Nachtbraken tijdens de 8,5 maanden sprong: hoe mee omgaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    De titel zegt het al: onze dochter zit midden in de 8,5 maanden sprong. Overdag veel jengelen, gedoe op het aankleedkussen, dat soort dingen, maar dat kan ik nog wel handelen. Veel knuffelen en afleiding zoeken, dus ik heb al kilometers gewandeld de laatste dagen :D

Maar de nachten zijn momenteel echt drama...Ze wordt elke nacht twee keer wakker, rond 0.00 en 4.00 uur. Rond 0.00 uur krijgen we haar meestal binnen een half uur wel redelijk rustig, maar vanaf 4.00 uur lukt dat echt niet meer. Troosten in haar bedje lukt niet, eruit halen helpt niet, bij ons in bed blijft ze doorjammeren. Pijn heb ik volgens mij uitgesloten; ze krijgt voor het slapengaan een zetpil. Tandjes zie of voel ik niet. Oortjes dacht ik nog aan, maar overdag heeft ze met slapen totaal geen problemen.

Gisternacht wist ik het echt niet meer en toen hebben we haar een klein flesje gegeven (90cc). Ze krijgt al sinds ze 3 weken oud is geen nachtvoeding meer en ik twijfel nu toch of dit de goede manier is om met het genachtbraak om te gaan..Ik wil haar nergens aan wennen, ze eet als een bootwerker overdag dus heeft het niet echt niet nodig in mijn optiek. Maarja, slapen is ook belangrijk en als een flesje dat doet..Hoe gaan andere mama's hiermee om?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik geef bv en heb in die periode soms wel 4x met drinken jongetje getroost. nu gaat het slapen weer veel beter. ik denk dat in sprongetjes er op een of andere manier meer mama en meer drinken nodig is.

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Verder niemand tips??

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Acceptatie helpt het beste (als je pijn hebt uitgesloten).
    En jezelf niet zo richten op de sprongen;).
    Just go with the flow:D.

Wij hebben dit ook een periode gehad, en je gaat echt alles proberen.
    Pas toen ik mezelf erbij neer ging leggen, ging het beter.

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Gewoon een flesje geven. Dan ligt iedereen weer zo snel mogelijk te slapen. Daar went hij niet aan. Hier was het een paar nachtjes en daarna sliep hij weer door.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb toen bij Aiden ook een klein flesje gegeven tijdelijk. Je kunt ook een beetje foppen door wat minder schepjes in de fles te doen.

Finley geef ik nog steeds deels BV en ook hem krijg ik het snelst weer tevreden in slaap als hij even een paar slokjes mag. Hij komt gelukkig niet elke nacht meer trouwens, maar kwam een paar weken geleden ook weer twee keer per nacht. Gaap!

Ga er echt niet moeilijk over lopen doen. Even de borst/fles en dan weer snel verder slapen. Niet lopen modderen of moeilijk doen in de nacht. Daar wordt een kind ook alleen maar wakkerder van.

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dit en degene hiervoor over 'acceptatie'. Ik heb de 8 maandensprong (oftewel de verlatingsangstperiode) als de allerergste periode ervaren die er is. Je kan er weinig anders aan doen dan toegeven. Ik zou inderdaad gewoon een flesje geven als ze daardoor weer verder slaapt. En van ver-/gewennen is echt geen sprake. In ieder geval is het niets wat je na een sprong niet af kan leren dus geen zorgen daarover! Wat het allerbelangrijkst is tijdens deze periode is dat je het serieus neemt en haar niet (te lang) laat huilen. Dan komen ze er sneller doorheen. Ze beseffen nu namelijk dat mama/papa (waarvan ze nog heel erg afhankelijk zijn) niet dichtbij ze zijn. Het is een hele reeele angst. Ze leren het enkel als je laat zien dat je er voor ze bent. Het is dus met name psychisch maar vormt wel de persoonlijkheid en de band. Erg belangrijk dus. Echte tips die het verhelpen zijn er helaas niet, zo goed als alle kindjes gaan door deze moeilijke fase. Wat mij hielp is te denken 'zij hebben het moeilijk en wij moeten hun er doorheen helpen'. Het positieve; het gaat over. :)

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er bij beide aan toegegeven, ze lekker bij me gehouden en het ging vanzelf weer over. Ook hetzelfde bij de andere sprongen.

Deel Deze Pagina