Dreumes 14 maanden altijd honger?

Discussie in 'Voeding' gestart door Dobbie, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn zoon van 14 mnd lijkt altijd honger te hebben. Hij brult het uit als zijn eten of melk op is. Ook is hij kwaad als wij iets eten, of nog aan het eten zijn als hij al klaar is. Daarnaast krijg ik op de opvang regelmatig te horen dat hij brood of koekjes afpakt van andere kindjes. Naast het feit dat hij dus een grote boef blijkt te zijn (kan ik daar iets aan doen trouwens? Schaam me rot) vraag ik me af of hij echt honger kan hebben of gewoon een klein monstertje is.

Hij eet:
    - 1 boterham met 100 ml melk
    - fruit
    - 2 boterhammen
    - tussendoortje
    - wat de pot schaft met 2/3 lepels griekse yoghurt
    - 100 ml melk

Verder geven we hem alleen water en geen sapjes, juist omdat hij al stevig is. Hij is overigens ook lang.

Dat zou toch genoeg moeten zijn? Hij wordt overigens ook vaak om 4/5 uur s nachts wakker en dan hoor ik zijn maagje gewoon knorren.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het niet veel voor een kindje met stevige trek.
    Lust hij pap? Vult goed en kan goed dienen als ontbijt.

Wat krijgt hij als tussendoortje? Kies iets waar hij lekker op kan knabbelen/lang mee bezig is, zoals wortels, paprika, stukjes komkommer, stukjes kaas...
    Ik mis het drinken bij de lunch, is dat gewoon sap of water?

En verder krijgt hij 'maar' 200 ml melk op een dag en 3 lepels Griekse yoghurt. Qua zuivel is dat niet echt veel, en zuivel vult goed. Ik zou dus of wat meer yoghurt geven, of 200 ml melk voordat hij gaat slapen. 300 ml is het minimum, maar ik geloof dat ze tot 500 ml mogen hebben na 12 maanden (is hier in Belgie wel zo). Mijn dochter kreeg bijv. toen nog 5 keer per dag borstvoeding en daarnaast ook een schaaltje Griekse yoghurt na het avondeten.

Na 16 maanden ging ze over op groeimelk en daarvan drinkt ze toch wel 200 ml voor ze gaat slapen, en 's morgens eet ze ook vaak pap met melk (denk 120 ml gemiddeld).

3. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Drinken bij de lunch is inderdaad water.

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Pap is een goed begin van de dag.
    Mijn dochter at dinsdag:
    3 mandarijnen, 1 banaan en 1 appel
    3 boterhammen
    Avondeten bordje vol
    Stuk komkommer
    2 bekers karnemelk
    2 bekers water
    En nog wilde ze meer ;)
    (21 maanden)