Dreumes 14 maanden eet vanalles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pumbaa, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen om ons kleintje. Als we niet opletten eet ze alles wat ze kan. Ze vind het heerlijk om buiten te zijn en dit laten we dan ook gewoon toe maar als we even niet kijken eet ze: papier, blaadjes, zand en bloemen, dat vind ik dan nog niet zo extreem maar nou betrapte ik haar laatst op het eten van een stokje :$ daar was ik al niet zo blij mee maar ik begreep dat dit nog niet zo erg was. Nou zat ze net in het speeltentje en ik vond haar verdacht rustig, toen ik dus ging kijken zat ze een lieveheersbeestje op te eten, ze had hem al half op :$. Ik heb op internet begrepen dat ze voor mensen niet giftig zijn gelukkig. Nou maken mijn zussen enz iedere keer het geintje: dan moet je haar eten geven maar ik kan jullie verzekeren dat ze heel goed eet. Ik begrijp het gedrag niet en ik vraag me af of ik er iets mee moet. Herkend iemand dit?

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Heeeeel herkenbaar! Mijn dochter stopt ook alles in haar mond! Vooral vanaf een maand of acht, echt elk kleinste pluisje was niet veilig voor haar. Ze heeft ook een keer per ongeluk een blaadje van een huiskamerplant gegeten, deze was dus wel slecht! Ik moet haar constant in de gaten houden! Ze is nu precies 1,5 jaar en moet zeggen dat het vanaf 16 maanden wel een stuk minder is geworden gelukkig. Maar als ik haar nu een foldertje geeft ofzo dan eet ze dat echt op! Verschil is nu ook wel dat ze de dingen die ze in d'r mond stopt niet altijd meer doorslikt, dus ze krijgt denk ik toch wel een beetje het besef dat niet alles eetbaar is ;)

3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor hier ook zo'n alles eter. Van de week stopte hij een klont grond in z'n mond waarna hij wel even moest kokhalzen. Hij heeft ook al een keer met een slak in z'n mond gezeten ( hij is 14 maanden) en komt regelmatig met een kluif van 1 van de honden voorbij. Echt alles stopt hij in z'n mond. Het hoort erbij dat is het ontdekken volgens mij. Ik doe er maar niet te panisch over. Soms denk ik ook weleens: ranzig!!! Maarja volgens mij krijgt hij er niks van. Dus heeeel herkenbaar!

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Gelukkig zijn er dus meer kindjes die het doen. We hebben hier al meerdere kleintjes in de familie maar dus geen die het eten van niet eetbare dingen tot haar hobby heeft gemaakt. Ik doe er verder ook niet te hyper over, geef naar haar aan dat het vies is en dat het niet mag, of ze dit ook echt begrijpt is de vraag maar ja dan heb ik het in ieder geval gezegd ;) maar moet zeggen vond het vinden van een half lieveheersbeestje en daarna nog een stuk schild in haar mond echt wel heel vies...

5. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik vind het wel grappig. Maar snap dat je het vies vind. Lijkt me zo'n komisch gezicht en dan kunnen ze je ook nog aan kijken met zo'n onnozele blik...
    Succes met je alles etertje;)

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Erg herkenbaar haha, wij zeggen hier altijd daar krijgen z weerstand van, tuurlijk benoem ik dat het niet mag maar denk dat veel kindjes het doen.

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Wij hebben echt diverse oppaskindjes gehad en inmiddels zijn er twee neefjes en een nichtje, de onze is de jongste telg maar echt van al die kinderen heeft er nog geen een dit eetgedrag gehad ;)

@galaxy, het was echt heel vies, toen ik aan kwam lopen begon ze al op en neer te wippen (ze zit altijd op haar knietjes) toen wist ik al dat ze iets aan het eten was. Ze ging met haar vinger naar haar mond en toen naar mij, daar zat dus het halve beestje op, dus ik ga al bijna over mijn nek, denk das echt vies gaat ze met haar tongetje naar binnen en naar buiten zitten doen dus ik kijk in haar mond, ligt daar nog een schildje (vleugeltje) het enigste wat ik dacht, dat moet toch ook wel heel heel vies in de mond voelen :D

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Hier ook een alleseter. 2 weken geleden kwam hij naar binnen gelopen met zijn mond vol zand. Al heeft hij daar volgens mij van geleerd, nu speelt hij met het zand zonder het in zijn mond te stoppen haha.
    Verder gaat gewoon alles wat hij op de grond vindt zijn mond in.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een alles eter, alles gaat naar binnen. Ik zeg ook altijd 'krijgt hij weerstand van' maar vind het wel ranzig soms. Soms wil ik het uit zijn mond halen en dan slikt hij het juist meteen door dus tsja..

10. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje stopt ook nog steeds alles in zijn mond. Ik moet echt goed opletten met buiten spelen en in huis echt niets laten slingeren. Vanavond had hij ook ineens iets in zn mond, voordat ik kon kijken had hij het alweer doorgeslikt. Geen idee wat het geweest zou kunnen zijn, ik hoop dan maar op een kattenbrokje.....

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Eindelijk herkenning! Haha hier ook een allesetertje. Papier is favoriet, vooral van folders of wcpapier. Maar verder eet ze ook speeltjes van de katten, of kattenharen. Stiften, plakkaatverf (ze likt het letterlijk van haar blad af), zand, grond, steentjes, stokjes...alles gaat die mond in. Ik durf haar ook niet te lang alleen te laten en duim dat deze fase heel hard overgaat...

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ja... Hier word ook volop gegeten van alles wat niet echt eetbaar is. Gisteren zat hij met een vlieg in zijn mond brrrr... Bah! Konijnenkeutels, zand, stenen en rauwe dieren hihihi.. Ik probeer wel een beetje op te letten wat naar binnen gaat. Vaak als het even heel stil is dan heeft hij wat te eten gevonden. Is het gewoon zand laat ik hem zijn gang gaan maar is het een dikke vlieg dan haal ik gem wel uit zijn mond.

Deel Deze Pagina