parfum en andere rotzooi en dep het na met een schone hydrofiel.

ik ga eens kijken voor billenzalf met zink. Heb je een goede aanrader ?

4. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik vind zelf die van petit Jolie heel fijn of van naïf

Chrissie1990 vindt dit leuk.
  5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Ik gebruikte altijd sudocrem!

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Voor de billen lanoline en heilwol. Je smeert het eerst in en dan plukje heilwol er op. Ik doe het vaak s nachts omdat het langer blijft zitten. Maar als het erg is ook overdag.

Overdag gebruik vaak de zinkzalf van swaab of bepathen.

En op een dik badlaken in de box laten spelen.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik gebruik altijd sudocreme voor de billen.
    Zo veel mogelijk verschonen en desnoods tussendoor even met de billen bloot laten rond kruipen.
    Paracetamol en dentinox en meer kan je niet doen.
    Mijn dochter krijgt nu 3 hoektanden en 4 kiezen en dat was echt even drama.
    Gelukkig is der gebit bijna ‘compleet’.
    Is echt een ding waar je even door heen moet.

8. Chrissie1990

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Super bedankt voor de tips meiden. Ik heb ze opgevolgd en de luieruitslag is herstellende. Ze is nog niet helemaal de oude maar het gaat steeds beter.

Striae vindt dit leuk.
  9. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Je zou ipv van paracetamol nog nurofen kunnen gebruiken dat werkt naar mijn inzicht veel beter. Mijn zoontje reageert daar goed op bij tandenpijn.
    Verder voor de billen als je ze schoonmaakt met natte washandjes ipv luierdoekjes want daar zit vaak alcohol / parfum in wat leidt tot nog meer irritatie. Zoveel mogelijk laten drogen aan de lucht of ff met de föhn en dan nieuwe luier om. En bepanthen is heel goed.

10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Heeft ze vaker last van luieruitslag? Mijn zoontje had er nooit last van en toen ineens heel erg. Ben ermee naar de huisarts geweest en bleek het een schimmelinfectie te zijn ( ringworm)

11. Chrissie1990

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Nee dit is echt de allereerste keer, maar dit is ook de eerste keer dat ze dunne zure poepluiers had en tegelijkertijd kreeg ze tandjes. En het gaat alweer een stuk beter. Poep is weer normaal en de luieruitslag is een stuk minder

Theezeefje vindt dit leuk.
  12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zie dat het al beter gaat gelukkig!

Voor de volgende keer zou ik aanraden naar de apotheek te gaan en vragen om echte zink zalf. De is wat vloeibaar in een pot

Goed doorroeren met een wattenstaafje en billen plamuren ermee.
    Onze middelste heeft ooit in een opname gelegen waar hij buikgriep opliep. Z'n billen waren kapot tot bloedingen en al. Het beschermen met dat spul was de oplossing en het herstel ging vlot.

13. Chrissie1990

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Nou weer een update ze is weer helemaal de oude. Luieruitslag is nog niet helemaal weg maar het is al vele stukke minder en ze heeft er nauwelijks nog last van. Ik had voor de zekerheid toch nog een foto gestuurd naar de huisarts, bleek dat ze toch een schimmelinfectie te pakken had wat door de luieruitslag kwam.

Heb miconozol gehaald bij de apotheek en ik ben overgestapt op babybillen crème van dr Leenarts zit ook iets van 30 procent zink in en voor de rest geen stoffen die er niet in horen. Moet zeggen het werkt wel.

Deel Deze Pagina