Mijn dochter krijgt nu al ongeveer 2 weken een boterham. Ik geef een volkoren boterham omdat wij die zelf ook altijd eten. Nu heeft ze denk ik sinds die tijd ook last van luieruitslag. Ja of het echt luieruitslag is weet ik niet. Nu was het eventjes weg en nu heeft ze toevallig ook vrijdag en zaterdag bijna geen boterham gegeten. Denken jullie dat het daarvan kan komen? Zou het ook kunnen helpen als ik bruin of wit brood geef? Of kan dit niets met elkaar te maken hebben?
Volgens mij is het advies om te starten met bruin brood, omdat dat lichter verteerbaar is. Witbrood moet je niet geven: zit vrijwel geen fatsoenlijke voedingswaarde in.
Het advies is inderdaad om liever niet te starten met volkoren brood, maar met lichtbruin brood (net als witte rijst en witte pasta, nog geen volkoren pasta, etc.). Zo kunnen de darmen rustig wennen aan vezels. Volkoren brood kan wel eens te "heftig" zijn. Net ieder kindje heeft daar last van overigens, maar je zou het gewoon eens kunnen uitproberen door haar een paar dagen geen volkoren brood meer te geven. Mijn zoontje was er ook erg gevoelig voor (en het duurde even voordat we er achter kwamen waar het aan lag ).
als je een stukje terug zoekt zul je een toppic van mij vinden. Mijn zoon reageerde heel allergisch op brood.. dat geef ik nu dus niet meer... Maar bij hem zat het binnen 10 minuten over zijn hele lichaam... die uitslag.. dus dat is wel anders denk ik...
Ja ik heb die nog eens zitten lezen inderdaad. Wel rot zeg! Ik hoop maar als het door het brood komt dat het bij bruin brood niet is! Ze vindt brood zo lekker
Mijn dochter is sinds vandaag ziek. Wilde vandaag eigenlijk in de winkel bruin brood gaan halen maar dat zit er nu niet in. Zolang ze ziek is dus maar even geen brood. eens kijken of het weer weg gaat..