Dreumes 13mnd weigert stukjes fruit.

Discussie in 'Voeding' gestart door xjeannii, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    M'n zoontje van 13 maanden eet alleen fruit als ik het prak/pureer.
    Stukjes peer/appel/manderijn stopt ie na 3 stukjes eten.
    Alleen banaan eet ie uit z'n hand.
    tot nu toe mix is alles nog en prak ik alles terwijl ik om me heen al kindjes zie die allang al gewoon stukjes uit een bakje pakken. Wat doe ik verkeerd?
    Ik blijf elke keer oefenen, maar hij tuft het gewoon weer uit.
    Verder met warm eten en brood enz gaat het gewoon goed. eigenlijk alles behalve fruit.
    Ik wil wel dat hij z'n vitamintjes binnenkrijgt dus prak ik het maar.
    Iemand tips? of herkenning?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier hebben we rapley gedaan, dus nooit gepureerd, maar ik herken wel dat sommig fruit lastiger gaat. Appel hebben we een poos geraspt gegeven. Wordt een lekkere knoeiboel, maar ging dan wel heel goed :p. Later maakten we hele dunne plakjes, want echte partjes gingen minder goed. Nu maakt het niet meer zoveel uit.
    Dus appel misschien raspen als tussenstap?
    En ander fruit proberen wat net wat zachter is zoals mango? Dat ging hier wel veel beter dan appel en peer (peer ging wisselend). Citrusvruchten eet mijn dochter helemaal niet. Verder is/was ze dol op kaki, druiven, aardbei, maar kaki en aardbei zijn wat meer seizoensgebonden natuurlijk.

3. Linena

Linena Lid

21 feb 2017
    32
    13
    8
    Vrouw
    Ik lees even mee :)
    Mijn dochter wilt er ook niets van weten, eigenlijk nog minder dan jouw zoontje want ze wilt geen enkel stukje fruit proberen. Zodra ik het aan haar wil geven kijkt ze ernaar alsof het puur gif is.. Potjes met stukjes gaat overigen wel prima

4. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Mss tandjes of verkoudheid?
    Hier eet ze heel grssg stukjes behalve als ze last heft
    Of sprongetje

5. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Jaa echt heel vervelend he.
    Soms raakt m'n geduld echt op, maar goed blijf het wel elke keer proberen.
    Hoe geef jij fruit dan? Ook met staafmixer?

6. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Het is al zo sinds 10 maanden, lijkt mij niet dat hij zolang last heeft van zijn tandjes.
    Verkouden is die niet, want dan eet hij helemaal niks inderdaad.
    Hij zit nu wel in een sprongetje, misschien dat dat wel iets uitmaakt.

7. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    ja nu achteraf denk ik, 'had ik ook maar rapley gedaan'
    maar hij had een zeer erge vorm van reflux dus ben altijd huiverig geweest.
    Geraspt is wel een heel goed idee, of idd kleine schijfjes.
    Mango ga ik zeker proberen, want hij krijgt wel smeerbeleg van pompoen en mango kleine keuken, dat vind hij erg lekker!
    Dankjewel voor je tips!

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het belangrijkste is om stukken te geven waar ze zelf af kunnen happen, dan kunnen ze zelf de grootte bepalen. Kokhalzen hoort erbij, dat betekent dat ze het zelf weer goed naar buiten kunnen werken.
    Bij rapley begin je met stukken ter grootte van de vuist. Misschien nu ook een goed idee.
    Frietjes vorm is het makkelijkst. Bij gladde dingen kun je er een soort inkepingen in snijden zodat het makkelijk vast te houden is.
    Op deze leeftijd is het vasthouden een stuk makkelijker dan met 6 maand.
    Laat lekker ontdekken, spelen en op de grond gooien hoort erbij. Als je bang bent dat hij niet genoeg binnen krijgt kun je op een ander moment nog wat geprakt geven, eventueel gewoon de restjes van het proberen, dan hoef je ook niks weg te gooien.

9. Linena

Linena Lid

21 feb 2017
    32
    13
    8
    Vrouw
    Ja of 'gewoon' een potje uit de winkel, ligt er een beetje aan wat er op het moment in huis is. Herkenbaar ook dat geduld, zeker als je om je heen andere kleintjes vrolijk stukjes fruit naar binnen ziet werken..
    Ik lees hier ook iets over het geven in frietjesvorm. Daar had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht! Ga dat ook maar eens proberen

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad.
    Toch volhouden..

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wanneer je het pureert laat je dan wel wat grovere stukken erin zitten? Wij geven ook geen rapley. Maar ben rustig aan gaan opbouwen. Van heel fijn, naar wat grover ect.

12. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Ja ik laat stukjes erin zitten maar die tuft die uit en uiteindelijk moet hij dan niks meer....
    Ik probeer elke keer op te bouwen, misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben.

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hoe lang probeer je het dan? :)

14. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Uuh vanaf dat die 8 maanden is eetie stukjes uit bijv een fruitpotje.
    En vanaf 10 maanden ben ik echt alles vers gaan geven, dus probeer t nu 3 maanden.
    En elke keer heb ik gewoon geen geduld meer dus dan pureer ik 't maar na 3x uittuffen.

Maar zag op de vorige pagina wel een goeie tip, gewoon ermee laten knoeien (beetje rapley) en dan de overgebleven stukjes later geven zodat ie wel wat binnen krijgt

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat wij trouwens ook deden/doen, is in de ochtend een banaan geven, want daar is mijn dochter dol op en dan smiddags wat anders. Als dat andere dan nauwelijks naar binnen gaat, maakt dat niet zoveel uit, want ze heeft dan toch al een hele banaan op. Dan kun je het wat beter loslaten en raak je misschien wat minder gefrustreerd, want dat voelt je zoontje natuurlijk ook aan, dus dat helpt niet. Wel herkenbaar hoor ;).
    Overigens gaat nu 's middags hier het meeste ook prima, maar sommige fruitsoorten, zoals kiwi en ananas eet ze soms wel een beetje en soms helemaal niet.

Deel Deze Pagina