Hallo dames . Heb een dochter van 4 maanden . En het overdag slapen gaat helemaal niet goed . Als ze begint te gapen of wrijven in der ogen leg ik haar meteen op bed . Dan begint de ellende . Ze blijft huilen . Dan ga ik elke meer naar boven haar tut weer erin doen . Moet ik haar gewoon even laten huilen ? Want wil haar niet in de wipstoel of sit en joy elke keer laten slapen . Wie heeft er tips .
Hoe lang duurt het voordat ze stil is? Want een minuut of 20 'gedoe' schijnt heel gemiddeld te zijn. Hier ook zo'n dramaking met slapen... Hij heeft het nodig om 10 minuutjes te huilen voor het slapen. Als ik steeds binnenloop, blijf ik hem prikkelen en gaat hij helemaal nooit meer slapen. Als ik hem 10 minuten laat, ligt hij meestal heerlijk te tukken. Hij is nu bijna 5 mnd en krijgt ook meer een eigen willetje...verbouwt eerst zijn halve bed en als hij daarmee klaar is gaat hij liggen 'roepen'. Uiteindelijk valt hij toch wel in slaap. Alleen 's avonds en 's nachts als hij (te) moe geworden is, heeft hij echt hulp nodig met in slaap krijgen.
Hoe slaapt ze als ze in jouw buurt slaapt? In box of wagen of evt draagdoek? Ik hoef het bij mijn 3,5 maand oude meidje ook niet te proberen op bed. Zolang er geslapen wordt, vind ik het prima. 20 minuten gemiddeld om te huilen Ik vind het geen minuut huilen waard. Probeer het soms, maar zodra ze niet wil gewoon weer fijn in mij. Buurt.
Ja als ik in de buurt ben slaapt ze ook hooguit maar een kwartier . Loopt er hier nog een rond van bijna 3 dus moet haar wel na boven brengen want kan der zus ook niet stil op de bank laten zitten haha
Hier nog zo'n drama slapertje. Ik laat haar gerust even jammeren, en dan ga ik er weer heen om speen te geven. Dat herhaal ik steeds, soms als het lang duurt ga ik er even naast zitten en dan valt ze op een gegeven moment wel in slaap. Maar ze slaapt nooit heel lang, laatse week rond een half uur. Net wat je zegt ze kan niet de hele dag maar hier beneden zijn, want slapen in de wipper of box doet ze echt niet hoe moe ze ook is! Maar lees dat je er nog eentje van 3 hebt, dat lijkt me iets lastiger. Mijn andere dochter is nl bijna 6 dus daar kan ik gerust even tegen zeggen dat ik boven ben bij de kleine.
Hier was het ook drama met slapen! Totdat ik hem op z'n buik liet slapen! Niet het advies, maar het is of buikslapen of niet slapen. Ik heb uiteraard alles geprobeerd, inbakeren laten huilen. Maar dan huilde hij gerust van voeding tot voeding. Geen doen dus!
Mijn zoontje laat ik ook weleens mopperen, dan valt hij zelf in slaap. Dit gaat sinds een paar weken goed. Maar als hij meer dan 5-10 minuten aan het mopperen is, of echt hard gaat huilen, ga ik er meteen heen. Soms zit er nog een boertje dwars, een paar minuten rechtop houden helpt dan. Of hij heeft gespuugd bijvoorbeeld. Hij wordt ook weleens na een half uurtje weer wakker, als ik hem dan rechtop houd laat hij een boertje en dan leg ik hem weer terug. Moet er wel bij zeggen dat dit tot een paar weken geleden vaak niet goed ging hoor, hij huilde extreem veel en sliep erg slecht. Mijn ervaring is dat hij nu goed heeft 'leren' slapen in zijn bed, al verschilt dat natuurlijk per baby. Sommige zijn gewoon de makkelijkste niet Ik liet hem niet huilen, maar mopperen bijvoorbeeld wel. Heb ook weleens gehoord dat ze zo de prikkels verwerken van het wakker-uurtje.
Oja en de klok in de gaten houden als ze wakker zijn. Die van mij heeft nu een uur wakker tijd. Als ik langer wacht met naar bed brengen, huilt hij veel meer van oververmoeidheid.