Dochter is zondag 4 maanden en ik zat te denken om te beginnen met een groentehapje. Ik lees hier op het forum echt verschillende mengingen daarover. Wat vinden jullie? Dochter heeft na de geboorte gelukkig maar kort last gehad van krampjes. Ze is geen hongerige baby en drinkt de flessen niet altijd even goed leeg. Ze doet het super goed en is de hele dag vrolijk.. Ze sabbelt wel heel veel op d'r knuisjes al zo'n anderhalve maand.. Wat vinden jullie starten met een groentehapje of niet? En waarom wel of niet? Ze krijgt overigens flesvoeding en ik weet dat het maar een paar hapjes zullen zijn wat ze krijgt!
Nogmaals, ik zeg het in iedere topic: sabbelen op de handjes is GEEN teken dat ze 'ergens aan toe zijn', ook al wil diverse fabrikanten je dit wel doen geloven. Het is pure ontwikkeling. Diksap is ook vanaf 4 maanden maar je gaat serieus gesproken je kleintje van 4 maanden toch geen zoete drank geven ?? (voorbeeld) Zo te lezen krijgt je kleine voldoende binnen nu, ze is tevreden met wat ze nu krijgt. Je kan altijd starten, er is niemand die dit jou verbied. Is het puur alleen omdat JIJ het zo graag wilt, zou ik het nog even serieus overwegen om het nog een maandje in de koelkast te zetten. Het heeft voor jouw dochter geen meerwaarde als jij het zo leuk vind. Tot 6 maanden is alles extra dus gewoon proeven. Milde smaken, een paar dagen achter elkaar geven om eventuele allergieën uit te sluiten. Vanaf 6 maanden raakt de ijzervoorraad op en halen ze niet meer genoeg uit de melk. Dan zou het bijvoeden een vastere plek in moeten nemen. Van 4-6 maanden kan je best een keer overslaan als ze slaapt. Ik ben hier wel met 4 maanden begonnen ivm verborgen reflux. Dikker voedsel kwam namelijk niet meer omhoog. We hebben wel tot 8 maanden de comfort voeding blijven geven omdat dun drinken gewoon niet ging.
Melk is het belangrijkste nu. Aangezien ze niet heel hongerig is en de flessen nu al niet opdrinkt, zou ik zeker wachten. Liever wat melk erin dan drie happen gekookte wortels. Ze groeien nu op melk. Zou lekker met 6 maanden starten, je kindje heeft er nu niks aan.
Ik ben met 4,5 maand begonnen omdat mijn zoontje al veel melk dronk maar steeds meer honger kreeg waardoor hij ook steeds eerder wakker werd of een extra fles wilde. Zolang je kindje tevreden is en nog genoeg heeft aan de melk zou ik niet starten
Zou ook nog niet starten, zeker omdat je kindje nu de flessen ook al niet heel goed drinkt. Dan lijkt ze sowieso nog genoeg te hebben aan de melk... Voor 6 maanden mag bijvoeding nooit melkvoeding vervangen en daar heb je bij jullie dan wel grote kans op als dat nu al niet altijd vlot gaat! Dus gewoon nog even wachten! Bij 6 maanden is het voor mama en papa nog net zo leuk hoor...